The Place of Many Stars
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Blackstar x Sol

3 posters

Siirry alas

Blackstar x Sol Empty Blackstar x Sol

Viesti  iikomauku Ke Loka 24, 2012 7:06 am

Yksi ehdottomia lemppareitani, ehkä osakseen siitä syystä että paras kaverini on ihan hulluna tähän pariin ja on jotenkin onnistunut tartuttamaan sen. Onko joku muu tullut tätä shippausta ajatelleeksi?
iikomauku
iikomauku
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 69
Join date : 24.10.2010
Ikä : 28
Paikkakunta : Vaasa

Takaisin alkuun Siirry alas

Blackstar x Sol Empty Vs: Blackstar x Sol

Viesti  Wedge Ke Loka 24, 2012 7:39 am

Oh en ymmärrä. Oletko kielikaksijalkoja, ja meinaat että Mustis on auringonpalvoja, vai mikä tuo Sol on? Yritän tässä kuumeisesti ajatella, mutta ei vain tule ketään mieleen joka olisi Sol. Ei edes ketään jonka nimi olisi Aurinkojotain. Minusta kyllä tässä voisi heittää engelskalla vesilintua. En ymmärrä mitä ihmeen järkeä on englantielitisteillä täällä, kun ymmärretään kuitenkin paremmin jos olisi Mustatähtixjoku mikä se Sol nyt onkaan. Kun kuitenkin Mustis on ihan jo suomenkielisissäkin kirjoissa, eri asia vähän olisi jos se ei olisi ilmestynyt vielä, mutta siinäkin tapauksessa voisi suomentaa vaikka itse, vaikka ei se kyllä ihan joka tilanteessa järkevää kyllä olisi. Mutta järkihän se meillä kaiklla lienee. Tuo Solkin on varmaan engelskaksi tai jotain, kun en kyllä tiedä.

En kyllä ymmärrä sitä engelskan palvontaa, joka tälläkin foorumilla kukoistaa. Kyllä minäkin pidän englannista, mutta rajansa kaikella. Kun täällä muutenkin puhutaan ihan suomea, niin se on vain hoovon näköistä jos siellä on jotain englantia välissä. Voi sitten mennä englanninkieliselle foorumille puhumaan sitä ihanaa englantia, tai sitten voi perustaa vaikka engelskatopan tai jotain. Kyllä nyt toisinaan voi vilahdella tekstissä jotain muutakin kieltä se elävöittää, mutta tuommoinen tärkeä asia jota ei edes ymmärrä on jo vähän yli.

Mutta ei kyllä sitä ainakaan ole tullut mieleen että Mustis auringon kanssa shippailisi. Se olisikin kyllä aika radikaalia. Auringonpalvojuus olisikin jotain uutta SKeihin. Kun se menee vähän niin että joko uskotaan Tähtiklaaniin, mitä nyt tosi suuri osa niistä tekeekin, tai sitten ollaan semmoisia ateisteja, ettei uskota Tähtiklaaniin, mutta niillä ei ole sitten mitään muutakaan uskoa. Se olisi siistiä jos sitten vaikka Pilvihäntä tai joku muu kamala pakana alkaisi palvomaan aurinkoa. Sittenhän se nyt olisi ehkä vähän enemmänkin pakana.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Blackstar x Sol Empty Vs: Blackstar x Sol

Viesti  iikomauku Ke Loka 24, 2012 8:13 am

Mä en nyt oikeen muista missä kirjassa Sol-herra ensimmäisen kerran esiintyy, mutta Sunrisessa taitaa ainakin olla. Tai Auringonnousussa jos se kuulostaa paremmalta, jossakin mangassakin tuo taitaa esiintyä.

Mä oon ylpeesti ulkona siitä porukasta jotka lähtee suomentelemaan ominpäin niinkin epämääräsiä nimiä kuin tuo Sol, en olis saanu lopetettua nauramista koko iltana jos olisin nimenny tän topicin Mustatähti x Aurinko. XD Enkä muutenkaan näe siinä mitään ongelmaa etteikö alkuperäsiä nimiä vois käyttää, mua muutenki epäilyttää jotkut suomennetut nimet niinku Keltahammas ja Vatukkatähti erh. Ehkä olisin voinu laittaa Mustatähti x Sol topicin nimeksi mutta se nyt on mikä on, palaan asiaan sitten ku Sol on virallisesti suomennettu. |3
iikomauku
iikomauku
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 69
Join date : 24.10.2010
Ikä : 28
Paikkakunta : Vaasa

Takaisin alkuun Siirry alas

Blackstar x Sol Empty Vs: Blackstar x Sol

Viesti  Wedge Ke Loka 24, 2012 8:32 am

Aaah no vasta niin pitkällä. No kyllä itsekin tässä kohta olen jo siellä. No en nyt ihan kohta, mutta kuitenkin. No joo kyllä liioittelin, että eihän niitä nimiä nyt ole aina järkevä käydä suomentelemaan, eikä ehkä missään tilanteessa. Mutta se on kyllä ihan hauskaa. Kun tätäkään asiaa ei kuitenkaan tarvitse ottaa niin vakavasti, kuten ei mitään muutakaan asiaa. Ja omat suomennokset vasta ovatkin hauskoja, ymmärrys saattaa kyllä siitäkin kärsiä, mutta kyllä nyt niistä jo tajuaa.

Mutta kyllä sen nyt pitäisi olla selvä, että käytetään suomennettuja nimiä kun nimet on suomennettu. Pitää myös ottaa huomioon, että täällä on kuitenkin ihan ala-astelaisia, ym. Vaikkakin ikäraja on 13v. mutta kukapa sitä noudattelemaan. Vaikka tuntisikin kuinka ylemmyydentunnetta niitä kohtaan, niin on se vähän keljua kuitenkin evätä heiltä ymmärrystä. Kaikki eivät ole lukeneet kirjoja englanniksi, mutta kuitenkin melkein kaikki, tai voisi melkein sanoa että kaikki ovat kuitenkin lukeneet näitä suomeksikin. Aamikin viittasi yleinen palaute topassa tuohon ikämuuriin, että on tosi nuoria ja sitten vanhoja. Mutta mielestäni se olisi hyvä juttu jos jutut ovat semmoisia että ne kelpaavat kaikille, että ei käydä sitten tämmöisiä juttuja jotka rajoittavat nuorempia. Kun ei ne jutut siitä oikeastaan kärsi yhtään vaikka ne muuttaakin helpommin ymmärrettäviksi. Ehkä jopa päinvastoin.

Joten kaikki ymmärtänevät kuitenkin suomenkieliset nimet, mutta ei sitten englanninkielisiä. Ja vaikka ei olisikaan lukenut suomeksi niin luultavasti tajuaa suomenkieliset nimet. Ei ehkä ihan kaikkia. Ja jos jotkut nimet epäilyttää, niin sitten epäilyttää. Mutta minusta tuntuu että epäilet ihan suotta Vatukkakynttä, ja Keltistäkin, miksi niin vakava. En nyt minä ainakaan keksi Vatukalle mitään parempaa nimeä. On niitä vaihtoehtoja, mutta hoopoja kaikki tyynni. Aurinkoriisi kuulostaa hyvältä.

Aurinko nyt oli vähän kaukaa haettu juttu, ja tuskin sitä niin suomennetaan jos koskaan suomennetaankaan. Olishan se hienoa. Hihhih. Mutta joo ei siinä Solissa nyt mitään, kunhan Mustiista vähän yrmyilen. Ja kyllähän oikeastaan kun nyt Solia ei ole suomennettu, niin onhan se toisaalta yhdenmukaista laittaa toinenkin nimi englanniksi jos toisenkin.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Blackstar x Sol Empty Vs: Blackstar x Sol

Viesti  Runningvegetableoil Ke Loka 24, 2012 10:03 am

Ikinä kuullukaan mistään Solista, muttei sen väliä. Mieltäni lämmittää kovasti se, että Mustiillekin on vaivauduttu keksimään joku kumppani. Muutenkin täällä kaivattaisiin enemmän noita muidenkin kuin myrskisläisten shippailuja. Mustis nyt muutenkin Profeesin aikana kohosi minun hahmosuosiossani arvoon arvaamattomaan, oi kuinka mahtispäällikkö hän onkaan, mutta tosi tilanteessa kuitenkin sopivan myöntyväinen. Vielä huippukomea ulkonäkökin kaupanpäällis'nä, niin jo on ihme, ettei tätä ole kukaan ennen havitellut kumppanikseen. En todellakaan tiedä edes, että onko tuo Aurinko edes kolli vai naaras, mutteikait sen väliä. Palaan asiaan ehkä sitten, kun olen lukenut sinne asti. Joka tapauksessa siunaukseni Mustiin shippailuille.

Ja sivuten nyt vähän tuota kiistaa nimistä, niin olen samaa mieltä Wedin kanssa, että mielestäni suomenkielisessä tekstissä engelskankielisten nimien käyttäminen nyt ei ole mitään kovin järkevää. Toisaalta en oikein voi käyttää perusteluna tuota Wedin mainitsemaa selkeysseikkaa, sillä muutama muukin täällä minun lisäkseni käyttää suomenkieilisistä soturinimistä milloin minkäkinlaisia lempinimiä, jotka nyt saattavat jäädä joillekin ihan yhtä mysteereiksi, kuin jos ne kirjoittaisi engelskaksi. Eihän pieni aivojumppa toisaalta koskaan ole pahasta.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Blackstar x Sol Empty Vs: Blackstar x Sol

Viesti  iikomauku Ke Loka 24, 2012 10:10 am

Aika mielipidejuttu koko nimihomma loppujen lopuksi, meni vähän offiksi muutenkin.

Takaisin aiheeseen, shall we.



iikomauku
iikomauku
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 69
Join date : 24.10.2010
Ikä : 28
Paikkakunta : Vaasa

Takaisin alkuun Siirry alas

Blackstar x Sol Empty Vs: Blackstar x Sol

Viesti  Wedge Ke Loka 24, 2012 10:16 am

"Sol-herra" Joten kyllä se kolli taitaa olla. Joo noista lempinimistä kyllä minullakin on tapana käyttää niitä vähän hämärämpiä lempinimiä, mutta olen kyllä pyrkinyt siihen, että olen ensin siinä viestissä, tai keskustelussa muutenkin, laittanut sen oikean nimen. Ja sitten vasta alkanut käyttää lempinimeä. Tai sitten olen käyttänyt ihan semmoista "itsestäänselvää" lempinimeä, kuten nyt vaikka Tulis. Tai ei ehkä niin itsestäänselvää, mutta semmoista, että jos tätä foorumia on vähänkään seurannut, tai lueskellut, ja SKejä lukenut, niin kyllä siitä sitten sen tietää. Kyllä vähän olen toisinaan hairahtanut semmoisiin epäselviinkin lempinimiin. Että en kyllä sitä tässä yritä sanoa että itse kirjoittaisin mitään selkeimpiä viestejä, että kyllä tässä on minullekin parannettavaa.

Ja se on kyllä totta että Myrskis shippejä on tosi paljon, mutta siinä taas kohdataan se tuttu ongelma että ei niistä muista edes kerrota mitään myrskis sitä ja tätä. Ja sitten sen pohjalta on vähän hölmö käydä jotain PunarintasiipixSavupentu shippejä kun ei niistä tiedä mitään, ja sen pohjalta tyhmä. Mutta kyllä niitä löytyisi ihan järkeviä, tai vähemmän järkeviä shippejä myrskiinkin ulkopuolelta. Minä kun en vain niin kamalasti shippaile, niin en niitä tänne liiemmin ole laittanutkaan. Mutta kyllä jos tulee hyvä laiva mieleen niin tänne sitten laitan.

Takaisin aiheeseen voidaan sitten vaikka mennä tämän viestin jälkeen jos siltä tuntuu. Embarassed No kyllä tämä sivuaa jonkin verran aihetta. Embarassed
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Blackstar x Sol Empty Vs: Blackstar x Sol

Viesti  Runningvegetableoil Ma Helmi 18, 2013 11:29 am

iikomauku kirjoitti:palaan asiaan sitten ku Sol on virallisesti suomennettu. |3

Yritän nyt tämän tässä pitää vain sivuhuomautuksena, ja kun ei tästä nyt oikein käänössodittavaksikaan ole, mutta siis tuosta Solin suomennoksesta minulla on vahva, paha aavistus, ettei sitä suomenneta ollenkaan miksikään, vaan jätetään tuommoiseksi, niin kuin nyt vaikka Sasha jätettiin. Eihän se kai engelskaksikaan tarkoita sen kummemmin mitään, tosin en kyllä sitten tiedä, kuinka yleismaailmallinen tuo aurinkomerkitys oikein on. Minusta Mustatähti x Aurinko olisi ainakin just hyvä. Tai sitten vaikka perisuomalainen Sooli tai vaikka Suul(i).

No se siitä. Tulin nyt viimein tänne kommaroimaan, kun pääsin vähän lukemaan Soolin esiintymistä kirjoissa. Eklipsissähän tuo ensikerran esiintyy, ja olikin kyllä oikein mukava hahmo. Aikaslailla perinteinen viileä nuorukainen, mutta sitten toisaalta taas kyllä minä enemmän pidän noista tuommoisista mystillisistä Hapolin tavoin ympäriinsä kiertelevistä erakoista, kuin joistain perusklaanikirahveista.

Pyrin tässä nyt pitämään Eklipsipilailut minimissään niin, että kaikki tämän voivat lukea jos kiinnostaa. Kuten olen monasti jo sanonutkin, niin Mustatähti on kyllä yksi suosikkihahmojani, ja Eklipsin myötä kyllä olen häntä alkanut arvostamaan vielä enemmänkin, hänen päättäväisyytensä on ihailtavaa. Joskus olisi aiheellista laajemminkin ruotia sitä, miksi klaanikissat ylipäätään ovat suurin osa niin vihanneksia. Sitäpä ei Mustis ole, ja se on valttia se.

No sitten Sooli, salaperäinen nuorukainen. Sen varmaan melkein pystyy kuka hyvänsä arvaamaan, ja aika vaikea häntä nyt mitenkään muutenkaan on kuvailla, mystillinen, kuin avaruusteleskooppi konsanaan, siis täydellinen pari Mustikselle. Molemmat hahmot ovat mieleeni, ja molemmat ovat ihastuttavan itsenäisiä, jonka takia varmaan heistä pidänkin. Tätä nyt voisi melkein luonnehtia samuraiden liitoksi, Soolissa nyt ainakin on semmoista vahvaa kaunosielun vikaa. Kyllä ah kyllä, Iikon toveri, joka tämän perään hihkuu, ei taida olla ollenkaan turhempi kaveri.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Blackstar x Sol Empty Vs: Blackstar x Sol

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa