The Place of Many Stars
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kissaroduista

+4
Wedge
neqqu
Kastepisara
Auringonkukka
8 posters

Siirry alas

Kissaroduista Empty Kissaroduista

Viesti  Auringonkukka La Tammi 07, 2012 9:31 am

Siis keskustelua kissaroduista:
Suosikkirotu?
Tunnetko rotukissoja?
Villikissathan siis ei ole rotukissoja, mutta minkä rotusia ne tyypit vois olla?

Mielestäni Pilvityyppi muistuttaa persialaista...
Auringonkukka
Auringonkukka
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 92
Join date : 04.01.2012
Ikä : 25
Paikkakunta : Inari

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Vieraili La Tammi 07, 2012 11:01 am

Argh, olin just kirjottanu melko pitkän viestin vastaukseks ja kone tappo itsensä x__x
Mut yritän sen nyt uusiks kirjottaa.

Suosikkirotuani en oikein tiedä, metsäkissat,
persialaiset ja turkkilaiset van ja angora ovat kuitenkin lähellä sydäntäni.
Ihailen myös scottish foldia, jota haluaisin kasvattaakkin. Kuitenkin tämä pieni söpöläinen omistaa paljon mahdollisia luusairauksia. (FIFekään ei suosittele rodun kasvatusta)
Ja voin sanoa, että kai minä niitä nyt kohtuullisesti tunnen, onhan unelmani päästä kasvattajaksi asti.

Ja mä ainakin sanoisin, että Yellowfang muistuttaa exoticiä tai persialaista.
(Eli vaan karvan pituus määrittelee, kuuluu kategoriaan yksi kumminkin)
Jayfeatheria pidän itämaisena pitkäkarvana, Lionblaze joku ragdoll anatominen.
(Ehkä joku metsäkissa niin kuin siperialaine voisi käydä? En tiedä)
Leopardstar olisi ehkä ocicat ^u^
Spottedleaf muistuttaa jotenki norjalaista metsäkissaa, Firestarin sanoisin russian tabbyksi.
Bluestar olis nebelung tai russian blue. (Taas kyse vain turkin pituudesta..)
Tallstar saattais olla musta turkish van.
Oli viel muitaki, mutta ei tule nyt mieleen.. Lisäilen sitte jos muistan


Viimeinen muokkaaja, Frozen Snow pvm La Tammi 07, 2012 12:18 pm, muokattu 1 kertaa

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Kastepisara La Tammi 07, 2012 12:08 pm

mun lemppari rotu on ehkä norjalainen metsäkissa
muuta en kyllä nyt tällä hetkellä keksiny/jaksanu kirjottaa ku on aika myöhä. Sleep
Kastepisara
Kastepisara
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 75
Join date : 09.02.2011
Ikä : 25
Paikkakunta : Vaasa

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Auringonkukka Su Tammi 08, 2012 6:59 am

Sinitähti ei vois olla Venäjänsineinen tai nebelung; väärän väriset silmät. Noista exoticeistä ja persialaisista ja Keltahampaista puheenollen, onko Keltahampaalla pitkä vai lyhyt turkki?

Omat suosikkirotuni: Venäjänsininen, nebelung, savannah, californian spangled... Siamilaisella on aika ihana luonne.
Tunnenko rotukissoja: ei täälä kaukana jossaki pohjosassa mitää rotukissoja ole! eteläsuomesta on tonne tien päähän tuotu yks raidallinen maatiaiskissa, muut kisut on ollu mustavalkosia.

Ja Harmaaraita vois olla brittiläinen, jos ois vähän lyhyempi turkki.


Ja totta, ois aika ihanaa olla kasvattaja.
Oisinkin varmaan sit eka täälä kaukana jossaki pohjosessa.
Kasvattaisin varmaan Havana Browneja, en tiiä miks.
Ja sit mie haluaisin isona olla eläinlääkäri. Ja vois sit joskus kans perustaa tänne kauaksi pohjoseenki oman eläin/kissayhistyksen...

Suuria haaveita.

Edit: Joo tiesin porokista. Mutta ajattelin että kun joittenki käsitys pohjois-suomesta ei ihan yllä tänne asti :l nii vois kato vetasta tänne jonku eläinhomman kans


Viimeinen muokkaaja, Auringonkukka pvm Su Tammi 08, 2012 8:50 am, muokattu 1 kertaa
Auringonkukka
Auringonkukka
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 92
Join date : 04.01.2012
Ikä : 25
Paikkakunta : Inari

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Auringonkukka Su Tammi 08, 2012 7:03 am

Ja totta, ois aika ihanaa olla kasvattaja.
Oisinkin varmaan sit eka täälä kaukana jossaki pohjosessa.
Kasvattaisin varmaan Havana Browneja, en tiiä miks.
Ja sit mie haluaisin isona olla eläinlääkäri. Ja vois sit joskus kans perustaa tänne kauaksi pohjoseenki oman eläin/kissayhistyksen...

scratch Suuria haaveita.

Edit: Joo tiesin porokista. Mutta ajattelin että kun joittenki käsitys pohjois-suomesta ei ihan yllä tänne asti :l nii vois kato vetasta tänne jonku eläinhomman kans Twisted Evil


Viimeinen muokkaaja, Auringonkukka pvm Su Tammi 08, 2012 8:48 am, muokattu 1 kertaa
Auringonkukka
Auringonkukka
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 92
Join date : 04.01.2012
Ikä : 25
Paikkakunta : Inari

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Vieraili Su Tammi 08, 2012 8:33 am

Auringonkukka kirjoitti:Sinitähti ei vois olla Venäjänsineinen tai nebelung; väärän väriset silmät.
Oma mielikuvansa kullakin, mutta minä olen aina itse kuvitellut Bluestarin silmät sinivihreiksi,
eikä ne Erinit muutenkaa taida oikein kissaroduista tietää.
(Ja periaatteessa venäjänsinisen silmäthän voi kai jotenkin jalostamalla vaihtaa väriään.)

Mutta sanoisin nyt, että älä pliis laita double posteja, vaikka sitä ei säännöissä kielletäkkään.
(Ainakaan vielä)

P.S. käyppäs varalta tsekkaamassa POROKin sivut

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  neqqu Ti Kesä 19, 2012 2:13 am

Mun suosikkirotu on joku pitkäkarvanen, Mainen coon tai Norjalainen metsäkissa kenties? Mutta Ocicat ja Bengalikin on aina ollu luonteensakin puolesta yhtiä mun suosikeista. Ja sitten Toyger on tosi ihana ja muistuttaa todellakin tiikeriä Very Happy Tuttava piirissäni ei ole puhdasrotuisia kissoja, mutta tädilläni on Metsäkissa risteytys, joka on yli ihana paksuine turkkeinee Smile
neqqu
neqqu
Soturi
Soturi

Nainen Viestien lukumäärä : 158
Join date : 11.09.2011
Ikä : 25
Paikkakunta : Pirkanmaa

http://morningdewinthefog.blogspot.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Wedge Pe Heinä 13, 2012 7:04 am

Kissat ovat kyllä ihan mukavia eläimiä, vaikka niitä täytyykin jumaloida. Surullista. Itse en ikinä ole saanut omistaa kissaa, aika mahdotonta kun ei elävää olentoa voi omistaa. No en ole ikinä asunut samassa talossa kisun kera. En oikein noista roduistakaan tiedä.

Mutta ostin kirjaston poistomyynnistä kirjan kissaroduista. A Practical guide to selecting a catin. Siinä on paljon kuvia jotkut harmaasävyisiä mutta sitten on semmoisia värikuva-aukeamaryppäitä. Etenkin Ruddy somali kitten on mielestäni aikamoisen hyvän näköinen kissa. Sitä esiintyy kuvissa ainakin kai kolme kertaa. Semmoiset siamilaiset ja muut sen näköiset kisut ovat mielestäni kyllä aika rumia. Veljeni pitää niistä mutta hänellä nyt on muutenkin vähän nurja ajatusmaailma.

Brittiläiset kisut näyttäisivät sopivan normaaleilta minulle. Etenkin kilpparikuvioiset ovat siistejä. Sitten taas persialaiset ovat aikamoisen rumia vähän kuin koirista joku mopsit sun muut lättänaamoja. Täällä lukee että Sphyynksi on oudoin näkevä kissa, ja se voi tulla kaikissa 'väreissä'. Huhhuh sitten siinä on semmoinen ruma alaston kissa. Kamalata. Minulla oli kai joskus kissa-allergia ei kai enää. Enkä edes tiedä onko minulla koskaan ollutkaan semmoista.

Kissojen kasvatus voisi olla kiintoisaa, mutta ehkä se tarvitsisi enemmän semmoista kissa'hulluutta'. Kun en mitenkään ole hirveämmin ihastunut kissoihin, ja muutenkin pitäisi ensin omistaa moooonta kissaa ennenkuin niitä kannattaa käydä kasvattelemaan kun en niin tiedä hölkäsen pöläystä kissojen hoidosta. Mutta ruuddi somaali kiittenejä voisin kasvattaa jos niikseen tulisi.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Runningvegetableoil Pe Heinä 13, 2012 8:04 am

Kissat ovat kyllä mitä parahultaisimpia eläimiä. Itsekään en harmikseni koskaan ole jakanut taloa semmoisen kanssa. Tosin eräs paikallinen spurgukissa on joskus yrittänyt tunkeutua taloomme, mutta sitä olisin kyllä ottanut raajoista ja hakannut, no en sentään, en ole väkivaltainen. Mutta se kissa, en tiedä rotua, söi kuitenkin linnut pihallamme olevasta pöntöstä, ja jätti niitä raatoja ympäriinsä. Siksi siis vihaan sitä typerää inkiväärispurgua.

Sen sijaan olen minä kissoihin tutustunut, ihan ehtoihin rotukissoihin, nimittäin eräillä mukavilla tutuilla sukulaisilla on kautta aikain ollut 2 brittikissaa. Ne ovatkin aika hauskoja kissoja siinä mielessä, että toinen niistä, kolli, on semmoinen pesunkestävä kotikisu. Semmoinen yliläski, joka ei tee muuta kuin makaa, ja kehrää rapsutettaessa. Sen sijaan se toinen näistä kissoista, naaras, voisi olla vaikka soturikissa, se on jopa raapaissut minua kerran jos toisenkin. Se aina metsästelee päästäisiä, ja rahtaa niitä pihamaalle. En kyllä ikinä ole katsonut millään silmällä, että kuka SKeistä se voisi olla tummanruskeine turkkeineen ja vihaisine ampeerisilmineen.

Suosikki turkinkuviointini on ehdottomasti kilpsukuvio. En nyt mitään suosikkirotua osaa juuri mainita, kunen kauheasti niitä rotuja tunne. Brittikissojen kanssa, kuten mainittu, olen ollut eniten tekemisissä, mutta en kyllä tiedä onko se suosikkirotuni. Ja olen samaa mieltä Lohon kanssa siitä, että nuo ylijalostetut mutanttikissat ovat toisinaan jotkut hyvinkin rumia, toisaalta myös säälittäviä, eiväthän ne itse ole elämäänsä valinneet.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Wedge Su Heinä 22, 2012 11:59 pm

Niin tuo ylijalostus on kyllä typerää ihmisten ylimielisyyttä, ja typeryyttä ja itsekkyyttä ja paljon muutakin yyttä ja muuta. Jos olen oikein käsittänyt niin tuollainen jalostaminenhan perustuu mutaatioihin. Korjatkaa minut jos olen väärässä. Olen ajatellut niin. Syntyy semmoinen eroavainen eläin, joka on tosi hassun näköinen ja sitten sillä tehdään lapsia, ja niistä tullee samanmoisia, Ymmärtäähän tyhmäkin että semmoiset mutaatiot olisivat luonnossa varmaankin kuolleet, paitsi jos se olisi ollut hyvä mutaatio.

Sitten täällä vain heiluu joitain mopseja jotka hengittävät juuri ja juuri, ja mäyräkoiria joiden selkä on jo periaatteessa katkennut yms. Varmaan vaikea enää löytää koiraa joka olisi luonnollisehko ja jolla ei olisi jo järjestään jotain vaivoja, tietenkin mille vain koiralle tai kissalle voi tulla jotain vaivoja, mutta kuitenkin. No ei ehkä ole niin vaikea löytää mutta kuitenkin. Surullista. Luultavasti sama on sitten kissoillakin. En tiedä oikein kun en ole ko. eläimiin niin tutustunut. Mutta Joku täällä sanoikin että voisi kasvatta jotain kissoja, mutta kun niillä on aina niitä jotain vaivoja. Surullista.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Runningvegetableoil Ti Heinä 24, 2012 12:01 pm

Olen samaa mieltä Lohon mutaatiokannassa. Mutaatiot ovat ihan hieno juttu scifikirjoissa, mutten oikein arvosta niitä tosi elämässä. Varsinkaan tuommoisilla elävillä olennoilla. Se nyt varmaan vähän riippuu, että onko elämä mutaationa kissa-arvoista elämää. Joillain tosi vaivakkailla kissoilla varmaankaan ei. Toinen vaihtoehtohan on, ettei niitä olisi, kun eihän niitä ole varsinaisesti mutatioitu, vaan ne ovat syntyneet mutaatioiksi, joilla on ongelmia suolten yms kanssa.

Tänään satuin näkemään TVstä ohjelman, jossa kerrottiin minkälainen maailma on, kun ihmiset katoavat maapallolta. En oikein tajunnut sitä juttua, se ohjelma oli muutenkin ihan humpuukia, mutta siinä nyt vain kuviteltiin, että ihmiset häviäisivät. Siinä sanottiin, että kun ihmiset katoavat, kotikissojen jälkeläiset ottavat vallan maapallolla. Kissat ovat kuulemma parhaita saalistajia. Ja så.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Wedge Ke Heinä 25, 2012 4:25 am

Joo minulla on eräs toveri joka uskoo epäilemättä kaiken mitä dokumenteissa sanotaan varmaan tuonkin. *facedesk* . Hän uskoo että jos pakastimessa on lyijyä niin se pakastin muuttuu saunaksi, niin kuullemma jossain dokumentissa sanottiin. Jos ihmiset katoaisivat, miksi jotkut eläimet ottaisivat vallan. Hmmm. Miksi jonkun eläinlajin on otettava valta. Luultavasti elämä jatkuisi parempana. Kaikki eläisivät mielensä mukaan, eikä mikään laji ottais' valtaa. Ja joopa joo kotikissoilla tuskin olisi valtaa yhtään esimerkiksi vaikka kotikoirujen kera. Kun niitä on semmoisia vasikan kokoisia, ja jotkut ovat vihamielisiä kissoille. Muutenkin miten saalistuskyvykkyys vaikuttaa maailmanvalloitukseen? Luulisin että älykkyys enemmänkin. En väitä etteivät kissat olisi älykkäitä. Se olisi aika hiirenaivoista. Jos osaa saalistaa hiiren, niin miten voi sitä avuksi käyttäen hallita ilvestä? No ihan sama maailma on tyhmiä dokumentteja täynnä.

Runningvegetableoil kirjoitti:Toinen vaihtoehtohan on, ettei niitä olisi, kun eihän niitä ole varsinaisesti mutatioitu, vaan ne ovat syntyneet mutaatioiksi, joilla on ongelmia suolten yms kanssa.
Öh mitä yrität viestiä?
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Runningvegetableoil Ke Heinä 25, 2012 6:40 am

Wedge kirjoitti:
Runningvegetableoil kirjoitti:Toinen vaihtoehtohan on, ettei niitä olisi, kun eihän niitä ole varsinaisesti mutatioitu, vaan ne ovat syntyneet mutaatioiksi, joilla on ongelmia suolten yms kanssa.
Öh mitä yrität viestiä?

Sitä vain, että ylijalostetut mutaatiokissat ovat syntyneet mutaatioiksi. Ne eivät ole syntyneet normaaleina ja sitten mutatioitu. Pohdin vain aina toisinaan, että onko mutanttikissan elämä kissa-arvoista, vai olisiko parempi, ettei se eläisi ollenkaan. Olisi siis tietenkin hyvä, ettei mutaatioita tehtäisi, mutta jo olemassa olevaa mutaatiokissaa en halveksuisi. Onko mutaatioiden kasvattaminen syntiä? Tämä nyt on vähän tämmöistä 4.n ulottuvuuden mietiskelyä.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Wedge Ke Heinä 25, 2012 6:46 am

Runningvegetableoil kirjoitti:
Wedge kirjoitti:
Runningvegetableoil kirjoitti:Toinen vaihtoehtohan on, ettei niitä olisi, kun eihän niitä ole varsinaisesti mutatioitu, vaan ne ovat syntyneet mutaatioiksi, joilla on ongelmia suolten yms kanssa.
Öh mitä yrität viestiä?

Sitä vain, että ylijalostetut mutaatiokissat ovat syntyneet mutaatioiksi. Ne eivät ole syntyneet normaaleina ja sitten mutatioitu. Pohdin vain aina toisinaan, että onko mutanttikissan elämä kissa-arvoista, vai olisiko parempi, ettei se eläisi ollenkaan. Olisi siis tietenkin hyvä, ettei mutaatioita tehtäisi, mutta jo olemassa olevaa mutaatiokissaa en halveksuisi. Onko mutaatioiden kasvattaminen syntiä? Tämä nyt on vähän tämmöistä 4.n ulottuvuuden mietiskelyä.

Oletpas älykäs. Sanoin sen kyllä jo. No on jos ne mutanttikissat on semmoisia jotka kärsivät. Eihän siinä mitään jos se mutanttikissa on hyvä mutantti. Tai no en kyllä tiedä. Minä en ole Jumala. Sinä et ole Jumala. Ihan näin tietoiskun tyyppisenä huomautuksena. Mutta tosiaan en tiedä. Niin no samankaltainen juttu on ehkä vähän eutanasian kanssa, että onko se vanhuksen elämä niin arvokas. Vastustan eutanasiaa. Mutta kissat ovat kissoja, ja bisnes bisnestä. Ja pojat ovat poikia ja pojilla on poikien huvit. Suuntti pueeri pueeri eesti pueeri pueriiliaani traakkitaantti.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  iikomauku To Elo 02, 2012 3:56 am

Mutanttikissoja. Aivan. En puutu siihen sen enempää, kuin nyt vain mainitsen etten tykkää yhtään lättänaama rotujen jalostamisesta ja muusta ihmisen omien ihanteiden täytteämisestä kissan terveyden kustannuksella.

Lempirotuja? Maine coonit on mukavia suurikokoisia pörröpalloja, aivan ihania hurmureita. Niistä tykkään aika paljon, mutta vielä enemmän muista suurikokoisista ja ehkä enemmän lyhytkarvaisista roduista kuten ocicat. Sfinxit erikoisuutensa puolesta ovat näyttäviä ja ihan kivoja, en ehkä itelleni ottaisi semmosta kun olisin kokoajan huolehtimassa ettei se palele, eh.

Ehdoton suosikki luonteen ja ulkonäön puolesta on savannah, mutta mulla on sellainen kutina ettei tuo servaalin ja kotikissan risteytys voi olla mikään kovin turvallinen idea, eri lajejahan siinä ollaan eikä niiden kuulu toisiinsa sekaantua.
iikomauku
iikomauku
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 69
Join date : 24.10.2010
Ikä : 28
Paikkakunta : Vaasa

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Varjomieli Ke Toukokuu 08, 2013 3:33 pm

Ylijalostus on todellakin typerää. Haluamme leikkiä jumalaa ja luoda kaikenlaisia otuksia.
On jopa tullut uusi kissarotu. En muista sen nimeä, mutta rotua voi kuvailla vain yhdellä sanalla:
"mäyräkissa". Jalat ovat miltein puolet pienempiä kuin tavallisten kissojen ja se haittaa niiden hyppytaitoja.
Muistakin kissaroduista alkaa löytyä yhä enemmän terveysongelmia: persialaisilla tulee hengitysteiden ongelmia, siamilaisilla tulee ylimääräisiä varpaita ja saattaa tulla pakko-oireita jone.
Mutta kun roduista puhutaan minulla ei ole mitään suosikkia, mutta pidän maatiaisista ja vaikka olenkin kissafriikki en tiedä paljoakaan roduista.
Varjomieli
Varjomieli
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 75
Join date : 08.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Wedge Su Toukokuu 19, 2013 8:14 am

On jopa tullut uusi kissarotu. En muista sen nimeä, mutta rotua voi kuvailla vain yhdellä sanalla:
"mäyräkissa". Jalat ovat miltein puolet pienempiä kuin tavallisten kissojen ja se haittaa niiden hyppytaitoja.

Ah, tätäpä juuri tässä pohdiskelin joku päivä. Nimittäin sitä, että miksi on 12398 todella erilaista koiraa, vrt. mäyräkoira, vinttikoira, mutta suunnilleen kaikki tietämäni kissarodut, ynnä näkemäni kissat ovat olleet semmoisia kuitenkin ihan kissojen näköisiä. Kun koiriahan juuri on kaikenmoisen näköisiä.
No kyllä siihen sitten olen tajunnut vastauksia. Ensinnäkin on se, että kissat ovat turhia. Kissat ovat vain semmoisia lemmikkejä ja sen lisäksi hiirentappajia, mutta en oikein sitten tiedä mihin muuhun tarkoitukseen kissoja käytettäisiin tai oltaisiin käytetty. Hiirentappajakissaksi käy nyt kaikenlaiset kissat, eikä täten jalostusta ole tarvittu. Koirilla täysin eri asia. Mäyräkoirathan pyydystävät mäyriä, vetokoirat vetävät, metsästyskoirat metsästävät ym. ym.

Sillä tavoin koirista saadaan ihan erilaisia ja eri käyttötarkoituksiin sopivia koiria. Sitten kun ollaan tultu tänne nykyaikaan, ja tuommoiset hyötykäytöt ovat vähentyneet radikaalisti, niin sitten kun on ollut valmis pohja, laaja kirjo erilaisia koiria, niin niistä on sitten voitu helposti vääntää yhä kieroutuneempia koiria.

Kissoilla sitten niin, että kissat ovat olleet lähinnä kissoja. Vähän erilaisia, mutta kuitenkin semmoisia aika samanlaisia. Varmasti poikkeuksia voi olla paljonkin, mutta jo se, että minä olen nähnyt, ja nähnyt kuvia lähinnä vain kissamaisista kissoista kertoo sen, että kuitenkin suuri osa kissoista on kissoja, eikä mitään semmoisia kummajaisia.
Eihän toki sitä, etteikö ennenkin olisi jalostettu, ja vähän kummalliseen ja epäterveelliseen suuntaan. Juurikin tuo mainittu persialainen on jo aika kummallinen, ja niitä on kaiketi ollut jo kauan, ja tietäähän sen tyhmäkin, että semmoiset ovat vaivaisia.
Mutta mikäpäs nyt estää tekemästä mäyräkissoja.
Mäyräkissoissa on sekin hassunhauska puoli, ettei mäyräkissalla tee mitään. Sehän tulikin toisaalta jo selväksi.

Tämä taas ei ehkä ihan niin täsmälleen stemmannut aiheeseen, mutta kun oivalsin tuonkin jutun, niin pitäähän se ulostaa muullekin maailmalle. Vaikka voihan se toki olla niinkin, että muu maailma pitää tuota itsestäänselvyytenä. No samapa se.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Taivaskaste Pe Heinä 26, 2013 1:27 pm

RVO mainitsikin näistä Sfinxeistä, eli helpommin sanottuna ryppykissoista. Inhoan ylijalostamista, sillä sen johdosta eläimeen tulee niitä perinnöllisiä sairauksia. Minun mielestä sekarotuiset ovat parhaita, ne ovat kivan näköisiä ja ne voivat olla melkeenpä minkä näköisiä tahansa. Very Happy Sfinxeillä on ihosairauksia ja sen takia niitä kuulemma täytyy rasvata(?), mikä on minusta ihan naurettavaa. XD
Kissoilla - kuten manxeilla - on erittäin huono tasapaino, koska niillä on töpöhäntä. Olisihan se aika säälittävää nähdä kissa, joka yhtäkkiä horjahtaisi aidalta alas töpöhäntäisyyden vuoksi.
Sitten on vielä nämä valkoiset, sinisilmäiset kissat: Olen lukenut, että sellaiset kissat syntyvät kuuroina, mikä on erittäin sääli. Pienenä haaveilin aina silkinpehmeästä, valkoisesta ja sinisilmäisestä kissasta, mutta sepä ei taida toteutua, koska kuurouden takia niitä ei saa tietenkään jalostaa. En tiedä mistä kuurous johtuu, onko se jalostuksesta vai jostain toisesta syystä...

Lempikissarotujani ovat mm. bengali, ragdoll ja turkkilainen van, myös venäjän sininen on ainutlaatuisen näköinen. :3 I love you cat 
Taivaskaste
Taivaskaste
Pentu
Pentu

Nainen Viestien lukumäärä : 43
Join date : 25.07.2013
Paikkakunta : Tähtiklaanin metsästysmaat

Takaisin alkuun Siirry alas

Kissaroduista Empty Vs: Kissaroduista

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa