The Place of Many Stars
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

3. Aamunkoi

3 posters

Siirry alas

3. Aamunkoi Empty 3. Aamunkoi

Viesti  Amy Cherryclaw To Toukokuu 02, 2013 12:28 pm

(pakko huomauttaa etten kirjoittanut Aamunkoille koskaan "omaa" mainostekstiäni.)

They turned away from the monsters and sped through the trees. As she raced toward the sandy clearing where she had trained with the other apprenties, Squirrelpaw wondered grimly how the Clan could have survived with the Twolegs and monsters so close. The sun was high in the sky, and the training hollow was crisscrossed with shafts of cold sunlight. She dug her paws into the soft ground ans pushed on ahead of Brambleclaw and Stormfur, her chest tightening with fear as she tore along the trail that led to the gorse tunnel. Without hesitating, she ducked her head and raced into the thorns.
  "Firestar!" she yowled as she exploded into the clearing.
  It was completely empty. The whole camp was silent. No cat stirred, and the scent of the Clan was weak.
Takakansi:
Soturikissaklaanien ikiaikainen kotimetsä on tuhoutumassa lopullisesti, kun kaksijalat rakentavat ukkospolun sen halki. Samaan aikaan kissoja alkaa kadota salaperäisesti.
Vaaralliselta matkaltaan palaavat nuoret soturit ovat vaikean tehtävän edessä: miten saada klaanit lähtemään mailtaan kohti uusia asuinsijoja, kohti tuntematonta? Vaikka vihollisklaanit suostuisivatkin yhteistyöhön, reviirien ulkopuolella odottaa arvaamaton maailma, eivätkä kissat tiedä, minne mennä. Entä miten saada pelastetuksi kadonneet kissat, ennen kuin on liian myöhäistä? Antaisipa Tähtiklaani jonkin merkin!

Lisään tähän kirjan täydet tiedot vähän myöhemmin (kello on 23.30) ja itse hiipparoin vasta luvussa 7, niin en kovasti vielä voi juonesta puhua, mutta on kyllä tullut huomattua ällistyttävän paljon asia-/käännösvirheitä! Jo nyt kahta kissaa on sanottu väärän väriseksi! Ja ei, tällä kerta ei voi edes syyttää Sirosta!

Editt: lisäsin lainaukset kirjan takakannesta ja Dawnin alkulehdeltä


Viimeinen muokkaaja, Amy Cherryclaw pvm La Toukokuu 04, 2013 1:00 am, muokattu 1 kertaa
Amy Cherryclaw
Amy Cherryclaw
Päällikkö
Päällikkö

Nainen Viestien lukumäärä : 171
Join date : 20.10.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Pori

http://ameliette.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

3. Aamunkoi Empty Vs: 3. Aamunkoi

Viesti  Wedge Pe Toukokuu 03, 2013 8:02 am

Lisään tähän kirjan täydet tiedot vähän myöhemmin

Hahhah! Kohtaa todellisuus.

Se on kyllä kohtalaisen surkeaa, kun tämä lienee ilmestynyt jo jonkin aikaa sitten, mutta ei vielä tietoakaan kirjastoon tulemisesta. Ei kyllä yhtään sillä, että minulla ei olisi luettavaa. Liikaa on. En ole vielä edes ehtinyt lukea Matka alkaania. Voieeeeeei. Enkä edes Voimaa kolmen ole jatkanut. Olen pitänyt liikaa taukoa SKeistä kun on tullut luettua liikaa Armasta ja muita hauskoja kirjailijoita kuten Jamesta.

Sekin on kyllä kohtalaisen surkeaa, että en kyllä muista taas yhtään mitä tässä tapahtui, no sehän vain lähinnä lisää jännitystä ja muutenkin lukukokemusta, kun olen lukenut nuo Uudet profeesitkin tässä varmaan puoli vuotta sitten engelskaksi, enkä muista niistä juuri mitään. No muistan kyllä. Enpä kyllä muista edes tässä vähän aikaa sitten lukemastani Kuunnousustakaan juuri mitään. Huomatkaa iso alkukirjain. No ei mitään nipottelua. Maailma etenee ilmankin. En muista mihin se jäi. Shaami päällä minä. No ehkä joskus vielä saan tämänkin Aaminkoin käsiini. Sitä odottelenkin tässä. Erinmäisten syiden takia olen nimittäin jonossa yhdeksäntenä. Saan tämän luultavasti siis todella myöhään. Toisaalta kun ottaa huomioon viimeaikaisen varauksissaohittelutavan, niin saatan saada tämän jopa ensimmäisenä tongue . No, ei pidä toivoa liikoja.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

3. Aamunkoi Empty Vs: 3. Aamunkoi

Viesti  Runningvegetableoil La Toukokuu 04, 2013 12:25 am

Aami kuuriisissä kirjoitti:blahblahblah, lisään kunnon tekstit myöhemmin.

Jos nyt vaikka aloittaisit tuosta ennen kuin lupailet lisää. Rolling Eyes Siitäkin olisi jo kummasti apua, jos mies vaikka sitten aloittaisi keskustelut ihmisten aikoihin, tai mihin hyvänsä aikoihin, milloin siihen jaksaa perehtyä.

No tähän Aaminkoihin pätee kyllä melkolailla sama kuin tuohon Tähteinvaloonkin, paitsi että ei kyllä ihan, muistini on häikäilemättömän hyvä, ymmärrykseni sitäkin mahdikkaampi. Muistan nyt esim sen, että jonkun keskustelun perusteella joskus tämä taisi olla Aamin mielestä Profésin paras. Ja kyllä tämä minustakin taisi olla joltiseenkin vaikuttava ainakin verrattuna Kuuriisiin, joka oli mielestäni vähän tylsähkö ensilukeman jälkeen, mutta joka luulo kyllä osoittautui vääräksi sen uudelleen fineesiksi luettuani. Aaminkoita siis en vielä ole fineesiksi saanut käsiini, mutta olen kyllä jonossa vahvoilla.

Nyt tuntuu minusta, että olen varmaankin sanonut tämän suuntaista jossain toisessakin tuvassa, mutta tottahan tämä Aaminkoi on semmoista ääretöntä masennuksen ja synkkyyden aikaa, kun olot kissaimme armahassa kotimetsässä ovat, mitä ovat, Koodi taisi myös tulla kuvioihin tässä kirjassa, Aami voisi kertoa mielipiteensä suomennoksesta tuolla juntassa militaarissa, ellei joku ole taas päättänyt jättää sitä suomentamatta, se olisi kyllä ehkä tyhmää, vaikka yleensä olenkin nimien kääntämistä vastaan, mutta sitten taas olisi kyllä ihan ideuuttimaista, jos kaikkien Tuliturkkien ja Diaarrihäntien seassa olisi joku Cody, johan siinä suomalaisetkin lapset sekoaisivat. Ah, älköön kukaan sitten kuvitelko, että pitäisin suomalaislapsia mitenkään erityisen älykkäinä noin yleisesti, mitä tuo lause ehkä antaa oivalluttaa.

Mutta joo, aikamoista syvää murhetta ja nälkiintymistähän tämä kirja taisi pitkälti olle, en sitten tiedä, mikä siinä minuun ensilukemalla niin vaikutti, vai mistä syystä minulle on jäänyt kuva, että Aamis olisi erityisen hyvä. Ehkä vain siitä, että tässä taisi jopa kuolla pari jotain, joskin merkityksetöntä, mutta tyyppiä kuitenkin, se on jännää kuinka kuolemat aina nostavat SKkirjan tasoa, kuolemasattuu->lienen masokisti. Niin ja taisihan tässä olla meille SKmangan suurystäville viimeinkin selityksiä elämän perimmäisiin kysymyksiin, siis viimeinkin suomeksi, tätähän olikin odotettu.

Aami kirjoitti:on kyllä tullut huomattua ällistyttävän paljon asia-/käännösvirheitä! Jo nyt kahta kissaa on sanottu väärän väriseksi! Ja ei, tällä kerta ei voi edes syyttää Sirosta!

Niin siis meenaat nyt, että jo alkuteoksessa Erin olisi sekoillut kissojensa värien kanssa? Ei kai tuo nyt mikään hämmästelyn aihe ole SKien kaltaisissa statistien luvatuissa kirjoissa, vaikka tottahan kirjailijalta nyt toivoisi huolellisuutta. Sanottakoon, että itse en ainakaan huomannut mitään tuommoisia engelskaksi tätä lukiessani, ja kuvittelin kyllä käsittäväni kaiken hyvin, elikkästä aika mitättömistä virheistä lie kuitenkin kyse. "Pilvihäntä on ruskea", no ooh. En nyt kyllä ihan tajunnut, että mitä käännösvirheitä siellä on, jos kerta emme voi syyttää edes Sirosta, mutta ehkä sitä on parempi olla käymättä tivaamaan pettymyksien välttämiseksi.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

3. Aamunkoi Empty Vs: 3. Aamunkoi

Viesti  Amy Cherryclaw La Toukokuu 04, 2013 1:06 am

Jos te kaksi nyt ottaisitte huomioon että kirjoitin tätä juuri ennen keskiyötä ja minun piti mennä nukkumaan. En voinut kaivaa Dawnia esiin enää siinä vaiheessa ja halusin tämän topan ylös ennen kuin joku muu olisi sen tehnyt. (Koska silloin en pääse ihanasti ykkösviestiin laittamaan näitä lainauksia joita rakastan. Oma vika tietty kun en ole kovin aktiivinen täällä.)

Dawn/Aamunkoi on suosikkini koska siinä tapahtuu paljon... hmm, enpäs sanokaan koska se menisi spoilien puolelle enkä itse ole juuri nyt vielä edes siellä asti Aamunkoita.

Cody on käännetty Kamuksi ja kerrankin minulla ei ole tästä mitään naputtamista. Sen sijaan näistä kahdesta on: Punarintasiipi ja Piikkihernehäntä. Soturinimet on aina tähän asti olleet kaksiosaisia. Ei meillä ole Sananjalkaturkkia tai Karhunvatukkakynttä vaan Saniaisturkki ja Vatukkakynsi.

Lisäys: Ja kyllä, lisäsin siihen viestiin nyt ne kirjojen pätkät.
Lisäys2: Ja eihän minulla ole Kuunnousussakaan oikeita tekstejä.
Amy Cherryclaw
Amy Cherryclaw
Päällikkö
Päällikkö

Nainen Viestien lukumäärä : 171
Join date : 20.10.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Pori

http://ameliette.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

3. Aamunkoi Empty Vs: 3. Aamunkoi

Viesti  Runningvegetableoil La Toukokuu 04, 2013 2:48 am

Amy Cherryclaw kirjoitti: (Koska silloin en pääse ihanasti ykkösviestiin laittamaan näitä lainauksia joita rakastan. Oma vika tietty kun en ole kovin aktiivinen täällä.)


No tottahan muutkin niitä osaavat laittaa, ja Kuuriisissä semmoiset varmaan olisivatkin jo, jos joku muu olisi tuvan ehtinyt aloittaa. Minen toisaalta rakasta moisia lainauksia niinkään paljon, harvoin edes jaksan lukea tuommoisia suoraan kirjain takakansista lainattuja juttuja, koska ne voi lukea kirjastakin taikka joltain TPin kirjaa käsittelevältä tietosivulta. Tämmöisessä forkkakesksutelussa minua kiinnostavat enemmänkin keskustelijoiden omat ajatukset, tottahan tuommoinen kertaus takakansisitaattien muodossa voi jollekin olla ihan hyvä palvelus, eikä se minultakaan pois ole.

Tuvan aloittajahan voi aina itse määrittää aloitusviestin älyllisen tason. Hlökohtaisesti arvostan älyllisiä aloitusviestejä. Sanottakoon nyt, että aloitusviestin varaaminen, jotta voisi ehkä joskus kuukausien päästä muistaessaan laittaa siihen jotain, ei ole kaikkeist säkenöivin aloitus keskustelulle, paitsi tietysti, jos lähdetään ruttolinjalle, ja käydään ruotimaan vaikkapa aloitusviestien älykkyystasoja.

Noista nimistä tulen varmaan pakisemaan käännössodassa lisää, kun olen käännöksen lukenut, mutta voin kyllä kerrankin ilmoittaa olevani Aamin kanssa samaa mieltä tuosta, että joku Punarintasiipi ei kyllä ole mikään kauhean ansiokas käännös.

Ja tottahan pilailut voi pilailla niille osoitetuissa pilailulaatikoissa. Minua ainakin kiinnostaisi kovasti tietää, mitkä tapahtumat Aamiksessa miellyttävät sinua niin kovasti. Muutenkaan pilailussa asiallisin salailumenetelmin ei ole yhtikäs mitään hävettävää, ja keskustelu jäisi kyllä aika laihaksi, jos niistä pitäisi vaieta vallan kokonaan. Odotamme siis innolla, että pääset lukemaan sinne asti, missä nyt tapahtuukaan mitä lie mitä lie.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

3. Aamunkoi Empty Vs: 3. Aamunkoi

Viesti  Wedge Su Toukokuu 05, 2013 3:37 am

Niin juuri. Ja semmoinen "Minä olen ylläpitäjä, ja minun on siksi aloitettava kaikki tämmöiset tuvat." -ajattelu on vähän pölhöä. Kummaa aseman pönkittämistä, joka ei kyllä Aamin tapauksessa toisaalta mikään ihmeellinen juttu olisi. Ehkä Aamin asemassa on pönkittämistä. Mutta siitä seuraa juurikin tuo, että tulee tuommoisia Kuuriisejä, kun yp ei niin mikään aktiivinen ole, että muistaisi lisätä tietoja jälkeenpäin. Sitten sinne vain jää tuommoinen tyräinen aloitus, joka olisi varmasti parempi jos joku muu kuin YP sen olisi tehnyt.
Ja juurikin tuokin on totta, että nuo tuommoiset aloitukset ovat sanomattoman tylsiä, enkä ikinä lue niitä. Takakannet ovat tuommoisia tekstejä varten, ei tupien aloitukset. Tietenkin jos YP niitä rakastaa, niin minkäs sille mahtaa, mutta olisi kyllä hienoa jos joskus vaikka olisi jotain muutakin kuin lukukelvotonta plörinää.
Ja etköpähän voi foorumin Suurena Johtajana muokata muittenkin viestejä, tässä tilanteessa esim. niin, että lisäät ensimmäiseen viestiin jotain omaa ulostettasi, ja sitten laitat, että "muokkasin tätä".
Se kyllä olisi vähän hiirenaivoista. Eniten kannatan monimuotoisuutta.

Yhtään nimeen puuttumatta, josta kyllä juttelen käännöstovassa, niin se minua nyt kyllä kiinnostaa, että esiintyykö tämä Punarintasiipi Aamunkoissa? Vai onko se vain hahmoluettelossa? Tietenkinhän lukemalla se selviää, mutta kärsimättömyys on maailman palkka. Kun olenhan kaukaa viisaasti tuota jo jossain pohdiskellutkin, että kuinka tuo käännetään, mutten vain ole kertaakaan huomannut, että ko. hahmo olisi missään ollut paitsi hahmolistassa. Tosin kävin kyllä kiinnittämään siihen huomiotani muistaakseni vasta aika myöhäisessä vaiheessa. Ei kun ehkä kyllä jo aika varhaisessa. En kyllä muista.

Jos te kaksi nyt ottaisitte huomioon että kirjoitin tätä juuri ennen keskiyötä ja minun piti mennä nukkumaan.

Oikea viisauden huipentuma!
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

3. Aamunkoi Empty Vs: 3. Aamunkoi

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa