The Place of Many Stars
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kielet

+6
Runningvegetableoil
Auringonkukka
Tähtisilmä
neqqu
Nighteye
Eewyi
10 posters

Siirry alas

Kielet Empty Kielet

Viesti  Vieraili Ti Elo 23, 2011 11:15 am

Mitä mieltä te olette kielistä?
Opiskeletteko te joitain kieliä koulussa?
Haluaisitteko oppia joitain kieliä?


Itselleni kielet ovat kaikki kaikessa.
Koulussakin opiskelisin varmaan kymmeniä kieliä jos vain olisi mahdollista x'D

Oletteko koskaan kokeilleet kääntää mitään?
On kiva kääntää esim. lauluja muista kielistä. Yleensä itse kuuntelen jotain saksan kielellä tai tšekin kielellä. Vaikka laulujen kääntäminen on hauskaa, en kuitenkaan ikinä haluaisi kääntää mitään kirjoja tai muuta. En tiedä mikä siinä on, mutta laulut jotenkin tuntuvat kuin sanovan "Käännä minut".

Mutta palataan takaisin kieliin.
Jokainen varmaan nyt koulussa suomen lisäksi ainakin yhtä kieltä opiskelee?
Itse opiskelen englantia ja saksaa. Myöhemmin sitten olen aloittamassa ruotsin, (Jota en edes haluaisi oppia lol) ranskan ja venäjän.
Koulun ulkopuolellakin tulee kieliä opittua, kreikan ja hollanninkin kursille yrittäisin päästä juuri.

Sattuisiko joku joskus ehkä käyneen jollain kurssilla tai muulla?
Tai ehkäpä joku saattaisi omistaa äidin/isän joka puhuu äidinkielenään toista kieltä?

Katsotaan, että löytyykö tältä foorumilta yhtään joka olisi addiktoitunut kieliin niin kuin minä x'D

Keskustelua.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Eewyi Ke Elo 24, 2011 6:42 am

Shirotamashii kirjoitti:Mitä mieltä te olette kielistä?
Opiskeletteko te joitain kieliä koulussa?
Haluaisitteko oppia joitain kieliä?


Itselleni kielet ovat kaikki kaikessa.
Koulussakin opiskelisin varmaan kymmeniä kieliä jos vain olisi mahdollista x'D

Oletteko koskaan kokeilleet kääntää mitään?
On kiva kääntää esim. lauluja muista kielistä. Yleensä itse kuuntelen jotain saksan kielellä tai tšekin kielellä. Vaikka laulujen kääntäminen on hauskaa, en kuitenkaan ikinä haluaisi kääntää mitään kirjoja tai muuta. En tiedä mikä siinä on, mutta laulut jotenkin tuntuvat kuin sanovan "Käännä minut".

Mutta palataan takaisin kieliin.
Jokainen varmaan nyt koulussa suomen lisäksi ainakin yhtä kieltä opiskelee?
Itse opiskelen englantia ja saksaa. Myöhemmin sitten olen aloittamassa ruotsin, (Jota en edes haluaisi oppia lol) ranskan ja venäjän.
Koulun ulkopuolellakin tulee kieliä opittua, kreikan ja hollanninkin kursille yrittäisin päästä juuri.

Sattuisiko joku joskus ehkä käyneen jollain kurssilla tai muulla?
Tai ehkäpä joku saattaisi omistaa äidin/isän joka puhuu äidinkielenään toista kieltä?

Katsotaan, että löytyykö tältä foorumilta yhtään joka olisi addiktoitunut kieliin niin kuin minä x'D

Keskustelua.

Oi loistavaa, toinen kieliaddikti! 8D
Rakastan kieliä <3 Olen aina pitänyt kielten opiskelusta [mitä nyt en pidä ruotsista, haha XD Olen opiskellut moista 3.luokalta lähtien, mutta motivaatio on siinä ajassa jo mennyt ihan pohjalukemiin. Lukioon kun menin viime vuonna, niin vaihdoin virallisesti b-kielekseni ruotsin ja a-kieleksi englannin, jota olen siis opiskellut 4.luokalta lähtien. Saimme kumminkin kutosella opettajamme ansiosta "a-enkkulaiset" kiinni, joten mitään ei ole jäänyt opettelematta]

Englannista pidän kovastikin, ja voisin sanoa, että minulla on jonkin verran kielipäätäkin. Englannissa koen olevani jo melko sujuvalla kielenkäytön tasolla, ymmärrän melko monimutkaista [pystyn ymmärtämään pääpiirteissään esim. lääketieteellistä tekstiä] - ja pystyn myös tarvittaessa tuottamaan monitasoisempaa englanninkielistä tekstiä. Englanti on minulla jo aika takaraivossa, meinaan joskus vahingossa alkaa kirjoittaa enkuksi vaikka pitäisi laittaa suomeksi, kun kumminkin olen tekemisissä kyseisen kielen kanssa päivittäin :,D Tosin puheenilmaisua voisin vielä harjoittaa, olen vähän ujo puhuja.

Olen jopa harkinnut kieliin liittyvää ammattia, esimerkiksi kääntäjää. Olen vapaa-ajallani kääntänyt tekstejä ja esim. laulun sanoja englanniksi foorumeilla suomesta [juuri tänään tein yhden] Olen kiinnostunut kielten rakenteista, ja pidän totta kai myös kovasti äidinkielestä ja kirjoittamisesta noin muutenkin :3 Suomenkieli on ainutlaatuisuudessaan ihan mahtava! XD [ja tietyllä tavalla hauskan lähellä japania lausumiseltaan ja joiltakin sanoiltaan vaikka moiset eivät ole sukua]

Aloitan tuossa 13.päivä syyskuuta japanin opiskelun [uudelleen] kaverini kanssa Helsingin aikuisopistossa :3 Ensimmäinen kurssi jossa olimme tuotti ikävä kyllä pettymyksen, mutta tällä kertaa opettaja itsessäänkin on japanilainen, saa nähdä millaista tulee! >3<
Eewyi
Eewyi
Pentu
Pentu

Nainen Viestien lukumäärä : 25
Join date : 24.10.2010
Ikä : 30
Paikkakunta : Helsinki

http://www.freewebs.com/jirachi_wish/JW

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Nighteye Pe Syys 16, 2011 11:10 am

Jes, en ole erilainen Very Happy eli samaan klaaniin kuulun minäkin!

RAKASTAN kielien opiskelua! Sekä englanti että ruotsi ovat koulussa kymppejä, ja pidän molemmista (enemmän englannista, kuitenkin ^^). Äikkäkin on kymppi Very Happy Sitä tosin ei välttämättä näistä "virheettömistä" viesteistäni usko...

Osaan sanoa yli kymmenellä kielellä "kiitos", "päivää", "näkemiin", "koira" ja "rakas" ^^ järjestin itselleni kerran kirjastossa ollessani projektin, jolloin pakotin itseni opettelemaan nuo sanat mm. espanjaksi, portugaliksi ja hindiksi Very Happy lausumisen kohdalla en tuosta hindistö ole niin varma, mutta... hauskaa oli ^^

Suomen, englannin ja ruotsin lisäksi osaan melko sujuvasti japania. Japanin lausuminen ja moni japanilainen sana tosiaan muistuttaa kovasti suomen kieltä Smile Oma nimeni (lähes samalla tapaa lausuttuna) tarkoittaa japaniksi "onpa pyöreä!" Razz Ja koirani nimi Hippu tarkoittaa lantiota. Näitä löytyy paaaljon Very Happy
Japania olen opiskellut ihan oppikirjoista, mutta myös mangoista ja animea katselemalla oppii paljon. Japanilaista musiikkia kannattaa kuunnella, jos tahtoo oppia lisää Wink
Kirjoittaa en osaa muuta kuin vähän katakanoilla, hiraganat aioin opetella seuraavaksi Smile
Japaninkielen kurssille minun piti mennä tänä syksynä, mutta harmillisen läheltä liippaisevan ikärajan takia joudun odottamaan seuraavaan vuoteen.

Olen käänneellyt itsekseni lähinnä englannin ja japanin kielisten biisien sanoja suomeksi, se on hauskaa ajanvietettä Smile
Nighteye
Nighteye
Oppilas
Oppilas

Viestien lukumäärä : 68
Join date : 24.04.2011
Ikä : 27
Paikkakunta : shadowclan

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  neqqu To Syys 22, 2011 8:31 am

Mulla on nyt vasta englanti ja Ruotsi koulussa, ens vuonna tulee sitte italia ja saksa valinnaisiks. Englanti on hauskaa, koska sitä tarvii tosi paljon ja siitä on hyötyä nykyään jo slangia puhuessakin (en silti puhu mitenkään sillei, mutta kuuntelen sitä paljon, kun kaverit puhuu) Ruotsista en tykkää YHTÄÄN kielenä, menee sekasin englannin kanssa Rolling Eyes Neutral

Jos jaksais ens vuonna ottaa edes jommankumman valinnaisen kielen, ettei vaan niitä "helppoja" aineita Very Happy
neqqu
neqqu
Soturi
Soturi

Nainen Viestien lukumäärä : 158
Join date : 11.09.2011
Ikä : 25
Paikkakunta : Pirkanmaa

http://morningdewinthefog.blogspot.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Tähtisilmä La Loka 15, 2011 4:49 am

Osaan englantia ,ruotsia ja suomea sujuvasti puhua sekä kirjoittaa, espanjaa jonkin verran, ja kaikista kiinnostavimpaa eli japania ( ylläri pylläri) opiskelen tällä hetkellä. Halauisin myös kovasti aloittaa ranskan kielen opiskelut. Mielestäni japani on aikas semivaikeaa, varsinkin kun en ole vielä löytänyt kunnon opasta. Toki anime ja japanilaisten laulujen kuuntelu voi jotakuta auttaa, mutta sillä ei ole ollut minuun suurta vailutusta, olen oppinut sanomaan niitten avulla "kyllä", "kakku" ja "herkullista"... Neutral Mutta motiivia kyllä klielten opiskeluun löytyy rutkasti! Razz

Tähtisilmä
Pentu
Pentu

Nainen Viestien lukumäärä : 14
Join date : 23.04.2011
Ikä : 26
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Auringonkukka Ke Tammi 04, 2012 8:42 pm

Valinnaisaineet: Inari(nsaame), Ranska
Entiset vilinnaisaineet: Norja (lopetettii!)
Paakulliset: Saijetsin opettama tyhmä enkku. Täytyyki tehä läksyt.
Muut: Ruotsi (siirtyy kohta)

Lisäks haluisin opiskella Venäjää, Kolttaa, pohjossaamea, Saksaa, Espanjaa ja Islantia. Ja italiaki ois iha kiva. Very Happy
Auringonkukka
Auringonkukka
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 92
Join date : 04.01.2012
Ikä : 25
Paikkakunta : Inari

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Auringonkukka Ke Tammi 04, 2012 8:44 pm

Nonniin teen nyt läksyt pois. (kiinnostaa.)

Voiko I had kirjottaa I'd? Joo oon viisas.
Huomatkaa kellonaika, teen aina tähä aikaa läksyt...
Auringonkukka
Auringonkukka
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 92
Join date : 04.01.2012
Ikä : 25
Paikkakunta : Inari

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Runningvegetableoil Su Huhti 15, 2012 12:13 am

Opiskelen ruotsia ja englantia. Näistä erityisesti ruotsi on lähellä sydäntäni. Käyttääkö kukaan muu peruskoulun ruotsin opiskelussa Klick-kirjasarjaa? Se on ihan toppen! Klick 7-9 luokkien kappaleita pääsee myös lataamaan netistä, mutta olen liian uusi laittamaan linkin. Äsch! Ne ovat kuitenkin todella viihdyttävää ja opettavaista kuunneltavaa! Suosikkihahmoni on Mikael Berg, mutta harmi että se seikkailee 8 ja 9 luokalla vain yhdessä kappaleessa. Neutral
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Georgy Porgy La Huhti 21, 2012 12:06 pm

Pidän kielistä kovasti. Toistaiseksi vain peruskoulun englanti ja ruotsi hallussa. Mitä hyvänsä muita oikeastaan olisi kiva alkaa opiskella. Englanti erityisesti on mieleeni. Varsinkin tarkoituksellisen koomiseksi heitetty ylikohtelias brittienglanti!
Georgy Porgy
Georgy Porgy
Pentu
Pentu

Mies Viestien lukumäärä : 40
Join date : 05.04.2012
Paikkakunta : Maa

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Runningvegetableoil Pe Toukokuu 04, 2012 5:00 am

Luen muuten melko paljon ruotsinkielistä kirjallisuutta, koska se on niin lähellä sydäntäni. Juuri tuossa lainasin semmoisia lätt att läsa riddare skolan kirjoja. Niiden nimet olivat joku Jätte allfallare ja Världens bästa riddare. Omistan myös Tippens stor bok om ordin. Se on jättihyvä ja opettavainen kirja.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Wedge Pe Toukokuu 04, 2012 5:06 am

Aaaah minä olen taasen enemmänkin lukenut englanninkielistä kirjollisuutta esimerkiksi olen lukenut melkein kaikki eli jotain 52 animorphs kirjaa englanniksi. Myöskin olen lukenut molemmat Winnie the Poohit ja muitakin kirjoja. Se on ihan hauskaa kyllä lukea erikielillä kirjoja ja alkukielellä etenkin.
Crying or Very sad
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Runningvegetableoil Ke Toukokuu 09, 2012 5:29 am

Joskus toivoisin, että tulesta muodostuneita kieliä laskeutuisi päälleni, ja alkaisin puhumaan kielillä. Niinkin on kuulemma joskus tapahtunut, ja mä odotan kyllä hirveesti, että mullekin tapahtuisi niin.

Sitten muuten myös kaikenmoisten pelien pelaaminen eri kielillä on tosi opettavaista. Olen pelannut varsinkin Harry Potter pelejä ruotsiksi ja englanniksi, joten uskon hallitsevani näistä kielistä velhosanaston aika hyvin. Kyllä minä muitakin pelejä pelaan kielillä. Esimerkiksi Pekka kana 2 on tosi hyvä peli kun sitä voi pelata eri kielillä. Siinä oppii monenlaista sanastoa, esim: kieku, muna, esine, aloita peli, lataa peli, tallenna peli yms. Olen oppinut nuo ilmaisut mm. turkiksi, unkariksi, hvartskiksi, sloveniaksi ja moniksi muiksi. Voisin siis suositella kaikille pelien pelaamista eri kielillä. Se on helppoa ja hauskaa, ja siinä oppii hauskasti kuin itsestään.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Wedge Ke Toukokuu 09, 2012 10:17 am

Hei meilläkin on klick kirjasarja ruotsissa. Se on kyllä tosi hyvä sarja, etenkin 7-kirja on tosi viihdyttävä, ja sekä 7 ja 8-9 kirjoissa on tosi hyviä sarjakuvia. Muistan nyt vain yhden oikeasti huonon ja ärsyttävän kappaleen: Anna haluaa antaa maailma vaihtoehto. Tässä nyt se nuhan aikoma linkki

Sitten englannin kirjamme ovat etenkin nyt tämä nykyinen tosi ärsyttäviä. Joko on sellaisia itsestäänselvyyksiä, tai/ja sitten sellaisia pelastakaa maailma kappaleita jotka on tosi typeriä.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Runningvegetableoil Ma Kesä 04, 2012 6:36 am

Hehheh, taidan olla aika hyvä ruotsissa, kun sain koulujen päätyttyä tunnustuspalkintona jonkun ruostinkielisen ironiaa ja sanapareja opettavan kirjan. Se opettaa kaikenlaisia sarkastisia sutkauksia ruotsiksi, toppen! Nyt kun tästä kohta lähdenkin vierailemaan ruotsiin, niin voin sitten olla siellä kaikille ironinen kuin sarkastinen piikkisika konsanaan. Päästötodistuksen arvosanankin svärjen osalta nousi 10een. No onhan se toisaalta lähellä sydäntäni, olisi vain ollut paljon kivempi saada sen sarkasmikirjan sijaan vaikka ruotsinkielinen SK tai jotain. SoddareKatter.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Wedge Pe Elo 24, 2012 5:22 am

Myöhemmin sitten olen aloittamassa ruotsin, (Jota en edes haluaisi oppia lol)
[mitä nyt en pidä ruotsista, haha XD
Ruotsista en tykkää YHTÄÄN kielenä,

Ja pöh! Onpas täällä ruotsivastaisia tyyppejä. No kai sitä esiintyy aika paljon ympäri maata muutenkin. Minä olen aina pitänyt ruotsin opettelusta. Toki englanninkin. Ruotsi on tosi hauska kieli, sitä opetellessa on riemu herkässä. En oikein ymmärrä tuommoisia vihaan ruotsia jutttuja. Siis en mitenkään tässäkään asiassa häveksy ketään. Sehän on ihan oma juttu mistä pitää. En vain ymmärrä mistä se kumpuaa. Tietenkin jos lapsesta asti vanhemmat sanovat että ruotsi on sieltä ja syvältä, niin lapsikin ajattelee niin.

Eihän ruotsi tietenkään maailmalla ole mitenkään kovinkaan yleinen kieli, mutta Suomessa ja Ruotsissa tietenkin sitä tarvinnee. Mutta en minä kyllä tuommoisiin aisoihin jaksa oikein kiinnittää huomioa kieltä opiskellessani. Kuten nyt Eewyi ja Neqqukin sanoivat että eivat pidä ruotsista, niin se on ilmeisesti vain kielestä kiinni. En vain käsitä mitä kamalaa ruotsissa on. Kielten opettelu kun on muutenkin yhtä juhlaa, niin en näe eri kielien välillä mitään ihmeempiä tuota en halua oppia juttuja. Sitten kun vielä ruotsi on niin yltiömäisen hauska kieli, niin kuten sanoin riemulla ei tosiaan ole rajaa.

Miksi ette pidä ruotsista? Tähän voisi melkein laittaa äänestyksen. No no ei liioitella.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Runningvegetableoil Pe Elo 24, 2012 9:54 am

Kuten taisin tuolla sanoakin jo aiemmin, että ruotsi on kovin lähellä sydäntäni. Lohko tuossa pakinoi ihan asiaa. Ruottivihaa tosiaan löytyy kumman runsaasti. Minusta tuntuu, että se on vähän semmoinen muotijuttu. Tämän lukuvuoden alussakin ruotsin opettajani sanoi, että "Vaikkette te myönnäkään sitä, niin ruotsi on kiva kieli. Ruotsi on ihanaa." Hän siis oletti, ettei kukaan myönnä ruotsin olevan hieno kieli. Ja pöh. Jos en olisi näin hiljainen kaunosielu, niin olisin toki huutanut jotain vastalauseita tähän. Tämmöinen on rappioitunut nykynuoriso. Mädästä ruumiista kärsii viisaat päät, nyyh nyyh. Kaiken lisäksihän ruotsi on vielä naurettavan helppoa meille suomalaisille, kun puolet sanoistamme on lainattu sieltä. Nämä ovat asioita, joita en ymmärrä, mutta eihän kaikkea aina tarvikaan ymmärtä.

Itse olen tässä vallannut aivan uuden alueen, kieliaddikti kun olen, aloitin tässä espanjan opiskelun. Espanja on kyllä hieno kieli, vaikka vähän aistiharhainen onkin. Aina saa makeat naurut, kun yksi tuhannesta 'olla' verbistä sattuu olemaan 'es'. No hehheh, es se jaksaa naurattaa. Kyllä suosittelen espanjan opiskelua kaikille, se on helppoa ja hauskaa. Hupi ja hyöty samassa paketissa.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Foxxy Pe Syys 07, 2012 6:38 am

Olen englannissa melko huono. Johtunee siitä, etten ole oikein koskaan pitänyt englannista. Mutta nyt siihen tulee muutos! Haluaisin nimittäin lukea englanninkielisiä kirjoja, joten oeln ajatellut, että lukisin englantia kunnolla. Ylä- ja alakoulussa minua ei oikeasti kiinnostanut mikään kieli, olin laiska. Nyt kun oeln hieman vanhempi, etenkin ruotsi on alkanut kiinnostaa. Olen saanut hyviä numeroita koulussa, ja haluaisin oppia puhumaan sitä sujuvasti. Valinnaiseksi otin saksan, jota ei minulla vielä ole ollut.
Foxxy
Foxxy
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 71
Join date : 05.09.2012
Ikä : 29
Paikkakunta : Siilinjärvi

http://www.wildwolf.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Wedge Pe Syys 07, 2012 8:25 am

Minulla on kyllä käynyt tosi hyvä räkämäihä, kun muut opettajat ovat aika tylsiä tai persoonattomia tai jopa ärsyttäviä tms. Niin ruotsin- ja englanninopettajani ovat molemmat tosi kivoja. Ruotsissa on semmoinen vähän outo opettaja joka aina sekoilee, ja kertoo tosi hyviä vitsejä, ja välillä vain käy juttelemaan minulle ja vierustoverilleni, kun istun ihan siinä edessä. Sitten se on muutenkin vain semmoinen hauska, ja viisas. Englanninopettajani on taasen semmoinen myös vähän outo joka nauraa tosi hauskasti näin: "Hiähhiähhiähh" No en kyllä osaa sitä matkia. Muutoinkin se on semmoinen hauska ja rento tyyppi. Kotitehtäviäkään antaa todella harvoin melkein koskaan.

Nämä tosi hyvät opettajat tekevät muutenkin niin nautinnollisesta kielten opiskelusta tosi hauskaa, ja miellyttävää. Se on kiva kun minulla on ruotsia melkein pelkästään päivien lopuksi, vaiko ihan aina lopuksi. No kuitenkin se antaa semmoisen hyvän lopetuksen koulupäivälle, vaikka muuten päivä olisi ollut vähän vähemmän miellyttävä. Minulla on nyt muutenkin ollut hyvät kieltenopettajat. Paitsi ehkä joskus synkimpinä ala-asteaikoinani, mutta niistä nyt ei enää tarvitse puhua. Minulla on jopa ikävä entistä ruotsin- ja enkunopettajaani. Hän oli mahtis.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Pilkkuturkki Ke Loka 17, 2012 8:50 pm

Kerrompa tässä ihan lyhyesti 12vuotisen elämäntarinani, Tietty vain teidän kiusaksenne.nonni. Aloitin kielikylpupäiväkodilla (ompas outo sana), eli esim. minun tapauksessani täys Suom. lapsi oppii Ruohtia. Sen opiskelu taisi alkaa 4 vuotiaana (!) ja sitten kun päästiin kouluun, niin oli hieno järjestelmä; opettajat puhuu VAIN ruottia, obbilaat saa puhua suomea, paitsi kysymyksiin vastattiin ruhotiksi. 2 luokan jälkeen sitten muutettiin Gouwolaan (kouvolaan), eikä siellä ollut gielikylpy mahiksia, joten menin täys ruolalaiteen kouluun. O.o OMG! No kyllä siinä selvittiin. Sitten, syystä tai toisesta, en kerro hahhaa, muutimme porvooseen. Tähän asti kotona oltiin puhuttu Suumea, mutta nyt puhuttiinkin Ruhotia kodona! Niin, ja siellä oli uusi Ruokalainen koulu, johon menin. Olin siellä Borgåssa ca. puoli vuotta. sitten muutettiin takaisin kuovolaan. mutta mitä oli tapahtunut koulussa sillä välin kun olin ollut poissa? Armas opettajamme oli vaihtunut! katsos jotkut olivat jatkuvasti riidellet opemme kanssa. nyt uusi opemme on ihan dyhmä. kuulemma kaverini oltiin lukittu kaappiin(ei aiis väkisin, vaan hänelle sanottiin;mene tuonne kaappiin ja hän meni), ja lukitsijat piilottivat avaimen patterin taakse. no avainta ei saatu pois sieltä,ja kaverini virui puoli tuntia kaapissa, kunnes älyttiin, että koulussa on monta samanlaista kaappia, joissa on samanlaiset avaimet. joten lopulta hän pääsi ulos. Mutta nyt opemme on vaihtunut uudemman kerran, ja hän on ihan OK. Tuli muuten pisin viesti tähän asti. olen siis kutosella
Pilkkuturkki
Pilkkuturkki
Soturi
Soturi

Nainen Viestien lukumäärä : 102
Join date : 05.05.2012
Ikä : 24
Paikkakunta : Kouvola

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Pilkkuturkki Ke Loka 17, 2012 8:57 pm

+ aloitin. kolmosellla saksan ja enkun, eli kieliä on nyt suomi rotsi jotka ovat kuin äidinkieliä (joskus ajattelen ruosiksi. sitten saksa jokaei suju kovinkaan hyvin, ja englanti on OK tasoa, eli 81/2, 9-
Pilkkuturkki
Pilkkuturkki
Soturi
Soturi

Nainen Viestien lukumäärä : 102
Join date : 05.05.2012
Ikä : 24
Paikkakunta : Kouvola

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Runningvegetableoil To Loka 18, 2012 9:48 am

Oletpa onnekas. Minusta olisi ihan mahtista, jos olisin viettänyt lapsuuteni 2kielisenä, ja saanut käydä kielikylpypäiväkoteja. Arvostan Ruottia ja ruottalaisuutta, joten olisi oikein kiva, jos kotona tai koulussa puhuttaisiin ruottia, mutta kun ei. Minäkin aina välillä ajattelen svärjeksi jotain hyviä juttuja, yleensä kaikkia hyviä repliikkejä. Käytän myöskin paljon svärjen pikkusanoja, ruotsalaiset nääs ilmaisevat tunteitaan pikkusanoin. Minulla kyllä olisi ruotsalainen täti, joka on joskus ehdotellut kirjeenvaihtoa ruotsiksi, mutta en nyt vielä ole moiseen ryhtynyt. Onneksi minulla sentään on tällä hetkellä oikein piristävä ruotsia puhuva historianopettaja.

Nyt kun olen viime aikoina katsellut melkoisen paljon animeita, niin olen ihan hupsistakeikkaa vain alkanut oppimaan japaneesea. No en vaiskaan mitenkään suuremmin oppimaan, kunhan nyt sanoja sieltä täältä. Minussa on kuitenkin näitä animeita katsellessani kummunut lievä kiinnostus ihan oikeaankin japaneesen opiskeluun, sen harrastajiahan täällä riittääkin muinaisten viestien perusteella. Japani on oikein kaunis kieli, ja sen osaamminen olisi kyllä mahtava lisä kieliaddiktin repertuaariin, tosin ainakin Furubaroomin perusteella sen puhuminen vaatii jo jonkinmoisia näyttelijän lahjoja, mutta ehkei minusta tarvitsekaan tulla japaneese, vaan vain japaneesea puhuva suomalainen. Huoh, taas uusi tehtävä.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Kielet Empty Vs: Kielet

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa