The Place of Many Stars
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hahmojen lempinimet

+7
neqqu
Runningvegetableoil
Wedge
Auringonkukka
Foxtrap
Sirita
Amy Cherryclaw
11 posters

Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Hahmojen lempinimet

Viesti  Amy Cherryclaw To Loka 21, 2010 10:07 am

Tiikeritähti... Tiikeritähti... Tulisydän... Tiikeritähti... Harmaaraita ja Tulisydän...

Näinhän ne monet tekstit menevät. Joka lause alkaa henkilön nimellä, jota ei edes voi lyhentää asiallisissa teksteissä! Siispä puheessa ja epävirallisessa keskustelussa hamoille tulee helposti lempinimiä. Oletteko te keksineet mitään? Mä tiedän nämä:

Harmaaraita -> Homo (mä luin sen kerran enkuks väärin)
Tiikerikynsi/-tähti -> Tikru
Sinitähti -> Täti (Shirotamashiin keksimä)
Vatukkapentu/-tassu/-kynsi -> Kynä (Shirun kirjotusvirhe)

Toinen yleinen tapa on käyttää pelkkää nimen alkuosaa, kuten:

Bramblekit/-paw/-claw -> Bramble (-y, jos on vähän vapaampi aihe)
Brightpaw/-heart -> Bright (-ie, -''-)

Kumpaa suositte, vai lyhennättekö ollenkaan?
Amy Cherryclaw
Amy Cherryclaw
Päällikkö
Päällikkö

Nainen Viestien lukumäärä : 171
Join date : 20.10.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Pori

http://ameliette.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Vieraili Pe Helmi 11, 2011 8:44 am

Hei täs on pari lisää tohon listaan x'D

Brindleface -> Pringles <-- Nii paras kirjotusvirhe xD
Mousefur-> Mousse
Speckletail -> Spektaakkeli <-- Pitkä, mutta ainakin minulle helpompi kirjoittaa kuin Speckletail xD Ei tartte kyl lisätä, kunnon naurut kyllä tuosta saa.

Noi on kyllä vain pelkistä enkunkielisistä nimistä D: Mut kai noikin voi lisätä...?

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Sirita Ti Kesä 14, 2011 6:30 am

No lyhennetyt nimet on ainakin helpompia näin normissa keskustelussa kuin nuo kokonimet.

Russetfur -> Rusetti

Ehehehe, tuo vain tulee minulle Russetfurin nimestä mieleen. x)
Sirita
Sirita
Pentu
Pentu

Nainen Viestien lukumäärä : 40
Join date : 10.12.2010
Ikä : 25

http://koirakood.vuodatus.net/

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Foxtrap Ke Heinä 13, 2011 4:40 am

Itse käytän symboleita joidenkin hahmojen nimissä.

Oakheart -> Oak❤

~ Kaikki -heart-päättyiset sydänsymbolilla.

Crookedstar -> Crooked★

~ Kaikki -star-päättyiset tähtisymbolilla.

Harvemmin käytän näitä:

☁tail (cloud)
Silver♒ (stream)
Hawk❄ (frost)
Golden✿ (flower)

jne.

Kysykää, jos haluatte jonkun nimen erikoismerkitettynä.
Foxtrap
Foxtrap
Pentu
Pentu

Nainen Viestien lukumäärä : 16
Join date : 04.07.2011
Paikkakunta : Starclan

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Auringonkukka Ke Tammi 04, 2012 8:12 am

En kovin usein lyhennä nimiä, mut varapäällikkö on varis ja parantaja paris. Ja enkunkieliset nimet suomennan mut esim. Leafpool on kai sit aina Leafpool eikä Lehtiläiskä... Very Happy

Ai niin, mä sanoin kerran miun kaverille Mustaraidan sijaan Moskaraita. Ja siitä alkae se on ollu Moskis. Rolling Eyes
Auringonkukka
Auringonkukka
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 92
Join date : 04.01.2012
Ikä : 25
Paikkakunta : Inari

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Amy Cherryclaw La Maalis 17, 2012 1:44 am

Auringonkukka kirjoitti:En kovin usein lyhennä nimiä, mut varapäällikkö on varis ja parantaja paris. Ja enkunkieliset nimet suomennan mut esim. Leafpool on kai sit aina Leafpool eikä Lehtiläiskä... Very Happy

Ai niin, mä sanoin kerran miun kaverille Mustaraidan sijaan Moskaraita. Ja siitä alkae se on ollu Moskis. Rolling Eyes

Mä käytän kans varista! Ja Tulitassuhan sanoi Mustaraitaa Moskaraidaksi ykköskirjassa XD (Darkstripe - Dirtstripe, in English for your enlightement)
Amy Cherryclaw
Amy Cherryclaw
Päällikkö
Päällikkö

Nainen Viestien lukumäärä : 171
Join date : 20.10.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Pori

http://ameliette.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Wedge Ti Huhti 17, 2012 9:32 am

Lovikorva ääntyy usein suussani Lovariksi, toivottavasti Lovikorva ei pahastu.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Runningvegetableoil La Toukokuu 05, 2012 9:49 am

Minä aina vähän mieleni mukaan lyhentelen niitä nimiä sillä tavalla kuin ne suussani ääntyvät. Vähän niin kuin tuo Lovari tuossa ylhäällä. Sinis, Keltis, Tulis, Tuhkis yms. Aika usein myös sanon vain sen nimen alkuosan, tai sitten jonkun englanninkielisestä väännetyn mutaation. Tomuturkilla on kyllä ehkä kaikkein kummallisin lempinimi keskuudessani, en nimittäin osaa olla lisäämättä englanninkielisen nimen alkuun äännettä tz, joten sanon sen aina tz düstpelt. Juuri tuommoisella ihmeellisellä yn ja un sekasikiöllä. Tuo tz äänne taasen on peräisin yhdeltä vanhalta luokkatoveriltani, joka ei kyllä valitettavasti enää ole luokallani.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Wedge Ma Kesä 04, 2012 6:47 am

Tuossa uudessa profeesissa oli joku kai varjoklaanin soturi jonka nimi oli Cedarheart. En tiedä mikä se on suomeksi, mutta minulle tuli heti mieleen siitä cheddarjuusto. En kyllä ole koskaan maistanut cheddaria mutta luultavasti se on pahaa. Kutsun Cedarheartia cheddariksi. Se olisi hauskaa jos olisi Cheddarsydän.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Runningvegetableoil To Kesä 07, 2012 9:42 am

Eikös cheddar ole sitä kitkerää litkua, jota on hampurilaisten välissä?

Nojoo, tässäpä vain tuli mieleeni semmoinen, että koska Squirrelflight on mielestäni typerä nimi, ja vielä kämäisesti suomeksi kääntyvä, niin lyhennän sen nimen aina Squirrelfightiksi, Oravatappelu toimii paljon paremmin myös suomeksi, ja on helpompi sanoa, ja helpompi lukea se ilman tuota L-kirjainta. Mä en muutenkaan osaa sanoa äl, niin se on paljon parempi ilman sitä.

Kuten toveri Wedge tuolla "tarinassa"....Aamukukasta lyhensi Aamukukan loogisesti Aamikseksi, niin siinäkin keskustelussa jo toki tuli se ilmi, mutta itse olen paatuneesti alkanut kutsua Aamukukkaa vain Aamiksi, mikä on kiusallista, koska kutsun foorumin ylläpitäjää, Amyakin Aamiksi, koska se nimi ääntyy suussani sillälailla suomalaisittain.

Sitten vielä sarjassamme Rusetti ja Spektaakkeli kutsun tietystikin Profeeseissa esiintyvää Codya loogisesti Koodiksi, vaikkei se nyt sitä varmaan tarkoitakaan. Toisaalta se voi olla myös tuommoiseen suomalaiseen ääntämiseen liittyvä juttu, koska myöskin kutsun Purdya Puurdiksi, ja Smudgea Smuudgiksi. cat

Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  neqqu To Kesä 07, 2012 10:29 am

Runningvegetableoil kirjoitti:
Nojoo, tässäpä vain tuli mieleeni semmoinen, että koska Squirrelflight on mielestäni typerä nimi, ja vielä kämäisesti suomeksi kääntyvä, niin lyhennän sen nimen aina Squirrelfightiksi, Oravatappelu toimii paljon paremmin myös suomeksi, ja on helpompi sanoa, ja helpompi lukea se ilman tuota L-kirjainta.

Hähää oon jo pitkän aikaa luullu että se on oikeesti Squirrelfight Very Happy Tajusin sen vasta pari päivää sitten. Itse lyhennän kaikki nimet tällei: Harmaaraita = Harmis, Tulitähti = Tulis, Täplälehti = Täplis. Sitten oli kerran ihan veljeni keksimä hahmo: Yönsaalistaja, siitä tuli Yökkis, yök Very Happy
neqqu
neqqu
Soturi
Soturi

Nainen Viestien lukumäärä : 158
Join date : 11.09.2011
Ikä : 25
Paikkakunta : Pirkanmaa

http://morningdewinthefog.blogspot.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Runningvegetableoil Pe Kesä 08, 2012 10:26 am

Auringonkukka kirjoitti:En kovin usein lyhennä nimiä, mut varapäällikkö on varis ja parantaja paris.

Ihan oma maailmansahan ovat tosiaan nämä muu sanastot. Itse sanon varapäällikköä jostain syystä depuutiksi, ja sen voi tietysti lyhentää kätevästi myös devuksi. Sanaa parantaja en ole käyttänyt sen jälkeen, kun aloin pelaamaan virallisilla SK-pelikorteilla. Niissä korteissa nimittäin lukee medigine gat, ja siksi kutsun parantajaa aina medigiiniksi. Noiden pelikorttien takia olen myös alkanut kutsumaan päällikköä glan leaderiksi, ihan siis sillä tavalla sanottuna, eikä mitenkään glään liider, vaikka se onkin joskus äärimmäisen epäkäytännöllistä, mutta toisaalta kivaa.

Ja sitten kiitos teidän, olen alkanut käyttää vakituisesti lähes kaikkia täällä jo mainittuja. cat
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Wedge Ke Kesä 13, 2012 12:06 am

Ohhoh täällä on paljon muitakin Squirrelfightejä. Minä kyllä ihan alusta asti tajusin että se on Squirrelflight, mutta kuitenkin usein luen sen fightinä. Samaa mieltä että Oravataisto, Oravataistelo, Oravatappelu, olisi ehkä kivempi nimi. Minulle Oravalennosta tulee aina vain mieleen joku lentokoneyhtiö. En voi sille mitään. Oravaliito olisi hyvä suomennus kun se olisi vähän kuin liito-orava, mutta ei kuitenkaan ihan. Oravapyrähdys, Orave.

Hihhih minäkin olen ajatuksissani kääntänyt Codyn koodiksi, toivottavasti uusi kääntäjämmekin tekee niin.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Runningvegetableoil Ma Kesä 18, 2012 10:47 am

Tässäpä juuri äsken kirjoittelin viestiä Keltaturkista, Keltiksestä, Keltiistä, Kelttarista. Noniin, siinä vain tuli mieleeni hauska lempinimi tuon nimen Keltis genetiivimuodosta, Keltiin, Kelttiin, Keltti, hehheh, käytänkin sitä tästä lähtien. En ole kyllä tätä ennen edes erityisemmin yhdistänyt sanoja keltti ja kelta toisiinsa, mutta näitähän sattuu.

Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  neqqu Su Kesä 24, 2012 11:53 am

Tulee muuten aina kun luen: "Crookedstar" niin mieleen cookies, Keksitähti, Cookiestar hmm... Aika hyvä päällikön nimi siinäki ois Very Happy
neqqu
neqqu
Soturi
Soturi

Nainen Viestien lukumäärä : 158
Join date : 11.09.2011
Ikä : 25
Paikkakunta : Pirkanmaa

http://morningdewinthefog.blogspot.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Runningvegetableoil Ti Kesä 26, 2012 9:20 am

Wedge kirjoitti:Tuossa uudessa profeesissa oli joku kai varjoklaanin soturi jonka nimi oli Cedarheart. En tiedä mikä se on suomeksi, mutta minulle tuli heti mieleen siitä cheddarjuusto. En kyllä ole koskaan maistanut cheddaria mutta luultavasti se on pahaa. Kutsun Cedarheartia cheddariksi. Se olisi hauskaa jos olisi Cheddarsydän.

Olipas jotain hyötyä soturikissa-aiheisten nettisivujen selaamisesta. Setrisydän. Ooh ooh. Olen itsekin tuota Cheddaria miettinyt jo kauan aikaa, koska olen aina liian laiska katsomaan sitä sanakirjasta, tai mistään muustakaan vastaavasta translaattorista. Setrisydämellä on kyllä varmaan vaikea elämä, kun hänen nimensä rimmaa niin monen haukkumasanan kanssa. Esim itselläni tulee mieleen eräs sukulaiseni, ei nyt niin tuttu, mutta Petri.

Toinen tuommoinen VarjoKlaanilainen salaperäinen engelsmanni on Rowanclaw. En ole ikinä jaksanut selvittää mikä se oikeasti on, mutta sanon aina vain Korpinkynsi, Ravenclaw. Tai Rowena, niin kuin Rowena Ravenclaw, Rooveeni Korpinkynsi. Tämmöiset tilanteet saavat minut aina vannomaan englannin kielen kämäisyyden nimeen, vaikka eihän se nyt sitä oikeastaan olekaan. Hankalaa vain toisinaan.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Wedge Ti Kesä 26, 2012 11:47 pm

Höh Rowaanihan on pihlaja. Itsekin aluksi mietin sitä mutta sitten kuitenkin muistinkin sen. Tuota cheddariakaan en aluksi tiennyt, mutta sitten ihan vähän aikaa sitten katsoin sen sanakirjasta. En kyllä olisi nyt enää edes muistanut mikä se olisi ollut. Minullekin tulee aina siitä mieleen Korppari se olisikin ollut hyvä nimi... kissalle. Eihän se suomeksi olisi niin hyvä, mutta ai niin soturikissathan asuvatkin Englannissa eik' täällä suomessa miten saatoinkaan unohtaa, Korppikynsi. Mutta sitten englanniksi, onneksi soturikissat asuvat Englannissa, eik' tääll' Suomessa niinkuni jotkut luulevat että jotkut luulevat. Rawenclaw olisi juuri se oikea.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  FeatherlyEars Ke Elo 01, 2012 2:26 am

Purdy = Purtti. automaattisesti.
FeatherlyEars
FeatherlyEars
Pentu
Pentu

Nainen Viestien lukumäärä : 13
Join date : 08.05.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  iikomauku Ke Elo 01, 2012 11:16 am

Lempiniminä käytän yleensä vaan lyhennettyä nimeä, esim. Fire, Brindle, Tiger jne. Tosin en voinu vastustaa Gaystripeä ja Assfuria, jos noita nyt lempinimiks lasketaan.
iikomauku
iikomauku
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 69
Join date : 24.10.2010
Ikä : 28
Paikkakunta : Vaasa

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Lempinimet

Viesti  Bluefur Ti Elo 07, 2012 1:53 am

Wedge kirjoitti:Lovikorva ääntyy usein suussani Lovariksi, toivottavasti Lovikorva ei pahastu.


Itse en juuri käytä lempinimiä,(paitsi kirjoissa) mutta joskus sanoin Lovaria Läväriksi Very Happy

Bluefur
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 52
Join date : 07.08.2012
Paikkakunta : ThunderClan

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Tundre La Elo 02, 2014 1:15 am

Usein sanon Tulitähteä Tuliiksi, ja Harmaaraitaa Harmiiksi. Myös muille kissoille teen tuon ii-päätteen. Se on mielestäni helpoin tapa, kun pelkät Tuli & Harmaa kuulostaa tylsiltä.
Tundre
Tundre
Pentu
Pentu

Nainen Viestien lukumäärä : 17
Join date : 26.06.2014
Paikkakunta : Keski-suomi

Takaisin alkuun Siirry alas

Hahmojen lempinimet Empty Vs: Hahmojen lempinimet

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa