The Place of Many Stars
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Harrastuksesi

+10
Taruuka
Auringonkukka
Foxtrap
Unikkoturkki
Varjomieli
Nighteye
Ukkoskäpälä
CherryTail
Kastepisara
Tähtisilmä
14 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Harrastuksesi - Sivu 2 Empty Vs: Harrastuksesi

Viesti  Runningvegetableoil Ke Toukokuu 23, 2012 10:27 am

Olen vähän tämmöinen harrastelijaharrastelija. Harrastan kyllä kaikenlaista mitä mieleeni sattuu tulemaan. Nautin erilaisten instrumenttien, mm kitaran ja pienon soittamisesta. Opettelen paljon kaikenlaisia kappaleita kuuntelemalla niitä. Tänäänkin esimerkiksi opettelin pianolla soittamaan March of bee kappaleen. Toinen rakas harrastukseni on soijakastikkeen kanssa askartelu. Toisin sanoen laittelen sitä kaikenmoisiin ruokiin, ja sitten nautin ne ruoat. Vaikka soijakastike nyt onkin vähän semmoista hippiruokaa, niin pidän kyllä varsinkin perinteisellä käymismenetelmällä tehdystä soijakastikkeesta tosi paljon.

Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Harrastuksesi - Sivu 2 Empty Vs: Harrastuksesi

Viesti  Wedge Pe Toukokuu 25, 2012 11:40 am

Tuo Juoksuihran harrastusharrastus kyllä kuulosti minullekin aika sopivalta, milloin mitäkin. Veljeni aina sanookin: "Nyt teet tuota jonkun viiko ja sitten alkuinnostus hiipuu ja alat tekemään jotain muuta." Tai: "Sinulla on tuollaisia kausia, harrastat nyt tuota jne." On minulla sitten pysyväisempiäkin harrasteita joita niitäkin juurikin menee tuommoisissa kausissa että harvaa harrastusta ympärivuotisesti teen.

Lukeminen on kyllä semmoinen harraste jota tuskin koskaan lopetan ja joka on ollut pienestä pitäen tärkeää elämässäni. Luen tosi paljon ja oikeastaan tosi erilaisia kirjoja. Joskus luen kirjoja joista en pakosti pidä. Olen löytänyt monia kirja-aarteita ennakkoluulottomuuteni tai ennakkoluuloista viis veisaten. Ottanut vain kirjan joka näyttää ihan surkealta mutta sitten kun sitä lukee niin se onkin tosi hyvä.

Jousiammunta alkoi joskus noin 11-12 vuotiaana ehkä. Selailin semmoista kirjaa kuin Selviytyminen luonnon ehdoilla (suosittelen, vaikka se jousentekokappale siitä onkin vähän valehtelevainen, näin jälkikäteen ajateltuna, mutta toisaalta se on kyllä ehkä enemmän hätätilanteita varten niin aika sama.) Siellä oli jousenteko-ohjeet, ja siitä sitten innostuin ja en ole ihan varma teinkö ensimmäisen jouseni ennenkuin löysin tämän sivuston mutta ihan sama tuo sivusto on kyllä ihan hirvittävän hyvä, sieltä saa paljon neuvoja kunhan sitä jaksaa lukea tarpeeksi pitkään. Ammun vain puusta valmistetuilla perinnejousilla. En millään tyhmillä taljajousilla tai lasikuitujousilla, häveksyn niiden pehmeää elämää. Olen tehnyt kaikki jouseni ja nuoleni itse. Jousien ja nuolien teko on suuri osa harrastuksestani, joskus on ollut semmoisia kausia että en ole ampunut juuri yhtään mutta olen vain tehnyt niitä. Jousiammunnassanikin on ollut taukoja etten niilläkään kokoaikaa ammu. Etenkin talvella tulee ammuttua vähän.

Jongleeraaminen on tosi kivaa. Sitäkin olen harrastanut pienestä pitäen kun isoveljeni ovat sitä harrastelleet. Voin kyllä aivan rehentelemättä sanoa että olen paras jonglööri perheessämme. Hankin joskus villissä nuoruudessani (noh ei siitä ole kuin muutama vuosi)kunnon pallot(5) keilat(3)ja renkaat(3+1 ostin juuri talvella neljännen renkaan kun kyllästyin kolmen viskelemiseen ja hankin neljännen). Osaan heitellä neljällä pallolla aika sujuvasti.
Tämä on tosi hyvä sivu jolta saa paljon hyvää tietoa ja kaikkea.

Nuorena hurjana tuli opeteltua erään (ehkä entisen en oikein ole hirmuisen läheinen ystävä hänen kanssaan mutta ihan lämpimät välit meillä on) ystävän kera kaikenmoisenlaisia temppuja. Minkä nuorena oppii sen vanjana taitaa, vanha sananlasku sanookin. Osaan vieläkin tehdä esim. voltin, takaperinvoltin, kävellä käsilläni yms. Vaikka en enää niitä oikein ainakaan uusia opettele vanha koirahan ei opi uusia temppuja. Mutta kuitenkin on aina välillä niitäkin harrastaa ja etenkin todeta että kyllähän minä tämänkin osaan.

Musiikki. En oikeastaan kuuntele musiikkia, sillain niin mitenkään usein, enkä uusia kappaleita oikeastaan kuuntele senkään vertaa , tai no okei kyllä välillä. Jos kuuntelen musiikkia teen sen koneella ja youtubesta, en omista minkäänlaisia stereoja tai radioa(ktiivista radioa). Jos edelleen kuuntelen musiikkia kuuntelen semmoisia kappaleita jotka koskettavat minua muistojen kautta. Semmoisia kappaleita joita nuorempana ollessani kuuntelin toverini kera. Ne vain tuntuvat niin tutuilta vuosien takaa. Esim olikos se nyt eilen kuuntelin
tämmöisen tämän ja Tuonmoisen hienon kappaleen. Enemmän ehkä soitan ja teen soittimia erilaisista materiaaleista kuten tuolta musiikki keskustelusta voittekin katsoa.

Tuo Geoorgi Poorgin kuvaus tuosta luontojutusta sopi myös minuun. (Olen huomannut että täällähän on jopa samanmoisia ihmisiä kuin minä olin aika yllättynyt kun ajattelin ehkä ensin että SKejä lukee enemmän semmoiset ala-asteikäiset tytöt jotka ovat kiinnostuneita mangoista ja animeista, mutta onhan täällä järkeviäkin ihmisiä, no älkää loukkaantuko, on täällä paljonkin järkeviä). Minäkin pidän luonnosta ja olen saanut syntyä ja elää täällä aikamoisen maaseudulla enkä missään kaupungissa. Tontillamme on jopa pieni metsäkin. Luonnosta löytyvät kasveja esimerkiksi voi käyttää moneen juttuun monet kasvit ovat syötäviä ja niistä voi tehdä soittimia ja kaikenmoista muutakin tästä olen kyllä tosi kiinnostunut. Muutenkin tuommoinen luonnossa kävely ón kivaa. Linnutkin ovat kivoja en ole mikään ihmeempi lintutuntija enkä mikään bongari mutta lintujen tunnistaminen, äänestä ja ulkomuodosta on mielenkiintoista. Ja syvää tyydytystä kun opin uuden linnun tai saan vihdoin saada selville mikä se ja se lintu oikein on. Eläinten esim. jäniiden näkeminen metsässä on erittäin sykähdyttävää. Luonnon hyödyntäminen siinä mittakaavassa että ihan vain lähimetsästa tai omalta pihalta saa tehtyä vaikka mitä on tosi kivaa. Esim tein viimevuonna kun minulla oli päänsärkyä niin pajunkuoresta päänsärkylääkettä. Tuohon lintujuttuun vielä että linnunäänien kuuntelu on mahtista. Nytkin kun jossain on ilmeisesti ikkuna auki kuulen satakielen äänen. Pyrin myös illalla kun menen nukkumaan pitämään ikkunaa auki että lintujen äänet kuuluisivat. En ole samaa mieltä kuin eräs ystäväni että linnut pitäisi kivittää.

Liikuntaa en ole mitenkään harrastanut oikein. Pyöräily on kyllä oiva tapa siirtyä paikasta toiseen se on hauskaaa nopeaa eikä pärise eikä syydä ilmaan kaasuja. Juuri tänäänkin pyöräillin kun koulu loppui aikaisemmin kuin normaalisti niin lähikaupunkiin toverieni kanssa ja pidimme vohvelikestit ja kävimme kirppiksillä ja kaikkea. Se oli jättikivaa.

Puuntyöstökin on toisinaan hauskaa. Siinäkin tämä luontojuttu tulee esille kun esim jousiini käytän tontiltamme löytyvää puuta jota sitten kuivaan ja muokkaan jouseksi. Nuolet saa nuorista puunvesoista. Saa sieltä myös pintakäsittelyaineita mustikasta saa kauniin punasinisen elikkäs violetin värin, Punajuuresta taasen marjapuuronpunaisen. Vielä kun vetää päälle eräältä veljeni toverin mehiläisfarmilta saatua mehiläisvahaa niin siitä tuli tosi hieno.

Noh eiköhän siinä ollut jo jotain näin tällä kertaa hyviä pyhiä koilit.

Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Harrastuksesi - Sivu 2 Empty Vs: Harrastuksesi

Viesti  Wedge Pe Toukokuu 25, 2012 11:53 am

Noh pakko se kai on myöntää. Kuuntelin tuon Dance of deathin sen takia että:. En oikein perusta niin hirveästi Euroviisuista ja olen vähän niin että no ihan sama. Sitten kun sitä oikein kaikkialla lehdissä ja kaikkialla mainostettiin ja koko ajan puhuttiin Suomen Pernillasta. Noh sitten päätin heikkona hetkenäni kuunnella sen kappaleen. En kuunnellut sitä kovin pitkälle kún ei sitten oikein kiinnostanutkaan, paitsi se että se kuullosti tosi oudonmoisen tutulta. Sehän oli kuin ilmetty Dance of death (Iron maiden siis). Kuuntelin sitten ko. kappaleen ja kyllä se oli paljon parempi kuin suomalainen kopionsa yllättäen.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Harrastuksesi - Sivu 2 Empty Vs: Harrastuksesi

Viesti  Runningvegetableoil Pe Toukokuu 25, 2012 12:08 pm

Itse kun olen enemmän tämmöistä lyhtytarina, enkä niinkää romaanityyppiä (romanit ovat ihan tyhmiä, varsinkin yksi Juha) kuten Wedge, niin kerroin tuossa aika tympeän typistetysti harrastuksistani.

Mainittakoon tässä kuitenkin, että olen myös intohimoinen ruoanlaagailija. Tänäänkin juuri tein raparperisimaa, vaikkei se nyt ruokaa ehkä olekaan. Pidän kuitenkin kaikenlaisten ruokien valmistamisesta, ja syömisestä. Bravuurini on tansanialainen n'dizi ya na nyama. Suomeksi se on lihabanaanipataa. Olen tehnyt siitä mm. nauta ja kanaversioita, ja se on kyllä vähäsen jakanut perheenjäsenteni mielipiteitä. Voisihan sitä joskus kokeilla tehdä sitä vaikka kalasta. Kala ja banaani ovat kyllä aika eksoottinen yhdistelmä varmaan. Pidän kyllä muutenkin kovanlaisesti kaikenlaisten epätavallisten hedelmien yms viskelystä ruokiini. Sitten vielä täytyy sanoa, että jos ruoan maustaa joidenkin surkeiden ohjeiden mukaan, niin siitä tulee mautonta. Suosittelen siis kaikkia maustamaan itse ruokansa. "Maustaminen on kuin taikuutta", tai jotain semmoista muistan joskus jostain kuulleeni. Yleensä kaikkein parhaat reseptit tulevat imitoituna omasta pääkopasta.

Ja musiikkia kyllä joo jossain määrin myös keräilen. Minulla on semmoinen lasikaappi, jossa on kaikenlaisia trofeita ja harvinaisuuksia, ja muuta sälää. Ostelen myös aina toisinaan kaikenlaista mielimusiikkiani äänilevyinä, ja on minulla niitä kyllä aika paljonkin. Sitten myös kaikenlaisia hyviä kirjojakin ostelen aina mahdollisuuksien mukaan, muttei minulla kyllä mitään kovin laajaa kirjastoa ole kotonani. Tänään tein kuitenkin löydön, kun löysin koko kansan rakastaman Ginger sarjan kirjan nimeltä Ginger Alaskassa. Lähden tässä juuri huomenna pitkälle matkalle, niin kai sitä voisi sen siellä lukaista.

Postimerkkien keräily voisi olla tosi mielekästä, vaikka olenkin vähän tämmöinen antifilatelisti.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Harrastuksesi - Sivu 2 Empty Vs: Harrastuksesi

Viesti  Wedge La Toukokuu 26, 2012 5:14 am

Minäkin pidän erittäin paljon ruoanlaitosta .Olet tosi oikeassa tuossa maustejutussa. Esimerkiksi kotitalouden tunneilla kun jotkut vihannekset laittavat ruokaa niin he laittavat juuri ohjeen mukaan mausteita, eivätk' varmaan edes maista ruokaa että onko se mautonta. Usein se sitten on.

Minä pidän laittaa ruokiin kaikenmoisia kuivattuja yrttejä kuten timjamia meiramia yms. Ne tuovat ruokaan tosi hyvää makua. Kotitaloudessakin tulee tosi hyvää kun laittelee sinne vähän yrttejä, niitäkään kukaan ei oikeastaan käytä paitsi minä ja jotkut toverini, kun niitä ei lue ohjeissa. Todella usein huomaan ajattelevani ruokaa laittaessani että tähän tarvii vähän rakuunaa.

Keitot ovat yksiä lempiruokiani. Tässä vähän aikaa sitten tein tosi hyvää jauhelihakeittoa. Laitoin sinne juuri kaikkia hyviä mausteita. Keittoihin kyllä kuuluu ne kokonaiset pippurit ne antavat tosi hyvän maun liemelle. Kun se sitten oli melkein valmis, niin siitä kuitenkin tunuti puuttuvan jotain makua, että se olisi ollut täydellistä. Sitten pääässäni välähti soijakastike tietysti. Lorautin siihen sitten kunnon tujauksen perinteisesti käynyttä soijasoossia. Maku muuttui heti täyteläisen täydelliseksi.

Minäkin pidän soijakastikkeesta. Se on vähän kuin juoksevan kasviöljyvalmisteen tai muutenkin margariinnien vastakohta. Nuo rasvat pahentavat ruoan kuin ruoan. Soijakastike taas täydellistää ruoan kuin ruoan. Olen ehkä perinyt soijakastikemieltymykseni vaariltani kun hänkin kuulemma aina laittaa soijakastiketta ruokiin. Vaarini on kyllä muutenkin aika viisas tyyppi.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Harrastuksesi - Sivu 2 Empty Vs: Harrastuksesi

Viesti  Wedge Ti Toukokuu 29, 2012 5:06 am

Kahden harrastukseni yhdistäminen on tosi hauskaa nimittäin jongleeraamisen ja musiikin. Nimittäin jongleeraa musiikin tahtiin vähän niinkuni tämä. En nyt ole läheskään noin hyvä enkä oikeastaan osaa sitä paljonkaan mutta huvikseen on kiva heitellä. Ei muuten kannata katsoa Chris Bliss Dissiä. Siinä joku lihaksikas ylimielinen spurgu dissaa Chris Blissiä siis tuota taidokasta tyyppiä tuossa videossa.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Harrastuksesi - Sivu 2 Empty Vs: Harrastuksesi

Viesti  Foxxy Pe Loka 18, 2013 6:29 am

Minulla on harrastuksia melko paljon. Ensimmäiseksi taidan mainita näyttelemisen, jonka tänä syksynä aloitin nuorisoteatterissa. Halusin harrastuksen, jossa itseluottamukseni kasvaisi ja saisin kokeilla erilaisia asioita. Teatterissa pääsemme improilemaan, tekemään kaikenlaisia harjoitteita jne. Oikein mukava harrastus on, vaikka treenit onkin vain kerran viikossa :) Toivon, että saisin enemmän itseluottamusta tämän harrastuksen kanssa. Ja kun kaveri suostutteli lähtemään sinne.
Toinen harrastukseni on piirtäminen. Olen pikkutytöstä asti piirtänyt kaikenlaista. Lähinnä tosin eläimiä, joita nykyäänkin piirtelen. Koiria, kissoja ja hevosia lähinnä. Yleensä piirän silloin, kun minulla on aikaa. Kouluaikana en oikein pysty. Piirtämiseen liittyen oikein mukava harrastus on foorumipohjaisten roolipelien pelaaminen. Tätä olen harrastanut vajaat kahdeksan vuotta ja kirjoitustaitoni on parantunut huimasti. Roolipelaamisessa saa myös käyttää mielikuvitusta oman hahmon ja pelin kulun luomiseen.
Lukeminen on yksi lempiharrastuksistani. Luen melko paljon ja olen varsinainen kirjarohmu. Minun hyllyni on täynnä kaienlaisia kirjoja aina Soturikissoista mangaan. Mangaa luen myös paljon, ja manga viekin melko paljon tilaa hyllystäni xD Soturikissojen lisäksi olen armoton Harry Potter-fani!
Fursuittaaminen on myös ihan kivaa, tosin en koulun takia pääse juurikaan suittailemaan kavereiden kanssa. Olen tehnyt kaksi fursuittia, alter egostani Foxxysta. Tosin viime kesäinen on paljon hienompi, jonka tein kaverini kanssa. Tässä olisi kuva suitistani :3
Pidän myös käsitöistä. Niitä en ole kamalasti tehnyt, sillä ei oikein aikaa ole, eikä välillä inspistäkään. Tällä hetkellä tosin olen neulomassa vaaleansinisiä säärystimiä. Ja ajattelin tehdä sateenkaarikaulahuivin jossain vaiheessa.
Kameran kanssa leikkiminen, eli valokuvaus on mukavaa. Hankin itselleni kaverini kautta järkkärin, Canon EOSän. Tällainen kamera minulla siis on ja aika kivoja kuvia olen saanut sillä otettua :3
Foxxy
Foxxy
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 71
Join date : 05.09.2012
Ikä : 29
Paikkakunta : Siilinjärvi

http://www.wildwolf.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Harrastuksesi - Sivu 2 Empty Vs: Harrastuksesi

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa