The Place of Many Stars
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Avatar: the Last Airbender

+3
Sopuli
neqqu
Amy Cherryclaw
7 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Avatar: the Last Airbender - Sivu 2 Empty Vs: Avatar: the Last Airbender

Viesti  Runningvegetableoil To Helmi 14, 2013 6:04 am

Wedge kirjoitti:SWismit kunniaan.

Juurikin niin.

Tässä kun nyt oli vähän puhetta tuosta Avatarystäviemme värikkyydestä, niin tässä nyt aloin katsomaan Tulen kirjaa, ja en oikein tiedä, mistä minulle kumpusi semmoinen tuntemus, mutta jotenkin vain kuvittelin varsinkin Kataran olevan vähän vaaleampi, kuin sarjan alussa. En päässyt tästä pinttymästä eroon, ja yritin vähän sitten tässä katsella nyt kuvapareja alkuajan Katarasta ja Tulen kirjan Katarasta, muttei niissä nyt ehkä oikein ollutkaan eroa, paitsi sitten joissain kuvissa kuvittelin näkeväni vähäsen eroa, mutta ne sitten olivat varmaan vain valaistustapauksia.

Tuo tuossa johdatteluna varsinaiseen asiaan, elikkä tyhmän teatteriversion dissaamiseen. Olen kyllä jo tehnyt päätökseni, että joskus on minun se nähtävä, vaikka se onkin kyllä varmaan ihan tuubasta. Sekin nimittäin tuossa elokuvassa jo rasittaa vallan vietävästi, että kaikki ne hahmot ovat semmoisia rumia amerikkalaisia kapitalistikakaroita, siis valkoihoisia. Huoh huoh, olen kyllä aina tiennyt, että amerikkalaiset ovat aistiharhaista kansaa, mutta heidän typeryytensä jaksaa kyllä kerta toisensa jälkeen yllättää minut. Ei varmaan saisi yleistää, mutta yleistetään nyt kuitenkin vähän. Eikö tummaihoiselle hahmolle muka oikeasti löydy oikean väristä näyttelijää?

Ah, minun on aiiivan pakko laittaa linkki tämmöiseen hienoon kuvaan. Tuo on sitten jonkun neron kuva. Taitaa olla aika yleistä fanien keskuudessa dissata tuota teatteriversiota? Hyvä hyvä, olen aina tiennyt, että Avatarfanit ovat viisaita. Nopeastihan tämän kiteyttäisi, niin kuin Sokka sanoi yhdessä toisessa kuvassa "Minä ei valkoinen". Tosiaan, joltain jäänyt mokoma huomaamatta.

Se elokuvaintekijöiden pikkuvirheiden, joista toisaalta ei koskaan voi valittaa liikaa, ruotimisesta. Kollasin tässä tosiaan muutaman jakson Tulen kirjaa, ja ratkaisun hetket taitavat olla käsillä. Tuohon alkuun nyt ei mahtunut ihan mitään räkähtävän hyviä yksittäisjaksoja, mutta kyllä hauskoja juttuja sitäkin enemmän. Ainakaan vielä ei olla menty liian ryppyotsaiseksi, niin kuin loppua kohden yleensä tapaa vähän liian helposti käydä. Sokkkkkan repliikit ovat aina yhtä hyviä, ja kaikkia hahmoja on esiintynyt jonkin verran, vaikka tapahtumat nyt ovatkin keskittyneet aika paljon noihin sankareihin ilman mitään hyviä erikoisseikkailuja.

No mutta kuitenkin Tulen kirjan alun parhaat tapahtumat on hyvä tulla mainituksi, näitähän nyt ei tietenkään kannata lukea, jos ei halua pilailla itseään Tulen kirjasta, muttei täällä nyt vissiinkään mitään kauhean ylivilkasta Avatarfanikuntaa ole tätä edes lukemassa.

No kuitenkin heti ensimmäisessä luvussa paljastuu Tsukon ja Main salainen lempi. Ahhahhaa, 2 suosikkipahistani shippailee keskenään, upeaa. En nyt muista, että oliko tämmöisestä ollut viitteitä aikaisemmin, minulle ainakin tuli ihan yllätyksenä, ja sitä voisi pitää vähän banaalinakin, kun yht'äkkiä Suko ja Mai vaan on jotkut sydänystävykset. Toisaalta rakastuivat he kuinka typerästi hyvänsä, en millään voi olla vihainen, koska he ovat niin täydellinen pari. Piknikkohtaus oli ehkä paras koskaan. "Olet niin kaunis, kun vihaat maailmaa" Näin nerokkaita shippailuja harvemmin näkee oikeasti itse sarjoissa. Nyt voisi sitten loppuun tulla vielä oikein äx extra annos Maita. Enpä ihmettelisi, vaikka hän vielä pettäisi lemmestä sokean Tsukonsa tai jotain yhtä kavalaa. Ei sekään olisi ollenkaan hullumpaa, saisipa ainakin kuulla Tsukon itkua.

No sitten toinen loistojuttu, mistä ei voi kyllä kuin ylistää loistavia käsikirjoittajia, nimittäin Irohin uusi elämä bodarina. Loistavaa tarinankerrontaa, kun tapahtumien välissä vain kuvataan pari sekuntia kun Iroh bodaa vankilassaan. Nostaisi nyt vielä vähän voimaa, se me haluttaisiin nähdä. Ehkä tuollakin ruumiinkulttuurin ankaralla harjoittamisella on syynsä tulevaisuudessa, mutta vaikkei olisikaan niin on se kyllä erittäin hyvää viihdettä. Ehdoton huipennus koko Tulen kirjan alkupuolelle on tietysti kohta, jossa Iroh riisuutuu ja paljastaa harjoitetut muskelinsa, ja jatkaa sitten kylmän viileästi harjoittelua. En olisi ikinä uskonut olevani niin innoissani paidattomasta Irohista, mutta ah, hän muistutti niin kovasti erästä bodarikampraattiani, mikä nautinnollinen näky. Olen kyllä aina ihaillut Irohia, mutta nyt arvostukseni häntä kohtaan on yhä vain nousevaista.

Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Avatar: the Last Airbender - Sivu 2 Empty Vs: Avatar: the Last Airbender

Viesti  Wedge Pe Helmi 22, 2013 9:58 am

Mmh, tuosta teatteriversiosta kyllä kumpuaa minulla muutamia kysymyitä.
No, joka tapauksessa kyllä se on nähtävä. Vaikka kuinka surkea nyt olisi, niin surkeudet ovat oikeastaan lähes aina hauskoja. Tai semmoiset tietyn tyyppiset surkeudet, joita juuri niitä luulen löytäväni tuosta teatteriversiosta. Semmoisia hauskoja typeryyksiä.

Ensimmäinen kysymys on se, että teemme varmaan tässä koviakin syntejä RVOn kanssa koska "Nyt ei puhuta M. Night Shyamalanin 'The Last Airbender' leffasta, joka on tämän animaation surkea teatteriversio."?
No puhun siitä silti. Sääntöjen rikkominen on melkein yhtä hauskaa kuin käyttäjien poistaminen. Ja aina voin ottaa esille semmoisen aina yhtä hyvän syyn "RVO aloitti".

Mutta kysymys joka kumpusi syvältä itsestäni, on se, että oletko Aami nähnyt tuon "surkean teatteriversion. Kun aiemmin tietenkin oletin, että totta kai olet sen nähnyt kun sitä surkeaksi sanotkin. Mutta nyt kyllä en ole niin varma. Onko tämä vain tämmöistä "En ole nähnyt koko juttua, mutta koska kaikki sanovat, että se on surkea niin minäkin sitten sanon."
? Minulla se on ainakin semmoista. Mutta minä nyt sanonkin sen lähinnä huumorimielellä. Tokihan Aamikin on huumori-ihmisiä.

Ja sitten on vielä kolmaskin kysymys. Jos olet nähnyt tuon teatteriversion, niin voisitko rikkoa omaa sääntöäsi, ja vähän kertoa meille muille mitä mieltä olit siitä, minkälainen se oli? Ja kaikkea muutakin tuommoista yleistä. Kun haluaisin kuulla muunkin mielipiteesi siitä kuin että se on surkea.
No voin muodostaa sitten oman mielipiteeni jos och kun sen joskus katson. Pidän surkeasta teatterista. En pidä. Pidän varmasti enemmän tuosta surkeasta teatterista kuin surkeasta teatterista jota menen tänään katsomaan.

Taitaa olla aika yleistä fanien keskuudessa dissata tuota teatteriversiota? Hyvä hyvä, olen aina tiennyt, että Avatarfanit ovat viisaita.


Ja mielipiteesi perustat Aamiin, ja muutamaan kuvaan jotka olet nähnyt. No ei. Kyllä minäkin suhtaudun tuohon semmoisella ennakkoluulolla, että se on aikamoisen surkea. Mutta kylläkin semmoinen hauskansurkea.

No, mutta se kielletystä aiheesta. Siirrytään aiheeseen vaihteeksi. Gyllä gyllä. Tulen kirjassa oli kyllä kaksi ehdottoman parasta juttua, jotka molemmat RVO tuossa mainitsikin. SukoxMai shippi oli kyllä hieno käänne. Kun olin kyllä nähnyt jotain kuvia ja juttuja siitä, mutta ne olivat juurikin jotain jonkun piirtämiä kuvia, ettei mitään kuvakaappauksia. Joten ajattelin vain, että hahhah, onpas hyvä shippi. Tuommoista ei ikinä tule oikeasti tapahtumaan.
No totuus yllättää aina. Ja Avatar osaa yllättää aina.

Tästä minulle heräsi vain semmoinen kysymys, että mitä sukua Zuko ja Mai oikein nyt ovatkaan. Kun ajattelin ne ihan nyt melkein sisaruksiksi. Tai ainakin serkuksiksi. Mutta sisaruksia ne nyt ei sitten luultavasti ole, koska en oikein nyt usko, että tuommoisessa k-7 sarjassa olisi jotain insestiä. Etenkin kun tuo on jotain USAlaista, jossa nyt kaikki on kiellettyä. Toisaalta taas USA on niin kumma paikka, että kaikki on mahdollista.
Ei nyt yhtään sillä, ettäkö minulla olisi jotain insestiä vastaan. Sehän on hauskaa.

Enpä ihmettelisi, vaikka hän vielä pettäisi lemmestä sokean Tsukonsa tai jotain yhtä kavalaa.

Jos tuota ei tapahdu, niin olen todella kummissani. Ja siitä tulisi taas vähän pisteitä Avatarille. Oudon shipin outo loppu. Muutenhan nyt Avatareissa ei mitään kummempaa shippailua edes ole ollut. Tai sitten se on semmoista typerää ja tylsää, kuten Aangin ja Kataran. Plääh. Kahden tyhmän hahmon ärsyttävää shippailua. Eikä Sokka ja Sukikaan nyt mitään ihmeempää mannaa ollut. Muita ilmentyneitä shippejä en ole nähnytkään. Tai selvästi ilmentyneitä. Onhan tietenkin semmoisia Aamin tasoisia "Hei kattokaa missä ton käsi on!" shippejä.

Ja, ah. Irohin bodaus. Avatar kyllä paranee loppuaan kohden selvästi. Loistoshippailua ja loistohahmon loistavia toimintoja. Tosiaan paidaton Suko melkein jo kalpenee (jos se edes on enää mahdollista) paidattoman Irohin rinnalla.
Tuohon Zukon kalpeuteen vielä se, että se oli kyllä ihan oikeasti tosi valkoinen. Nyt kun siihen toisinaan kiinnitin huomiotani, niin Zukohan hehkuu. YdinSuko.

Mmh, tarttuakseni taas pikkuseikkoihin, niin aloin tässä eräs päivä ajattelemaan semmoista tärkeää asiaa, että mistäköhän Iroh saa kaiken proteiinin bodaukseensa. Kun lihasten kasvuhan tarvitsee proteiinia, ja Iroh saa päivässä jonkun riisiannoksen, käsittääkseni. Tietenkin Zuko toi muutaman kerran jotain ksdjfopikanaa, josta Iroh ei edes pidä. Suko on kyllä piru hovimestariksi.
Niin, kun Iroh syö linnun annoksia, ja sitten bodaa päivät pitkät, ja sitten yht'äkkiä sillä onkin kamalat muskelit.

Yksi selitys jonka sitten keksin, on että Irohin läskit muuttuvat lihaaksi. En vain oikein tiedä käykö se ihan noin. Mutta kai se käy. Pitäisi kysyä joltain bodarilta. Jotenkin se nyt vain vähän kummastuttaa. Voiko rasvan tuosta vain muuttaa proteiiniksi. Kun jos vaikka minä olisin 20 kg painavampi, ja sitten alkaisin laihduttamaan, eli vaikka söisin vähemmän ja liikkuisin enemmän. Niinhän se usein käy. Käsittääkseni. Paitsi tietenkin jos karppaa. No joo, ei Iroh siellä mitään Atkinsia oikein pysty noudattamaan sillä riisillä ja niillä pienillä avustuksilla Sukon välityksellä. Mutta en usko, että se ihan niin käy, että saisin sitten bodarin vartalon, kun söisin kuitenkin niin vähän.

No en kyllä yhtään tiedä. Joo. Pitäisi neuvotella jonkun ammattilaisen kanssa. Minulla olisi tässä kyllä eräs ammattilainen ihan nenäni edessä, mutta häneltä kysyn ehkä sitten jos vaikka tulipalonsyttymissyy jäätyisi.
Joten kunhan kävin miettimään. Ja voihan olla niinkin, että Iroh on ottanut Ediltä vähän transmutaatiokoulutusta, ja syntetisoi läskin lihaaksi. Taitavaa.
No se siitä typeryydestä.

Mutta mutta, vaikka nyt noilla puitteilla sarja vain paranisi paranemistaan, niin mahtuuhan siihen totta kai typeryyksiäkin. Tai ainakin semmoisia vähän huonouksia. Nimittäin Avatarissa käy aika usein niin, että yht'äkkiä tulee vain semmoinen tunne, että kaikki on vain niin nähtyä. Se kyllä luultavasti johtuu aina lähinnä että on yksi semmoinen. Tästä tulee kyllä siihen päätökseen, että kyllä sen huomaa kun sen tietää, että sarjalla on monia käsikirjoittajia. Tuommoiset niin nähdyt jaksot ovat sitten jonkun sakan kirjoittamia.

Nimittäin yksikin tuommoinen jakso oli Maalattu nainen. Pyh. Se ei edes ollut nähty kaikkialla muuallakin, vaan se oli myös nähty useamman kuin yhden muun kerran vielä Avatarissakin. Sitten kun siihen lisää kaikki muutkin kuin Avatarit, niin niitä on kyllä liikaa. Mutta ei sillä ettäkö Avatar olisi huono. Se on vain niin, että sen kyllä huomaa, että taso ei vain ole koko ajan sitä hyvää samaa, vaan on sitten vähän heikompia jaksoja, jotka horjuttavat uskoa koko Avatariin. Mutta sitten aina tulee hyviä jaksoja. Eivätkä nyt tuommoiset huonot jaksot tietenkään mitään läpeensä huonoja ole.

Katara oli kyllä ehkä vähän vielä rasittavampi kuin muistin. Plääh.

Olen kyllä vieläkin vakuuttunut siitä että Sukon ja kavereiden pitäisi olla ruskeampia ja mustempia. Kun nyt nämä kaverimme seikkailevat vihollismaalla vihollislintujen seurassa niin valottuu vähän sitäkin seutua enemmän. En nyt oikein muista, mutta on kyllä niillä tulikansalaisilla semmoiset vähemmät ja väljemmät vaatteet kuin sitten nyt ainakin vesiheimolaisilla. Mutta toisaalta taas aika samanlaiset kuin maaheimolaisilla. Toisaalta taas Katara ei ainakaan mitenkään kovin lämpimästi jaksa pukeutua Shocked. Suorastaan hävytöntä. No ei niillä kyllä mitään sademetsäasusteitakaan ole. Ehkä se nyt on vain niin että Avatarplaneetalla lämpötilanvaihtelut pituuspiireittäin eivät ole niin suuret kuin Maassa. Mutta joka tapauksessa se olisi hulvatonta jos Asula olisi musta.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Avatar: the Last Airbender - Sivu 2 Empty Vs: Avatar: the Last Airbender

Viesti  Amy Cherryclaw La Maalis 02, 2013 12:24 pm

RunningVegetableoil kirjoitti:Taitaa olla aika yleistä fanien keskuudessa dissata tuota teatteriversiota? Hyvä hyvä, olen aina tiennyt, että Avatarfanit ovat viisaita.
No tämä onkin ainoa juttu missä ollaan fiksuja koska...
Wedge kirjoitti:Onhan tietenkin semmoisia Aamin tasoisia "Hei kattokaa missä ton käsi on!" shippejä.
... minä en todellakaan ole ainoa joka keksi tämäntyyppisiä shippejä. Ja olenko jotenkin antanut sellaisen vaikutelman että shippaan 'ehheh ton käsi' juttuja? (paitsi nyt se... no joo. lisää. ja vielä)

Ja jos shippailusta puhutaan niin minä olen järkevimmästä päästä.

Wedge kirjoitti:-- en oikein nyt usko, että tuommoisessa k-7 sarjassa olisi jotain insestiä. Etenkin kun tuo on jotain USAlaista, jossa nyt kaikki on kiellettyä. Toisaalta taas USA on niin kumma paikka, että kaikki on mahdollista.
Ei nyt yhtään sillä, ettäkö minulla olisi jotain insestiä vastaan. Sehän on hauskaa.

No miltä nyt Azula ja Zuko kuulostaa kolmoskauden ekassa jaksossa? Niillä on koko perhe ihan solmussa. Tullut luettua ficcejä joissa Zukolla ja Azulla on homma meneillään, Ozai rääkkää kumpaakin ym. (kyllä, tarkoitan sitä rääkäämistä)

RunningVegetableoil kirjoitti:Ei sekään olisi ollenkaan hullumpaa, saisipa ainakin kuulla Tsukon itkua.
Sä et tiedä mitä on tulossa.

(Hjalp mä en enää keksi mitä mä sanon.)

Enivei, ite katon tätä enkuks taasen, ja kuvanlaatu on niin sikapaljonparempi kun ne reunat ei ole valomössöytynyt. Kakkoskauden puolivälissä juurikin menen.
Amy Cherryclaw
Amy Cherryclaw
Päällikkö
Päällikkö

Nainen Viestien lukumäärä : 171
Join date : 20.10.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Pori

http://ameliette.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Avatar: the Last Airbender - Sivu 2 Empty Vs: Avatar: the Last Airbender

Viesti  Wedge Ke Maalis 06, 2013 2:53 am

Niin oletko nähnyt sitä teatteriversiota?

Niin, tiedätkö nyt ovatko ne sisaruksia vai etkö vain viitsi kertoa?

Ja olenko jotenkin antanut sellaisen vaikutelman että shippaan 'ehheh ton käsi' juttuja?

No totta tosiaan olet!
Noo en nyt tiedä. Kyllä minulle ainakin semmoinen kuva on jäänyt. No ei nyt mitenkään pahemmin. Mutta joka tapauksessa olet kyllä antanut vähän semmoista vaikutelmaa. Ei tietenkään sillä, ettäkö se olisi jotain huonoa.
Mutta kirjoitukseni pääpiste oli siinä, että Avatarissa ei ole oikein muita ihan selkeästi havaittavia shippejä kuin Sokan muutama, AangxKatara, ja sitten tämä kohuttu SukoMai.

Sitten nyt otin sinut viattomaksi esimerkiksi, että sitten tuolla selvästi ilmaantuneella tarkoitan sitä, että se ihan oikeasti ilmaantuu, ja sitä, että siellä sitten on tietenkin myös semmoisia jotka eivät ilmaannu, tai ilmaantuvat hyvin vähän, juuri tuommoisella "ehheh ton käsi" jutuilla.
Ja toinen pääpiste kirjoituksellani oli se, että nuo muut selkeästi esillä olevat shipit ovat aika tylsiä ja tympeitä, ja sitten tämä SukoMai on ihan omaa luokkaansa ja mahtava. Eikä tietenkään ollut tarkoitus mitenkään halventaa sinua kuten ei minulla koskaan ole semmoisia tarkoituksia kuten hyvin tietänet.

Tuosta shippauksen maltillisuudesta sen verran, että eipä se sinua pelasta jos jotkut ovat maltittomampia kuin sinä. Ja enkä nyt oikeastaan edes paljon tiedä mitään shippikannastasi kuin sen, että minulle on jäänyt kuva, että olet innokas käsishippien kannattaja.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Avatar: the Last Airbender - Sivu 2 Empty Vs: Avatar: the Last Airbender

Viesti  Amy Cherryclaw La Maalis 16, 2013 3:54 am

Olen nähnyt! Unohtui jotenkin sanoa. Siinä on hyvät musiikit mutta liikaa pimeäkohtauksia joita on sikavaikea kattoa missään muualla kuin leffateatterissa. (Henk.koht. mielipide ainakin viiden talläisen leffan jälkeen) Vaikka yleensä sanotaan että ainoa hyvä tässä oli efektit, niin ei ne minusta niin hyvät edes olleet. Ja koska minulla ei ole valkoisena ihmisenä oikeutta valittaa sen leffan rasistisuudesta niin linkkaan tiedät tumblriin missä tämä on selitetty: näin
Amy Cherryclaw
Amy Cherryclaw
Päällikkö
Päällikkö

Nainen Viestien lukumäärä : 171
Join date : 20.10.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Pori

http://ameliette.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Avatar: the Last Airbender - Sivu 2 Empty Vs: Avatar: the Last Airbender

Viesti  Wedge Su Maalis 17, 2013 7:19 am

Voisin tässä taas toistaa erään hyvinkin viisaan sanonnan: Ihmisiä on kahdenlaisia, on rasisteja ja idiootteja, ja idiootti en ole.
En kyllä kovinkaan paljon vakuuttunut leffan rasistisuudesta. En nyt tiedä vaikka, että onko sekään niin kamalan rasistista, että eskimot eivät ole eskimoja. Vaikka en nyt muista mainittiinko sitä edes tuossa kummallisessa kirjoitusten joukossa. Ei sitä mainittu, mainittiinpas. Jäävuoren huippu. Tosiaan, onhan se kamalaa, kun ruskeat korvataan valkoisilla, mutta onko se rasistista?
Nykymaailmalla on ikävä tapa, kuten olen sanonutkin 2340 kertaa, vetää kaikki rasistiseksi. Pöh. Eihän tässä enää edes tiedä mitä koko sana tarkoittaa, kun sitä käytetään niin monessa paikassa eri tavalla.

"Rasismi eli rotusyrjintä tai rotusorto on aate tai toiminta, jossa ihmisten rotuluonteen ja siihen liittyvien fyysisten sekä henkisten piirteiden erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää.
Rasismiksi voidaan kutsua myös toimintatapoja ja yhteiskunnallisia rakenteita, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen."
Kyllä Wikipedia tietää.

Eskimoja toki kohdellaan eriarvoisesti, koska heidät muutetaan valkoisiksi. Tai sitten ei. Syrjitään toki. Eihän heitä ilmeisesti näy elokuvassa vaikka pitäisi. Mutta ehkä sillekin on järkisyyt. Jos hyvät eskimonäyttelijät ovat kiven alla. Menepä vain sanomaan jollekin keräilijä-metsästäjä eskimolle sitten hylkeiden hengitysaukkojen luokse, että lopeta se metsästäminen, ja tule tänne meidän kanssamme tekemään tämmöistä täysin turhaa elokuvaa. Helppoa kuin mikä.
No ehkä niitä on jopa niitä sivistyneitäkin eskimoja. Hahhah, no joo, mutta en kuitenkaan usko, että eskimonäyttlelijöitä on mitenkään tuhoton määrä.
Tietenkin Kataralle ja Sokalle ja 423 muulle eskimolle olisi voinut laittaa jotain meikkiä tai ruskettavaa voidetta, tai laittaa ne solariumiin tms.
Mutta turha vaiva. Tai sitten ei.

Osa 2. Minua vähän kummeksuttaa, että mitä tuo vinkuu noista köyhistä ja rääpälemäisistä maakansalaisista, kun eiköpäs se ollut ihan siinä alkuperäisessäkin se, että tulikansa piti vallassaan sitä maapaikkaa, ja sitten Aami tuli sinne ja pelasti kaiken. En tiedä.

Ja se, että tulikansan kiinalaisuus on korvattu intialaisuudella. Onko se rasisimia. Kun nuo olisivat ihan kivoja huomioita, mutta kun tuo tekijä ilmeisesti luulee niiden olevan kovinkin rasistisia, ja siten kaikki muuttuu vähän enemmän hömelöksi. Onko se nyt taas niin kamalan rasistista jos joku korvataan toisella. Se on tietenkin ikävää, mutta rasistista? Kiinan korvaaminen mitäänsanomattomilla tuherruksillakin on tyhmää, tai tietämätöntä, mutta onko se rasistista? Tietenkin jos ajattelee, että tekijä vihaa kiinalaisia, niin... Mutta voiko sitä nyt sentään tulkita ihan niin?

Ja pitääkö kaikkea semmoista rasistisuutta ottaa niin vakavasti. Ei.
Sehän on vain hauskaa kun nigat tanssivat. Se on nigojen tapa. Eipä kaikki varmastikaan niin tee, mutta menepä jonnekin jossa on vielä alkuperäisiä bushmannejakin, niin... Se on elämää ei sen enempää.
Ja eikö tuo ole poistettu kohtaus, vai ymmärsinkö taas väärin?

Fantasialohikäärmeen korvaaminen fantasialohikäärmeellä vasta onkin ihan mahdottoman rasistista. En oikeastaan tiedä mitään sen rasistisempaa.

Seuraava, tulikansajuttu, mmh. Se on hölmö, mutta taas, rasistinen? Jotain hyvin kummia tulkintoja se siinä esitti, mutta tulkinnat ovat tulkintoja, ja tuo hemmo näyttää hetki hetkeltä enemmän vain semmoiselta epätoivoisesti rasistisuutta etsivältä spurgulta.
Kirjoitukset ovat melkein yhtä yliampuvia kuin minun Ravetekstini vaikka. Mutta en minä sentään noin tyhmä ole.

You love conquering empires and hate China.
Just niin. Se onkin rasistista. Minusta koko ajan tuntuu, että olen käsittänyt väärin, ja tuo vain tuossa selittelee epäkohtia tuosta elokuvasta, mutta sitten kun palaan siihen ensimmäiseen kohtaan, niin se sanoo, että pilkkoo ne rasistisuudet moneen osaan. Ehkä olen käsittänyt kaiken väärin ja vingun turhaan. Joka tapauksessahan vingun turhaan, mutta se on hauskaa.

Rasistista rasistista. Kaikki on rasistista. Turha tätä on jatkaa kun kaikki on kuitenkin rasistista ja tuo tyyppi on hölmö.

Jos tuon kaiken oli tarkoitus ilmentää filmin rasistisuutta, niin kyllä ihmettelen kovasti. Toivottavasti niin ei ollut.
Joskus kyllä katson tuon kyseisen rainan, ja päätän, että oliko se surkea ja rasistinen. Luultavasti ei kumpaakaan. No surkea se voisi kyllä hyvin olla, mutta luultavasti se on semmoinen huono=hyvää, surkea.

No siirrytään mukavempiin aiheisiin.
Elokuva on siis mielestäsi surkea, koska siinä oli liikaa pimeäkohtauksia? Hienoa hienoa.
Sinullapa perustelu. No mitäpä minä niistä valittamaan. Jos joku tuomitsee elokuvan sen perusteella, että se on liian pimeä, niin mikäs siinä. Eipä mitään pimeää ruutua ole kovin mukava katsella. Mutta silti....
"Teiän pitää oppii perusteleen mitä te sanotte, eikä vaan sanoo, et se oli surkee!"

Ovatko nämä tulikansan suuret sankarit nyt mitä sukua toisilleen? Vai etkö tiedä? Vai eikö sitä kerrota?
Kolmas kerta toden sanoo...
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Avatar: the Last Airbender - Sivu 2 Empty Vs: Avatar: the Last Airbender

Viesti  Amy Cherryclaw To Toukokuu 02, 2013 12:45 pm

Okei kenen sukulaisuudesta taas puhuttiinkaan? Mai ja Zuko ei ole sukua, ja Zukon Azulan välillä se on vähän kyseenalaista just nyt, mutta minä sanon että on ja että kirjoittajat vaan trollaa.

Rasismikysymykseen. Aloitetaan siitä maakylästä. Kyse ei niinkään ollut pelkästä Tulikansan valloituksesta, vaan siitä, että kyläläiset olivat leirissä, joka oli maalla, eli paeta olisi voinut koska tahansa. Eli Tulikansa sai nämä kokonaan unohtamaan miten hallitaan maata? Tai sitten kyläläiset ovat tyhmiä, tyhmempiä kuin muut. Tässä kohtaa tulee rasismi esiin, sillä perinteisesti (kuten Wikistä lainasitkin) jonkin kansan leimaaminen ja/tai kuvaaminen muita alempana on, ellei puhdasta rasismia, niin ainakin rodullista alistusta.

Näyttelijöistä: okei, ehkei juuri eskimonäyttelijöitä löydä, mutta hyvin monet fancastit (eli fanien ideat kuka näyttelisi ketä) käyttävät Amerikan alkuperäisväestöä (eli intiaaneja), sillä Vesiheimot perustuvat myös niihin, eivät vain eskimokulttuuriin.

Tulikansan intialaistamisesta: kyse ei niinkään ole siitä etteikö saisi vaihtaa kansalaisuutta, mutta kun Avatarissa on hyvin tärkeänä sosiaalinen kommentointi Kiinan Tiibetin ahdistelua kohtaan, mikä näkyy juuri siinä että Tulikansa tuhoaa Tuulentaitajat. Joten kun Kiina vaihdetaan Intiaan/Roomaan, yhtäkkiä kaikki SK onkin poissa. Ja se on huono juttu.

Wu-tädin kylä ja "nigat". Tälläkään kertaa kyse ei ole rodun/ihonvärin/kansallisuuden vaihtamisesta, vaan siitä että mustaihoiset esitettiin "tyhmempinä" ja/tai vähemmän kehittyneinä kuin muut kansat (tai sarjassa!).
Amy Cherryclaw
Amy Cherryclaw
Päällikkö
Päällikkö

Nainen Viestien lukumäärä : 171
Join date : 20.10.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Pori

http://ameliette.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Avatar: the Last Airbender - Sivu 2 Empty Vs: Avatar: the Last Airbender

Viesti  Wedge Pe Toukokuu 03, 2013 7:55 am

Selkis selkis, vastauksen saa, kun tarpeeksi kauan kiusaa.

Noh, kirkas trolli voi astua taas kehiin. Ei minulla sitten mitään ongelmia ole engelskaksikaan puhua. Eikä kyllä finskaksikaan. Sama se. Jos sinulla on ongelmia niin vaihda kieltä.
Mikä tässä kaikessa ehkä eniten mättää?
No se, että kun on keksitty nyt semmoinen idea, että tämä kyseinen elokuva, josta tässä ei edes saisi ollenkaan keskustella, on rasistinen. En siihen puutu onko se. En siihen puutu onko se hyvin tehty. En, koska en ole nähnyt kyseisestä rainasta pätkääkään. Mutta se siis tässä mättää, että kun nyt sanotaan, että tämä on rasistinen, niin sitten kaikista asioista jotka eivät todellakaan ole rasistisia, ja jotka ehkä juuri ja juuri jotenkin liittyvät rasismiin, sehän ei tee asiasta rasistista, tehdään niin, ah niin kamalan hirveän rasistisia.
Ja terveysintoilijat juovat monta lasillista maitoa päivässä.

Noh, sinullahan ei edes ole oikeutta valittaa rasistisuudesta mutta teet sen silti. Mikäs siinä. Oikeuksien rikkominen on minunkin mielipuuhaani.
Kun iso osa tuommoisesta ei vain niin liity rasismiin. Tai osaksi se tietenkin voi hyvin olla tahatonta rasismia joka nyt periaatteessa on ainakin melkein yhtä tuomittavaa kun tiedostettukin rasismi. Eri tavalla tosin. Eli ei yhtään tuomittavaa. Ehkä vähän, mutta todella vähän. Siitä ei suutu nimittäin kukaan muu kuin ääliömäiset rasismin vastustajat, jotka tuntuvat unohtaneen rasisimin sitaatti tarkoituksen sitaatti kiinni. Joten ihan nyt joka tapauksessa tässä vaahtoilemme turhaan.

Öh, nostan tuosta maakylästä esille uudelleen tämän: "eiköpäs se ollut ihan siinä alkuperäisessäkin se, että tulikansa piti vallassaan sitä maapaikkaa, ja sitten Aami tuli sinne ja pelasti kaiken."
Eikö?
Jos näin, niin alkuperäisversiokin on sitten aivan yhtä "rasistinen", vihaan tuota typerää sanaa, rasismi sitä rasismi tätä. Hyi olkoon.
Jos ei, niin. Mitä kummaa. Onko jonkun fiktiivisen kylän tekeminen tyhmäksi rasistista. Ottaisit asiat edes jotenkin järjen kanssa käsittelyyn, etkä vain sohisi kaikkea rasistiseksi. "Voi ei, nuo rodullisesti alistavat noita toisia"
Mitä väliä?!
Teidän C-4losenne ovat pöksyissänne! Tottahan toki elokuvissa saa olla rasismia. Sama kun ei elokuvissa saisi varastaa, kun varastaminenhan on laitonta!


Tulikansan intialaistamisesta: kyse ei niinkään ole siitä etteikö saisi vaihtaa kansalaisuutta, mutta kun Avatarissa on hyvin tärkeänä sosiaalinen kommentointi Kiinan Tiibetin ahdistelua kohtaan, mikä näkyy juuri siinä että Tulikansa tuhoaa Tuulentaitajat. Joten kun Kiina vaihdetaan Intiaan/Roomaan, yhtäkkiä kaikki SK onkin poissa. Ja se on huono juttu.

Eli on kyse juuri siitä, ettei saisi vaihtaa kansalaisuutta Neutral . Öh, mikä SK? Puhutko Soturikissoista vai Suomen kuvalehdestä vai jostain aivan muusta SKstä?
Ei ei. Nouset taas takapuoli edellä puuhun. Ajattelusi lähtee siitä, että joko olet tumblrista lukenut jonkun suuren professorin kirjoituksen, että tämä raina on rasistinen, tai sitten olet sen itse "tajunnut". Veikkaan ensimmäistä. Jälkimmäinen on hyvin epätodennäköinen.
No nyt kun sitten ajattelet, että tämä on rasistinen, niin sitten kaikki onkin rasistista. Tuon olenkin tässä jo kohta sanonut 234 kertaa, mutta pitää toistella, että asia tulee selväksi.

Tässäkin on lähes selkeästi lähdetty vain siitä ajatteesta, että tämä elokuva on rasistinen -> tämä kohta on tyhmä -> se on rasistinen.
Hyvin vaarallinen induktio.
Todella. En taaskaan väitä, että tuo kohta ei olisi tyhmä, tai tämä elokuva muutenkaan. Luultavasti se on tyhmä, koska 97% elokuvista on tyhmiä. Mutta tuokaan taaskaan ei ole mikään merkki rasistisuudesta.
Tuohan voi olla ihan valtavan hyvin vain elokuvantekijäin tyhmyyttä. Eikä edes mitään tyhmyydessä ja tietämättömyydessä tehtyä rasismia, vaan vain hölmöyttä, tai huomaamattomuutta. Tulikansa tuhoaa Tuulentaitajat. Kiina tuhoaa Tiibetin. Intia tuhoaa Tiibetin tms. Ei tuo ole rasisimia Rolling Eyes . Vai onko? Ei.

Tuo on kyllä tosi. Inkkarit olisivat voineet kyllä hyvin olla vesiheimolaisia. Ihan mainio ajatus kuka voisi näytellä ketä. Mutta sitäkin taas voidaan ajatella, että tarvitseeko tuokin leimata ihan heti vain suoralta kädeltä rasismiksi ajattelematta asiaa kissan vertaa. Ehkä, mutta tuskin.

Wu-tädin kylä ja "nigat". Tälläkään kertaa kyse ei ole rodun/ihonvärin/kansallisuuden vaihtamisesta, vaan siitä että mustaihoiset esitettiin "tyhmempinä" ja/tai vähemmän kehittyneinä kuin muut kansat (tai sarjassa!).

Ah, eli taas on kyseessä rodun eli ihonvärin eli kansallisuuden vaihtamisesta. Eiköpähän vastaavat kuitenkin olleet semmoisia suhteellisen vaaleita alkuperäisessä. Tai semmoisia mulatintapaisia. Jos ne olisivatkin olleet ihonvärisiä ja tyhmiä? Näin. Etkä voi väittää, että afrikkalaiset ovat eurooppalaisia. Vika on kyllä hyvin paljon myös siinä, että nämä niin sanotut rasismin vastaiset henkilöt väittäessään haluavansa hyväksyä kaikki erilaisina, haluavat kuitenkin oikeasti samaan aikaan, että kaikki olisivat samanlaisia. Sen huomaa juuri tuosta. Tai eivät ymmärrä, että kaikki tosiaan ovat erilaisia, vaikka useimmiten sitä ne semmoiset juuri jaksavatkin eniten toitottaa.

Et voi sanoa, että Eurooppa ynnä Yhdysvallat eivät olisi nykyisen sivistyskäsityksen mukaan "sivistyneempiä" kuin esim. useimmat Afrikan maat. Sinunkin pitäisi kyllä tajuta tämän lauseen täydellinen typeryys: "mustaihoiset esitettiin "tyhmempinä" ja/tai vähemmän kehittyneinä kuin muut kansat (tai sarjassa!)"
No tuo loppuhuomautus tuo vähän järkeä tuohon juttuun, mutta kansat ovat eri kehitysasteella, ja tuossa alhaisen kehitysasteen kansa oli valittu mustaihoiseksi. Sekin minua kyllä joltisesti riepoo, että tuommoisiin kohtauksiin pitäisi aina välttämättä ottaa vaaleita, jotta säästyttäisiin rasismikommenteilta. Kaikki viisaat taas tajuavat tuon ylösalaisuuden.

Kun näissä kaikissa jutuissa on tosiaan totuuden siemen. Ja usein niin, että kyllä, siinä on jotain väärin. Mutta se, että siinä on jotain väärin ei tietenkään tarkoita sitä, että se olisi rasistinen. Kun tämä on ihan typerää. En väitä tässä tosiaan, etteikö noista vaikka joku, esim. tuo viimeinen olisi rasistinen, mutta joku raja. En kyllä väitä, että hyväksyisin yhtäkään noista vieläkään rasistiseksi. Ehdottomasti joku raja.

Tuo tumblr jossa tuo on selitetty on kyllä mahdottoman typerä. "Tuo on selitetty". Just. Hyi.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Avatar: the Last Airbender - Sivu 2 Empty Vs: Avatar: the Last Airbender

Viesti  Amy Cherryclaw Pe Toukokuu 03, 2013 10:19 am

Okei, minä kirjaudun nyt ulos tästä keskustelusta ja sillä piste.
Amy Cherryclaw
Amy Cherryclaw
Päällikkö
Päällikkö

Nainen Viestien lukumäärä : 171
Join date : 20.10.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Pori

http://ameliette.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Avatar: the Last Airbender - Sivu 2 Empty Vs: Avatar: the Last Airbender

Viesti  Wedge Pe Toukokuu 03, 2013 10:26 am

Höh.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Avatar: the Last Airbender - Sivu 2 Empty Vs: Avatar: the Last Airbender

Viesti  Pilkkuturkki To Toukokuu 01, 2014 10:27 am

Netflixistä löytyy kaikki tuotantokaudet ja saa myös valita haluaako kuulla puheen enkuksi vai suomeksi (ja tanska norja ja ruotsikin taisi löytyä?)
Mutta jos ei Netflixiä löydy, mutta ruotsin kielen taitoa kylläkin, voi katsoa sivustolta swefilmer. Sivu on täysin ilmainen, kunhan rekisteröityy ja välttelee kaikkia välkkyviä mainoskylttejä, mutta laillisuudesta en olisi yhtä varma... (<-- SSwefilmeristä löytyy kyllä myös paljon muita elokuvia (kaikki Fast and furiousit, ainakin pari American pietä, Pirates of the Caribbeanit, Potterit, LotRit ja MONIA muita) ja sarjoja (Game of thrones I love you Nikita, pretty little liars...) jotka ovat ihan englannin kielellä, vaikka ruotsinkieliset tekstit taitavat löytyä kaikista.
Tämä meni kyllä aika mainostuksen puolelle silent silent mutta toivottavasti Aami armahtaa pale
Pilkkuturkki
Pilkkuturkki
Soturi
Soturi

Nainen Viestien lukumäärä : 102
Join date : 05.05.2012
Ikä : 23
Paikkakunta : Kouvola

Takaisin alkuun Siirry alas

Avatar: the Last Airbender - Sivu 2 Empty Vs: Avatar: the Last Airbender

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa