The Place of Many Stars
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mangat/Animet

+13
Wedge
Runningvegetableoil
Kuunvalo
Auringonkukka
Sirita
Firetail
Ukkoskäpälä
Kastepisara
Nighteye
Tähtisilmä
CherryTail
Varjomieli
Amy Cherryclaw
17 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Mangat/Animet Empty Mangat/Animet

Viesti  Amy Cherryclaw La Tammi 22, 2011 3:34 am

off// Jes! Eka topa, joka ei mitenkää liity Soturikissoihin ;D

Jotenkin musta tuntuu, että aika moni meistä Soturikissat-faneista on kans manga- tai animefaneja. Siis eihän Soturikissoilla oikeasti ole mitään tekemistä Japanin kanssa, mutta tuollainen vaikutelma tulee aina välillä.
Eli, jos tykkäätte mangoista, niin täällä voi keskustella! Ja pliis, ei sellaista 'manga ei ole mitään oikeaa taidetta'-juttua, manga on yksi sarjakuvan laji, ja sillä sipuli.

Itse tykkään vähän kaikenlaisista mangoista ja animeista. Perus-shoujo on kyllä vähän tyhmää, kun en oikeasti tykkää rakkaushömpästä. Sen sijaan taikatyytömangat kyllä menee, etenkin Sailor Moon. Muuten mun mangamakuni sisältää lähinnä huumorimangoja. Uusin mangafanitukseni on Fullmetal Alchemist, ja oon ihan hulluna siihen. Luin kaikki mangat neljässä päivässä(kahdeksan viimiestä osaa enkuks netistä, koska kirjastossa ei ollu paikalla), ja rupesin kattomaan FMA: Brotherhoodia eilen. Kaks jaksoa sitä katottuna. Katsomisen arvoinen anime, voin sanoa.
Amy Cherryclaw
Amy Cherryclaw
Päällikkö
Päällikkö

Nainen Viestien lukumäärä : 171
Join date : 20.10.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Pori

http://ameliette.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Varjomieli La Helmi 12, 2011 12:55 am

Nämä ovat suosikkini: Naruto, Sugar sugar rune, Bleach, Gin(hopeanuoli,tähdenlento), Weed(jatko Ginistä), Salapoliisi Conan, One piece, D.gray man, fullmetal alchemist, Inuyasha... siinä ne taisi olla
Varjomieli
Varjomieli
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 75
Join date : 08.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  CherryTail Pe Huhti 22, 2011 1:59 pm

hmm, itse oon tykästynyt näihin mangoihin
- Sugar Sugar run
- Ranma 1/2
-Oh! My Goddes
- Ginga nagareboshi gin(Hopeanuoli)
- Ginga densetsu weed ( Weed)
- Dreaming
- Hime
cherry

CherryTail
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 67
Join date : 22.04.2011
Ikä : 27
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Tähtisilmä La Huhti 23, 2011 11:26 am

Minä lueskelen näitä mangoja:
-fruits basket
-tokyo mew mew
-Trinity blood
-la esperanca (jos se nyt noin kirjotetaan...)

Ja sitten niitä satunnaisia tulee luettua... Mielestäni manga on hyvin kiehtovaa. Erittäin viihdyttävää. Monet sanoo että se on vaan sarjakuva, mutta mielestäni se on oma kategoriansa.

Ja tässäpä onpi lempparianimeni:
-naapurini totoro
-prinsessa mononoke
-maameren tarinat
-henkien kätkemä
-millenium actress
Enpäs nyt tähän hätään muita keksi. Yleisesti ottaen katson Hayao Miyazakin elokuvia. Ne ovat ihania. cat

Tähtisilmä
Pentu
Pentu

Nainen Viestien lukumäärä : 14
Join date : 23.04.2011
Ikä : 26
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Nighteye Su Huhti 24, 2011 11:17 pm

MANGA! Ai että, siinä on sana mistä tykkään Smile Minä tykkään hirveästi mangasta, ja myös animeista. Mangan piirtäminenkin on kivaa. Smile Lemppareita ovat ainakin Fruits basket, Trinity Blood ja Hopeanuoli. Fruits basket ei taiteellisesti ole kummoinen, mutta tarina on ihana, hahmot ovat ihania ja aww.... Trinity Blood on tosiaan vampyyritarina, enkä yleisesti ottaen pidä vampyyritarinoista, mutta pidän piirtäjän tyylistä, vaikka profiilit ovatkin joskus aika outoja... Ja Hopeanuoli on sanalla sanoen hieno Smile Pidän tosi paljon koirista.

Fruits basketin animeversio on huomattavasti huonompi kuin manga on. Kaikki lopun draama on jätetty pois, eivätkä edes kaikki eläinradan jäsenet päässeet mukaan Sad. Olen katsonut Tokyo MewMewiä animena, ja se taas on parempi kuin manga versio. Shoujo ei ole minullekaan hirvittävästi mieleen ja sen takia en pidäkään esim. Sugar sugar runista kovasti.

Hayao Miyazakin elokuvat ovat huippuja! Varsinkin Prinsessa Mononoke! What a Face
Nighteye
Nighteye
Oppilas
Oppilas

Viestien lukumäärä : 68
Join date : 24.04.2011
Ikä : 27
Paikkakunta : shadowclan

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Kastepisara Ma Huhti 25, 2011 12:48 am

Mun lempi manga kirjat on Tokyo Mew Mew ja Hamsterin päiväkirjat (muita en oo lukenu) ja mä tykkään piirtää mangaa (olis kiva jos olisin yhtähyvä ku mun isosisko Sad ) Katson myös paljon Anime leffoja
Kastepisara
Kastepisara
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 75
Join date : 09.02.2011
Ikä : 25
Paikkakunta : Vaasa

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Nighteye La Toukokuu 14, 2011 7:16 am

Täytyy tulla lisäilemään hieman...

Kuinka saatoin unohta Death Noten!!! Aivan huippu! Olen toistaiseksi lukenut sitä vain englanniksi mutta hyvin on pärjätty niinkin Smile L on paras, sen vielä sanon.

Luen myös Karinia, mutta se ei aivan yllä suosikkeihini, vaikka tarina onkin melko omaperäinen. Aloitin myös lukemaan Bleachia enkuksi ja tykkään Smile Lainasin kirjastosta huvin vuoksi Chi's Sweet Homen, ja se kyllä saa minulta söpöyspisteitä, vaikka muuten pokkari lähinnä nukutti Sleep
Nighteye
Nighteye
Oppilas
Oppilas

Viestien lukumäärä : 68
Join date : 24.04.2011
Ikä : 27
Paikkakunta : shadowclan

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Nighteye Pe Toukokuu 27, 2011 11:23 pm

Ja minä taas täällä päivittämässä manga-listaani... Olen alkanut taas lukea mangaa hirveästi, sen se kesä tekee Very Happy

Eli, olen nyt lukenut yli kymmenen pokkaria Ravea, ja tykkään Smile Lisäksi laiansin myös ennakkoluuloisesti One piecen kirjastosta ja tykkäsin siitäkin Very Happy Molemmat ovat aika samanlaisia, mutta ei se minua haittaa Very Happy
Luin myös Oh!My Goddessin ekan pokkarin ja se vaikutti hyvältä Smile Ranma 1/2 pokkaria en ole vielä ehtinyt lukea, mutta se odottaa kirjoituspöydällä Smile
Nighteye
Nighteye
Oppilas
Oppilas

Viestien lukumäärä : 68
Join date : 24.04.2011
Ikä : 27
Paikkakunta : shadowclan

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Ukkoskäpälä Su Toukokuu 29, 2011 8:39 pm

Mä luen tälläsia :

- Ginga densetsu Weed
- Hopea Nuoli

Ja leffoja on ollut:

-Kissojen Valtakunta
-Naapurini Totoro
-Liikkuva linna

ja haluisin nähdä Mononoken ja no yleisesti ottaen katson Hayao Miyazakin elokuvia
Ukkoskäpälä
Ukkoskäpälä
Pentu
Pentu

Nainen Viestien lukumäärä : 47
Join date : 09.01.2011
Ikä : 25
Paikkakunta : Lohja

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Firetail Su Kesä 12, 2011 2:06 am

En lue manga sarjakuvaa, leffoja taas olen katsonut(en väitä kyllä että pitäisin kaikista):

-Henkien kätkemä
-Naapurini Totoro
-Prinsessa Mononoke
-Liikkuva linna
-Kissojen valtakunta
-Kikin lähettipalvelu

En muista puuttuuko jotakin mutta siinä ne taisi olla...
Firetail
Firetail
Pentu
Pentu

Nainen Viestien lukumäärä : 12
Join date : 07.05.2011
Ikä : 25

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Vieraili Ke Kesä 15, 2011 4:29 pm

Mä en ite lue oikeastaan mitään mangaa tai katso mitään animea paitsi hetaliaa(♥) :'D Ennen luin vähän enemmän mangaa ja tällästä, mut oon nyt siirtynyt enemmän ihan kirjojen lukemiseen. Animeistakaan en löydä enää paljon mitään jännittävää tai kiinnostavaa. Hetaliaakin katson/luen sen takia, että mua kiinnostaa historia ja jos olette katsonut hetaliaa niin tiedätte miten helposti siihen jää koukkuun.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Sirita To Kesä 16, 2011 8:39 am

Tjaa a, mangana luen Narutoa ja animenakin katson sitä. Hopeanuolta myös mangana / animena jonkinverran, miuluummin mangana. Weedistä en tykkää. :')
Sirita
Sirita
Pentu
Pentu

Nainen Viestien lukumäärä : 40
Join date : 10.12.2010
Ikä : 25

http://koirakood.vuodatus.net/

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Nighteye Ma Elo 08, 2011 3:02 am

Minä täällä taas Razz teenpä nyt oikein listan niistä sarjoista, joita olen lukenut, sillä tuntuu siltä etten kesällä tehnyt muuta kuin lukenut mangaa! Ja mun viestit alkaa mennä sekavaksi...

-Fruits Basket
-Hopeanuoli
-Tokyo Mew Mew -.-'
-Trinity Blood
-Chi's Sweet Home
-Ranma 1/2 (köh yksi pokkari köh)
-RAVE
-OMG
-Hokuto Mangat (jos ne lasketaan)
-Death Note <3
-Fullmetal Alchemist <3
-Naruto
-Yotsuba&!
-Bleach
-K-ON!
-One piece <3<3

Muoksin tähän jos jotain unohtui ^^ Kiva lista -.-' animena omistan furubat ja FA:t ja olen ahkeratsi katsonut Death Notea, RAVEa, Narutoa ja tämän hetken suursuosikkiani One Pieceä. Tänä kesänä siis tuli selätettyä poikamangojen aateliset ^^ Tosin Naruto ja FA ovat vielä vähän kesken, Bleach vielä enemmän.

Nighteye, pahimmanlaatuinen otaku-tyttö kuittaa ja kumartaa.
Nighteye
Nighteye
Oppilas
Oppilas

Viestien lukumäärä : 68
Join date : 24.04.2011
Ikä : 27
Paikkakunta : shadowclan

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Auringonkukka La Tammi 07, 2012 6:31 am

Suosikkisarja jota lukisin yhä aktiivisesti (mangasarja):
-Suzunari!

Muut mangat joihin olen kyllästynyt Very Happy :
-Chi's sweet home
-Rinne

Animet (joita olen siis kattonut, kaikista en ees pidä):
-Kissojen valtakunta
-Weed
-Hopeanuoli

En luonnehtisi itseäni manga/animeihmiseksi, mutta kyllä niihinkin on tullu tutustuttua.

Auringonkukka
Auringonkukka
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 92
Join date : 04.01.2012
Ikä : 25
Paikkakunta : Inari

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Kastepisara La Tammi 07, 2012 12:33 pm

no mun lemppari mangat on
Chi´s sweet home,
Azu manga daioh,
Yotsuba,
Fruits basket,
Inyasha ja
Horoskooppi mysteerit.
Kastepisara
Kastepisara
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 75
Join date : 09.02.2011
Ikä : 25
Paikkakunta : Vaasa

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Kuunvalo Su Maalis 04, 2012 11:07 pm

Nighteye kirjoitti:MANGA! Ai että, siinä on sana mistä tykkään Smile Minä tykkään hirveästi mangasta, ja myös animeista. Mangan piirtäminenkin on kivaa. Smile Lemppareita ovat ainakin Fruits basket, Trinity Blood ja Hopeanuoli. Fruits basket ei taiteellisesti ole kummoinen, mutta tarina on ihana, hahmot ovat ihania ja aww.... Trinity Blood on tosiaan vampyyritarina, enkä yleisesti ottaen pidä vampyyritarinoista, mutta pidän piirtäjän tyylistä, vaikka profiilit ovatkin joskus aika outoja... Ja Hopeanuoli on sanalla sanoen hieno Smile Pidän tosi paljon koirista.

Fruits basketin animeversio on huomattavasti huonompi kuin manga on. Kaikki lopun draama on jätetty pois, eivätkä edes kaikki eläinradan jäsenet päässeet mukaan Sad. Olen katsonut Tokyo MewMewiä animena, ja se taas on parempi kuin manga versio. Shoujo ei ole minullekaan hirvittävästi mieleen ja sen takia en pidäkään esim. Sugar sugar runista kovasti.

Hayao Miyazakin elokuvat ovat huippuja! Varsinkin Prinsessa Mononoke! What a Face

Jep. Paitsi että mun suosikkisarjat on Suzunari!, Arki, SC! (en nyt muista sen oikeaa nimeä XD) ja Fruits Basket. Tietty Fruits Basket. Itse en juurikaan pidä koirista. Ja Prinsessa Mononoke on kans huippu.

Tsuki no hikari.... Siinähän olen minä. What a Face
Kuunvalo
Kuunvalo
Pentu
Pentu

Nainen Viestien lukumäärä : 15
Join date : 25.01.2012
Paikkakunta : Inari

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Kastepisara Ma Maalis 19, 2012 10:17 am

sugar sugar rune
Kastepisara
Kastepisara
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 75
Join date : 09.02.2011
Ikä : 25
Paikkakunta : Vaasa

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Runningvegetableoil La Kesä 02, 2012 9:54 am

Minä en koskaan oikein ole pitänyt mangoista, vaikka toisinaan niitä laitankin hedelmäsalaattiini. Oikeastaan olen koko ikäni dissannut mangoja, enkä kyllä nyt ala tässä väittämään, etteivätkö ne taidetta olisi, ovat ne. Olen myös joskus tovereideni kanssa vähän tehnyt salaliittoteorioita siitä, miten mangat ovat keksitty, mutta sitä ei varmaan kannata alkaa tässä toistelemaan. Nyt minusta kuitenkin tuntuu, että voisin vaikka aikani kuluki lukaista muutaman mangan. Minä kun nyt olen vähän tämmöinen, että alan aina lukemaan kaikenlaista kirjallisuutta, mikä näyttää huonolta, ja sitten se onkin hyvä. Ehkäpä sama juttu toimis' vaikka mangojen kanssa.

Mangoissa on kyllä yksi tosi hämmentävä, ja vähän ärsyttäväkin juttu. Nimittäin aina kun yritän katsoa siitä etukannesta ihan vain huvin vuoksi, mitä siinä lukee, niin sitten siinä on joku ruma tyyppi joka sanoo "Stop. Et ole nyt sillä sivulla millä luulet! Bla bla bla". Sitten se selittää siinä, että hihhih mangoja luetaan väärinpäin, etpäs tainnut tietää kun olet tuommoinen ääliö. Semmoinen minua vähän ärsyttää, ja siksi varmaan en ole koskaan päässyt etusivua pitemmälle niissä mangoissa. Voisin kuitenkin lukaista vaikkapa jonkun Täysimetallialkemistin tai Sokeri sokeri ruunin, kun niitä nyt täällä on mainostettu.

En kyllä nyt tiedä, miksi yht'äkkiä mukamas kiinnostuin mangoista, se saattaa johtua tästä videosta, tämmöisestä. No ehkä tuo huumori tuossa nyt perustuu vähän ala-arvoisiin juttuihin, mutta silti, jos se sai kiinnostukseni mangoihin heräämään, niin ehkä se on ihan hyvä. Tai sitten olen ollut tällä foorumilla liikaa seurassanne, ja seura tekee kaltaisekseen, voieii.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Wedge To Kesä 21, 2012 12:32 pm

Hihhih minäkin olen aina sorsinut mangoja, ja haukkunut niitä jne. jne. Vaikka olenkin täällä kehuskellut tai no oikeastaan en koskaan kehuskele, että olen tosi ennakkoluuloton. Mutta en ole ennakkoluuloton, vaan kohtaan ennakkoluuloni. Mangoja olen vältellyt kyllä ihan tosissani, ja vaikka olen muuten ollut ennakkoluuloinen, niin mangoja kohtaan olen ollut ihan niin ennakkoluuloinen että olen ajatellut että ne eivät mitenkään voi olla hyviä, kun muissa tapauksissa olen ehkä ajatellut että no ehkä näiss' jotain hyvää on.

No kuitenkin päätin kohdata pahimman pelkoni, ja lainasin kirjastosta täälläkin mainostetun (etenkin Aamin kannan huomioon ottaen päädyin tähän, sillä luotan klaanipäällikkömme mangamakuun enemmän kuin muitten) Fullmetal alchemistin kolme ensimmäistä osaa. Siinä vaiheessa kun olin jo lainannut ne niin minussa alkoi viritä semmoinen tuntu että nämä voivatkin olla tosi hyviä.

Sitten lainaamisen päivän iltana sitten luin sen ensimmäisen kirjan. Sitten kun en saanut unta niin luin ne kaksi muutakin.

Ne olivat kyllä sitten ihan tosi hyviä. En nyt julista että mangat olisivat hyviä. Pitänee lukea näitten jälkeen ainakin pari Ravea, Sokeri sokeri ruunia ja ehkäpä myös Tokio meewi meewiä (miksi muuten noissa molemmisssa on tuommoista toistoa?). Mutta täysimetallialkemistit olivat kyllä hyviä.

Oli niissä sitten vähän semmoisia aluksi ärsyttäviä esim. piirrostyylejä, mutta se oli kyllä vähän totuttelukysymys, vähän kuin koko mangajuttu. Olen varmaan joskus tehnyt jonkun päätöksen että en ikinä varmasti lue mangoja. Sitten se oli kyllä vähän ärsyttävää kun siinä luki että tämä ei alakaan sieltä mistä luulit. Ja pöh luuli minua sivistymättömäksi moukaksi, eli minun olisi pitänyt lukea se lopusta alkuun. Minua kyllä himoittaisi lukea nuo muutkin täysimetallit, mutta kun kirjastossamme ei ole kai kuin nuo 3, ja vähän kauemmassa kirjastossa seuraavat ovat lainassa Crying or Very sad . Pitänee odotella, tai alkaa varailla niitä omaan kirjastooni.

Mikä tuo ihme Tsuki no hikari juttu oikein on mitä Kuunvalo ja Yösilmä oikein mainostavat? Ihmettelen vain kun en oikein sitä googlettamalla saanut selville.

Elämä opettaa.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Runningvegetableoil Ti Kesä 26, 2012 11:21 am

Olen tässä nyt kohdannut mangapelkoni, ja vaikka vieläkin vihaan niitä viimeisiä (ensimmäisiä) sivuja, joissa ne tyypit pätevät, että "Olet ääliö, mene toiselle sivulle!", niin silti niissä taka(etu)sivuissa on kyllä yksi ihan faktakin mainittu, elikkäs tietysti "Se on oikeastaan aika hauskaa". No olihan se. Nääs lukea mangaa.

Aloitin lukemaan Tokio meewi meewiä, kun sitä joku täältä suositteli, eikä kirjastossa ollut oikein muiden lämpimästi suositeltujen ensimmäisiä osia. No ei siinä mitään, Tokio meewi meewillä oli erittäin mukava aloittaa tämä mangojen tieni. Olen nyt lukenut 2 ensimmäistä ja aloittanut kolmatta. Tarina näissä meewi meeweissä on aika tavanomainen, toisaalta mukavan scifimäinen. Se perus idea ja suurin osa tapahtumistakin ovat oikeastaan semmoisia joka paikassa käytettyjä, että gruuppi supervoimaisia tyyppejä tappelee maailmaa tuhoavia pahiksia vastaan. Sitten kuitenkin, kun minulle tämä manga on ihan uutta ja ihmeellistä, niin tuota kulahtanutta juontakin on ihan mielenkiintoista lukea. Vaikuttaa hyvältä, ja odotan hirveesti lisää. Niissä kirjoissa on muuten myös hyviä oheisjuttuja, mm tein itselleni hyödyllisen mansikkatestin, joka kertoi että olen suorasukainen ja rehti, ja se saattaa johtaa riitoihin poikaystäväni kanssa, voieii.

Vähän tuota Meewiä lukiessa alkoi kummailuttaa tuo mangapiirrostyyli vain. En nyt sitten tiedä, että onko tämä vain Mia Ikumin perisynti, vai kuuluuko tämä yleisesti mangoihin, mutta mielestäni kaikki tyypit näyttävät melkolailla samanlaisilta. Hahmot erottaa toisistaan pikemminkin vaatteiden kun naamojen perusteella, mikä on mielestäni vähän hoopoa. Yhdessäkin kuvassa oli vierekkäin Ichigon ja Purinin naamat, ja en kyllä kuollaksenikaan löytänyt niistä edes 3a eroavaisuutta, niin kuin tuosta tämän sivun mainoksessa joskus välkkyvästä miehestä. Toinen hieman hämmentävä juttu noissa mangahahmoissa on se, etteivät ne näytä mielestäni yhtään japanilaisilta. Tietysti tuosta mustavalkeudesta on vaikea erottaa esim ihonväriä, mutta mielestäni hahmojen olemus on hämmentävän länsimaalainen. Ennyt sitten muista mangoista tiedä, mutta Tokio meewi meewit ainakin ovat Tokiossa ja tokiolaisia eli japanilaisia. Miksi oi miksi? Varmaan siksi, koska on jotkut typerät mangan piirtämissäännöt, että näin piirrät mangaa, minkä takia oikeastaan vihasinkin tätä taiteenlajia aikoinaan, ja osin vihaan edelleenkin. Meillä on mangojen kanssa siis kestävä viha/rakkaussuhde. Oi auvoa.

Sitten vielä kehuni suomentajalle. Mangoja nyt en valitettavasti alkukielellä voi lukea, kun en tajua jaappanista mitään (voisi tosin olla aika hauskaa tajuta). Olin kuitenkin positiivisesti yllättynyt siitä, kuinka hyvin ainakin Tokio meewi meewit oli suomennettu. Siellä on käytetty tosi paljon hienoa sanastoa ja värikkäästi. En todellakaan olisi osannut uskoa sitä, kun kyseessä kuitenkin tuommoinen moderni lastenkirja, joidenka tekstiin ei yleensä hirveästi panosteta, kun ajatellaan, että Lapset ovat semmoisia aivottomia laatutiedottomia idiootteja. No onhan TMM toki suositeltu yli 12-vuotiaille, että ei nyt ihan lapsille, mutta kuitenkin. Suomennoksen lukeminen on kuitenkin melkein yhtä ratki riemukasta, kuin Ryhmyjen ja Romppaisten tai Pekka Töpöhäntien, mikä on aika hieno saavutus. Nojoo, ei se kyllä ole edes melkein noiden mestari suomenkielten käyttäjien tasolla, mutta tosi hyvä kuitenkin.

Sitten vielä mieltäni painava kysymys, että kuuluuko kukaan täällä Koomaan eli Kouvolan manga ja animeyhdistykseen? Itse haluaisin kuulua, mutta Kouvola on kyllä vähän liian kaukana, voi harmi. alien
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  neqqu Ke Kesä 27, 2012 4:22 am

Vielä pari vuotta sitten mangat olivat minulle ihan tuntemattomia. Yksi kaverini kuitenkin alkoi lukea niitä ja katsoa Animea, josta hän sitten puhui koko ajan. Silloin en voinut sietää mangaa, vihasin niitä isoja silmiä, joista minulla oli ihan väärä käsitys Razz Sitten luin yhtä hänen mangoistaan, noin vuosi sitten. Se oli oikeastaan aika mielenkiintoista, vaikkakin sekavaa, ainkin omastamielestäni. En ole vieläkään oikein mangaan tutustunut, olen lukenut pari kirjaa sen piirtämisestä ja katsellut youtubesta videoita, mutta en osaa piirtää sitä millään, kun en ole "tottunut" siihen. Pitäisi varmaan ostaa joku manga ja lukea, niin jos sitten innostuis enemmänkin.

Animea olen katsonut aina, jos pokemon lasketaan siihen Very Happy Muita en nyt niin olekkaan katsellut, kunnes viikko sitten tylsyyttäni aloin katsomaan Wolf's Rainia, josta kaverini hehkutti minulle. Ja ällistyin! Ei yhtään hihkuvaa japanilaista koululpukuista tyttöä, joista en oikein pidä Very Happy Wolf's rain on AIVAN mahtava anime, rakastan sitä yli kaiken, katsoin kaikki 30 jaksoa alle viikossa, ja nyt olen tehnyt siitä jo 5 videota, piirtänyt kuvia ja suunnittelen ficciäkin, jos jaksais joskus kirjoittaa. Aion kyllä katsoa enemmänkin animea, jos on yhtä hyviä kun Wolf's rain, se vaan oli niin koskettava ja juonellisesti hyvä, kaikki hahmot erilaisia ja loppuen lopuksi omaanmakuuni (Paitsi Kiba on välillä ärsyttävä, siis yksi päähenkilöistä). En tiedä onko kukaan kyseistä sarjaa kattonut, mutta suosittelen yli kaiken, varsinkin jos pidät susista. Mutta jos et tykkää väkivallasta niin sitten kannattaa melekin jättää katsomatta, ikärajasuositus ois Animefreakin mukaan 13.
neqqu
neqqu
Soturi
Soturi

Nainen Viestien lukumäärä : 158
Join date : 11.09.2011
Ikä : 25
Paikkakunta : Pirkanmaa

http://morningdewinthefog.blogspot.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Runningvegetableoil Pe Kesä 29, 2012 12:34 am

Voieii! Kirjastossa ei ollut lainattivissa enempää kuin 1-3 Tokio meewi meewit. Nyt olen min' vihainen. No ei se mitään, aloin sitten lukemaan kunnioitetun YP:n suosimaa Fullmetal alchemistia. Olen nyt lukemassa kolmatta, ja se on kyllä ihan erilaista mangaa kuin TMMit. Todella väkivaltaista, ja kaikin puolin (jopa piirroksiltaan) länsimaisempaa. Nämä alkemistithan tosin seikkailenevatkin jossain fiktiivisessä maassa, niin ettei niiden tarvitsisi edes näyttää japanilaisilta, mutta olin vähän pettynyt, kun ei ollut yhtään tuommoista hihkuvaa japanilaista koulupukutyttöä. Itse nääs pidän heistä.

Nuo Täysemtallialkemistit nyt ovat vähän semmoista perinteisempää seikkailusarjakuvaa, niin kuin joku Mustanaamio. Minusta Mustis on kuitenkin paljon parempi sankari, kun hän tappaa niin harvoin, jos koskaan. Noiss' Täysmetalleissa oli minun makuuni ehkä vähän liikaa semmoista mukamas dramaattista väkivaltaa, ja koston kierteitä. Ne jutut vähän laimensivat sitä sarjan huumoriakin, vaikka onhan sitäkin toki mukana. Kyllä minä nyt aion niitä eteenpäinkin tästä lukea, eivät ne nyt mitään huonoja olleet. Mielestäni se suositusikäraja on vähän outo. Tai ainakin huomioiden, että TMMeillä on sama 12 v, vaikka ne ovat ihan lempeitä.

Sitten vielä noissa Alkemisteissa vähän hämmentää se, kun ne päählöt ovat semmoisia nulikoita, niin aika traumaattinen lapsuus kyllä heilläkin. Voikohan heistä ikinä kasvaa kelpoisia yhteiskuntalaisia. Ehkä se selviää sitten 27.ssä osassa, jos ikinä jaksan lukea sinne asti.

Sitten myös tässä mangahuumassani pistin tilaten 2 ensimmäistä Sokru sokru ruunia. K'rjastossamme nääs on ne kaikki muut, ja oikeastaan ne 2 ensimmäistäkin mukamas ovat siellä, mutteivät ne ole. Tietokone valehtelee, mikä nyt ei ole minkäänmoinen yllätys. No, en kuitenkaan malta odottaa, että pääsen lukemaan niitäkin. Kirjastojen vaihtelevien valikoimien mukaan joudun nyt siis lukemaan 3a mangasarjaa, ja vielä paria länsimaalaista samaan aikaan. Voi karua kohtaloa. Sitten käy aina niin, että luen länsimaalaisia väärin ja mangoja oikein päin, ja sitten välillä joudun pysäyttämään lukemiseni miettiäkseni että hei mihinkäs suuntaan tässä käännetään sivua, tai luetaan. alien
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Wedge Pe Kesä 29, 2012 4:40 am

HA olen nyt lukenut 14 Ravea, ja 3 ensimmäistä FMAa. Nyt minulla on hallussani FMA 4ja5, ja tilauksessa aina 13 asti. Paitsi kutosta ei ollut missään. Ehkä sen kohdalla teen kuten Aami ja luen sen netistä jos se 0n mahdollista.

Nuo Ravet ja FMAt ovat aika samanmoisia. Semmoisia että siinä on päähenkilö jolla on jotain mahtiksia kykyjä ja sitten se on jollain retkellä jonka päämääränä on joku tosi hieno aate kuten maailman pelastaminen, ja ruumiiden takaisinsaaminen. Sitten niissä on myös muutenkin tosi paljon samanlaisuuksia. No tappelukohtauksia on aikamoisen paljon. Ja ne nyt ovat väistämättä ainakin jollain tapaa samanlaisia. Vaikkakin jokainen pahis on jollain tooosi ovelalla tavalla erilainen. Ja joskus tosi fiksu päähenkilö keksii uuden tappelukeinon.

Kyllä kuitenkin on ajatuksenani lukea molemmat sarjat loppuun. Ovat ne kyllä molemmat hyviä. Raveista tuli nyt ehkä vähän yliannostusta kun luin nuo 14 aika nopeassa tahdissa. Ja sitten vielä kylkiäisenä noita Fullmetaleja.

Minun syömmeini kyllä halaa hihkuvia japanilaisia koulupukutyttöjä. Ne olisivat kyllä oivaa vaihtelua tämmöiseen ihmeelliseen tappelumangaan. Itseasiassa kuten Neeggikin niin minulla on olllut vähän semmoinen aate että melkein kaikki mangat sisältävät moisia. On Raveissa kyllä yksi päähenkilöistä hihkuu välillä ja on tyttö, mutta ei sillä ole koulupukua. Ja sitten kun se ei ole kuitenkaan mikään pääpäähenkilö niin en saa hänestä kylllin. Haluan kuulla lisää hihkunaa. Voisi siis tässä lähitulevaisuudessa aloittaa jonkun erilaisemman, hihkumismangan. Nyt on kyllä ihan tarpeeksi luettavaa noissa Raaveissa ja FMAissa, mutta mikäs kieltäisi minua aloittamasta kolmatta mangaa samaan aikaan.

No joo olen kyllä tosi yllättynyt kun luen mangoja ja vielä haluaisin lukea semmoisia mangempia mangoja, juuri semmoisia koulupukuisia. Kuten Rvo sanoikin kai tuolla että nämä ovat tosi länsimaalaisia nämä mangat joita minäkin luen. Piirrostyyli on vähän eri mutta ei se ehkä niin mangamainen ole kuin joissain muissa mangoissa. Ja kyllä ne henkilötkin käyttäytyvät eri tavalla kuin yleensä länsimaalaisessa. Se on kyllä aikamoisen ärsyttävää kun ne tyypit kokoajan huutavat. Minä olen oppinut koulussa että ÄLÄ HUUDA caps lock. Nuo tyypit eivät ilmeisesti sitä ole oppineet. Mutta kyllähän kaikki ovat sarjakuvia eivätkä ne nyt ihan kamalasti voi poiketa toisistaan.

FMAt ja Ravet ovat kyllä aikamoisen selkeitä kun selasin jotain koulutyttömangaa niin niissä ne ruudut olivat semmoisia epäruutuja, että siinä ei edes pakosti ole edes ruutuja vaan ne hahmot sekoilevat ihan sekaisin siellä. Omituista. Raveissa ainakin on ihan semmoiset selkeät voimakkaat ruudut eivätkä ne hahmot ylittele niitä ruutuja ihan mielivaltaisesti, vaan ovat ihan rauhassa omissa pilttuissaan.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Runningvegetableoil Ma Heinä 02, 2012 1:52 am

Luinpa sitten 3 ensimmäistä FMAa, ja täytyy kyllä sanoa, että toistaiseksi tarina kutkuttaa vielä lukemaan eteenpäin. Hienoa hienoa! Tosin täytyy kyllä tunnustaa, että niiden lukemisen aikan aloin jo palavasti kaipaamaan niitä hihkuvia koulupukutyttöjä. Lähikirjastossa ei kuitenkaan ollut Tokio meewi meewejä, joita palavasti haluaisin jatkaa. Ei siellä myöskään ollut kahta ensimmäistä Soker sokeri ruunia, laitoin ne varaukseen. No sitten katsoin, että mikäs täällä näyttäisi tämmöiseltä sopivan hihkumiselta, niin mikäpä muukaan kuin 3 ensimmäistä (4 ja 5 täytyy etsiä muualta) Teiniagentti Lunaa. No lainasin ja luin ne tietysti.

Se nyt oli semmoinen tosi länsimainen agenttisarja. Mielestäni, kun tapahtumatkin olivat Ameriikassa, eivät nämä Lunat saavuttaneet millään muotoa semmoista oikeaa mangan hihkumishenkeä. Actionia piisaa ja tympeän agenttijuonen sivujuonena oleva "tynnyrissä kasvanut" tyttö juoni on ihan hupaisa paikoin. Eipä tämä kuitenkaan tasoltaan ollut läheskään niin hyvä kuin Tokio meewi meewit, vaikkakin molemmissa melko tärkeänä osana ovat epätoivoiset shippailut. TMMeissä vain on sitä jotain mangan magiaa. Lunat olivat vähän semmoisia aivottomille lapsille kirjoitettuja tympeyksiä, mutta ihan viihdyttäviä, ei siinä mitään, aion kyllä lukea ne loputkin.

Sitten mitä tulee näihin mangaruutuihin, niin huomasin, että Lunissakin ne ruudut eivät ole mitään kovin kiinteitä, vaan hahmot hypehtelevät ruudusta toiseen miten sattuu, ja niin että jostain tyypistä on palasia jossain ruudussa, miss' ei häntä edes ole, eikä näy, elikkä jotain surrealistisia näkymättömiä osia vieraasta ulottuvuudesta. Huolimatta scifimäisestä teoriastani, en ihan usko, että ne mangat olisi kirjoitettu mitenkään scifikohtaukset mielessä. Tai eihän sitä koskaan tiedä.

Kuitenkin tässä on huomattavissa selkeä ero mangojen, joissa on normaalit kiinteät ruudut ja sitten taas niiden joissa ei ole, välillä. Ne joissa on kiinteät ruudut, tuntuvat olevan tuommoista länsimaista maailmanpelastamisseikkailua, joissa tapellaan pahiksia vastaan nyrkein, miekoin, pistooleinkin. Sitten taas nuo epäsäännöllisruudulliset ovat selvästikin sitä kuuluisaa koulupukuisten tyttöjen hihkumismangaa. Täytyy sanoa, että pidän molemmista, ja ne täydentävät toisiaan. Ehkä kuitenkin mangana mieluummin luen tuota hihkumisosastoa, ja luen länsimaiset seikkailusarjiit länsimaisina seikkailusarjiina.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Wedge Ke Heinä 04, 2012 1:36 am

Noh niin olen kyllä sitä mieltä että ehdottomasti Fullmetal alchemistit on kyllä parempia kuin Ravet. Aikamoisen samanmoisia ne kyllä on oikeastaan, mutta kuitenkin ihan erilaisia. Olen huomannut että Raveissa on paljon semmoista yksityiskohtaisempaa piirustusta, kun taas FMAssa on semmoista suurpiirteisempää. Ei se 1tyiskohtaisuus aina ole parempi asia. Ehkä pidän enemmän kuitenkin FMAn piirustuksista. Ehkä se on luettavampaa tai jotain. Kyllä pidän molemmista en siis vihaa Ravea.

Raveissa on kyllä ehkä vähän liikaa semmoista toistoa, että vaikka ne pahiit ovatkin aina jotenkin tosi mielikuvituksellisesti erilaisia niin ne kuitenkin ovat ne tappelukohtaukset aikamoisen samanlaisia. FMAssa ei sentään ihan niin paljon ole semmoisia tappeluita ja se on hyvä, vaikka siinäkin tapellaan kyllä ihan sen 13-v ikärajan mukaisesti. Onhan niissä molemmissa semmoista pohdiskelua, ja molemmissa on semmoinen vähän salattu menneisyys, että siinä on semmoisia kohtia menneisyydestäkin. Ne ovat kyllä ihan kivoja pidän niistä.

Ah tein uuden aluevaltauksen. Kävin tuossa vähän kauemmassa kirjastossa, jossa on vähän isommat manga-, ja vähän muutkin hyllyt. Siellä oli aikamoisen paljon mangoja, mutta harmikseni huomasin että siellä puuttuu tosi monesta sarjasta ensimmäinen osa. Siispä en lainannut ihan hulluna mangoja, vaan lainasin 1 ja 2 Cherry juicen, ja 2 ja 3 Happy happy cloverin. Kun siitä cloverista ei ollut ykkösosaa, mutta kun se näytti niin kutkuttavan hyvältä, niin otin sen.

Luin sitten jo nuo kirsikkamehut. Ne olivat vihdoin niitä koulupukumangoja. Ne olivat kyllä tosi sekavia. En saanut asioista mitään tolkkua paitsi sen kakkososan ihan lopussa ehkä aloin ymmärtämään jopa jotain. Kun niillä on semmoiset japanilaiset nimet, jotain kovakomake, niin ei niitä erota toisistaan millään. Sitten kun ne ovat aika samannäköisiä, ja tytöt ja pojat ovat samannäköisiä, ja ei muista kenen nimi on mikä ja kuka on kukin. Mutta oli ne ihan hyviä. Niitäkin taitaa olla 5 osaa, tai jotain ehkä ne paranee loppua kohden. Toivottavasti.

Nuo Happy happy cloverit (taas toistoa ???) olivat kyllä tosi mahtavan näköisiä. Taas uusi aluevaltaus kun nämä näyttivät olevan eläinmangoja. Taisi olla jäniitä. Nämä olivat kaiketi tarkoitettu vähän nuoremmille, mutta vähät me täällä twinsillä välitämme ikäsuosituksista. Puolenkuun metsässä ei koskaan lopu jännitys kesken. Näitä en tosiaan vielä pääse aloittamaan, kun sitä ykkösosaa en vielä saanut mutta se on varauksessa.

Höh nyt minulla ei ole tällä hetkellä mitään mangalukemista. Minulla on kyllä läjä FMAa mutta kun se 8-osa ei vielä tullutkaan vaikka varasin sen kauan sitten, ja kun muut varaukseni tulivat niin se ei vielä. Kamalaa, pitäisiköhän käydä tänään lainaamassa kirjastosta pari hopsua, tai jotain (OH-KO!).M:Niin siis tarkoitin tietenkin K-ON! mangaa. En muistanut sitä mutta nyt löysin sen. (mitä ne nyt ikinä olikaan) mangoja. Ne olivat ehtaa koulupukutyttömangaa, ja vielä värillisiäkin

Wolf's rain on AIVAN mahtava anime, rakastan sitä yli kaiken, katsoin kaikki 30 jaksoa alle viikossa, ja nyt olen tehnyt siitä jo 5 videota, piirtänyt kuvia ja suunnittelen ficciäkin
Ohhoh. Sinäpä olet nopea, ja tuottoisa. 30 animea viikossa. Ja sitten vielä tuommoinen määrä oheistuotteita. Itse en ole mitään animeja katsonut, mutta eilen kyllä katsoin viitisen minuuttia, ylläpitäjämmekin mainostamaa Korraa. Se kyllä vaikutti ihan hienolta, ja kiinnostavaltakin. Sitten kun on vähän luppoaikaa niin voisi ainakin ykkösKorran katsella kokonaan. Se vain vähän ärsytti kun ainakin se mitä katsoin niin oli surkeasti dubattu englanniksi, mutta ei kai se liikaa haittaa. Onko kukaan muu katsellut Korria?


Viimeinen muokkaaja, Wedge pvm Ke Heinä 04, 2012 4:33 am, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Muokkasin tuon OH-KOn K-ON!iksi koska löysin sen oikean nimen.)
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Mangat/Animet Empty Vs: Mangat/Animet

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa