The Place of Many Stars
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Star Wars

5 posters

Siirry alas

Star Wars  Empty Star Wars

Viesti  Wedge La Huhti 14, 2012 7:57 am

Onkos täällä ketään muita Star Wars faneja?
Pidän erityisesti Jedioppilas ja -tehtävä sarjoista. Harmi vain ettei kaikkia jedioppilaita ole suomennetty Suspect .
Thrawn-trilogia on lukemisen arvoinen sarja ´, se tuntuu tapaamiselta vanhojen ystävien kanssa. Melkein voi kuulla John Williamsin elokuvamusiikkien soivan.
Thrawnin jälkeisestä ajasta kertova Jediakatemia-sarja on sekin mainio.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Runningvegetableoil La Huhti 14, 2012 8:02 am

Thrawn-trilogia on todella mainio! Jediakatemiankin voisi joskus lukaista. Myöskin Tuhonmiekka, ja ne lukuisat sen seuraajat ovat varmaan täyttä laatua, kuten Star wars aina. Olen lukenut myös Jedioppilaat ja tehtävät. Minusta teidän kaikkien pitäisi lukea ne! Alkuperäiset elokuvat ovat myös tosi hyviä ja niissä voi ihan oikeasti kuulla sen John Williamsin elokuvamusiikin. Suosittelen katsomaan.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Amy Cherryclaw La Huhti 14, 2012 9:21 am

Star Warshan on plajon muutakin kuin kirjat: TCW pitäisi jatkua Suomessa, USAssa jatkuu syksyllä videnne kauden jaksoin!!! On myös videopelejä, järkyttävästi kirjoja, sarjakuvia, pelikortteja, nettipelejä, aivan kaikkea.

Itse olen lukennut RotJ:in jälkeisiä kirjoja Kristallitähteen asti, Thrawnin käsi -duologian ja yhden Yuuzhang Vong -sodan aikaisen kirjan. Juonipaljastuksilta sen sijaan on mahdotonta välttyä, ja siksi tiedänkin, kuka kuolee ja missä/miksi.

TCWia rakastan, etenkin neljännen kauden jälkeen. Tarkempia tietoja voi käydä lukemassa blogeistani(Väärällä kädellä ja Amy's observations of Fandom) tagin Star Wars alta.

Ja vielä yksi faktoidi: löysin Soturikissat Star Wars -fanifiktion kautta.
Amy Cherryclaw
Amy Cherryclaw
Päällikkö
Päällikkö

Nainen Viestien lukumäärä : 171
Join date : 20.10.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Pori

http://ameliette.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Wedge La Huhti 14, 2012 9:24 am

X-Wing vs. TIE-fighter on hyvä PC-peli.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Runningvegetableoil La Huhti 14, 2012 9:25 am

Minä en kyllä pidä yhtään Clone warseista, jos TCW tarkoittaa sitä. Olen kyllä lukenut kirjat Jedin tie ja Kadonneet kloonisotilaat, mutta ne olivat aika huonoja. En oikein pitänyt sinäkertojasta ja muutenkin ne oli huonosti kirjoitettu. Star wars fanikrääsä on hauskaa. Minulla esimerkiksi on semmoisia muropaketista tulleita harmaita figuureita, joista näkee kuvan kun niiden sisälle katsoo valoa vasten.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Wedge Su Huhti 15, 2012 10:17 pm

Kerran minulla oli reppu täynnä SW kirjoja nimittäin kaikki Jedioppilaat. Sitten ruotsin tunnilla reppuni oli auki, sitten opettaja meni ohitseni, ja kysyi: "Tykkääzä Staarwoorrssist?". Sanoin sitten että joooooooo. I love you
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  ExpensiveMoldPaw Su Huhti 15, 2012 11:22 pm

SW-pelit ovat myös erityisen hyviä, eikö?
ExpensiveMoldPaw
ExpensiveMoldPaw
Pentu
Pentu

Viestien lukumäärä : 14
Join date : 15.04.2012
Ikä : 102
Paikkakunta : Yavin

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Wedge Ma Huhti 16, 2012 8:48 am

ExpensiveMoldPaw kirjoitti:SW-pelit ovat myös erityisen hyviä, eikö?
ERÄän ystäväni on jo kauan pitänyt lainata minulle eräs SW-peli mutta hän aina unohtaa tuoda minulle sen. Se kyllä kuulostaa laadukkaalta peliltä.
bom
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Re:pelit

Viesti  ExpensiveMoldPaw Pe Huhti 20, 2012 11:12 pm

Kannattaa hommata itselleen Star Wars : Empire at War strategiapeli.
Siinä voi tehdä Darth Vader-hahmon joka muskaa kaiken
ExpensiveMoldPaw
ExpensiveMoldPaw
Pentu
Pentu

Viestien lukumäärä : 14
Join date : 15.04.2012
Ikä : 102
Paikkakunta : Yavin

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Vieraili Pe Huhti 20, 2012 11:13 pm

ExpensiveMoldPaw kirjoitti:Kannattaa hommata itselleen Star Wars : Empire at War strategiapeli.
Siinä voi tehdä Darth Vader-hahmon joka muskaa kaiken
Kaikki tietää että Star Wars Galactic Battlegrounds on paras

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Runningvegetableoil To Toukokuu 10, 2012 5:20 am

Meillä on muuten koulussa varmaan joku tosi kova SW-fani, sillä kerran kun meillä oli tietokoneet käytössä tunneilla, niin yksi toverini kun avasi koneensa, niin taustakuvana komeili valtaisa ruudun kokoinen amiraali Ackbar lohenvärisine ihoineen ja jättimäisine pyörivine silmineen. Minusta Ackbar on kyllä tosi komea mies, ja hän on yksi suosikki SW-hahmojani.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Wedge Ti Heinä 17, 2012 4:18 am

Höh en sitten kai koskaan saa lainaan sitä toverini SW-peliä. Tiemme erosivat kyllä luultavasti hänet joskus jossain näen. Samaten en saa häneltä lainaan tuskin X-wing vs. TIE fighteriä, olen pelannut vain demoa. Aina ei saa mitä haluaa.

En olekaan pitkään aikaan lukenut mitään SW-kirjaa. Voisi taas sitten kun nyt vähän aikaa vielä lukisi näitä muita kirjoja, niin pitkästä aikaa tarttua SW-kirjaan vaikkapa Tuhonmiekkaan, tai johonkin muuhun.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Runningvegetableoil Ti Heinä 17, 2012 5:42 am

Alan pikkuhiljaa itsekin himoitsemaan SW-kirjojen lukemista. Minusta tuntuu, että vanhat ystäväni odottavat minua. Thrawn-trilogia oli niin mainio ja kutkuttava, ja loppuikin vielä sillä tavalla, että lisätietoa suorastaan rupeaa himoitsemaan. Loogillisesti voisi jatkaa sitten vaikkapa Jediakatemiat lukaisemalla. Kyllä totisesti sen vielä teen tässä kesän aikana, vaikka kesäloma onkin mennyt jo ainakin puoleenväliin, kuten eräs kirjastontäti sanoi minulle eilen.

Sääli kun et saanut SW-peliä lainaksi. Kun aloin tässä pohdiskelemaan niin muistin, että olen itsekin joskus muinoin pelannut ainakin yhtä SW-peliä erään mukavan tuttuni kera. Se peli oli kyllä mukava juttu. Se oli PS2lle, ja muistaakseni se perustui Shithin kosto elokuvaan. En kyllä muista, että olisin koskaan pelannut siinä sitä tarinamoodia. Me vain toverimme kanssa aina pelasimme semmoista kaksintaistelumoodia, se oli tosi mahtispeli, kun sai tapella vanhoilla ystävillään.

Sitten vielä hauska SWhn liittyvä juttu ilmeni, kun nyt olen lukenut tässä Harry Harrisonin ja hänen kumppaneidensa kirjoittamia Bill-linnunradan sankari kirjoja. Ne ovat semmoista hassunhauskaa scifiparodiaa. Kirjassa nimeltä Bill-linnunradan sankari pullotettujen aivojen planeetalla oli sitten muutama aika hauska hahmo. Minulla oikeastaan kesti hetki edes tajuta noissa se ne vitsit. No siinä kirjassa kuitenkin oli semmoinen avaruusrosvo nimeltään Ham Duo ja hänellä oli kumppaninaan karvainen kookie nimeltään Purukummi. Hihhihhih.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  neqqu Ti Heinä 17, 2012 12:11 pm

Ääh en ole koskaan tehnyt lähempää tuttavuutta Star Warsiin, millään tavalla scratch Pitäis varmaan joskus, ihan yleissivistyksenkin kannalta, melkein kaikki nyt on edes yhden elokuvan kattonu jne. Razz Ja voishan tuo olla kiinnostavaakin, kun sci-fistä ja tollasesta tykkään.
neqqu
neqqu
Soturi
Soturi

Nainen Viestien lukumäärä : 158
Join date : 11.09.2011
Ikä : 25
Paikkakunta : Pirkanmaa

http://morningdewinthefog.blogspot.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Runningvegetableoil Ke Heinä 18, 2012 6:10 am

neqqu kirjoitti:Ääh en ole koskaan tehnyt lähempää tuttavuutta Star Warsiin, millään tavalla scratch Pitäis varmaan joskus, ihan yleissivistyksenkin kannalta, melkein kaikki nyt on edes yhden elokuvan kattonu jne. Razz Ja voishan tuo olla kiinnostavaakin, kun sci-fistä ja tollasesta tykkään.

Sitten kun joskus päätät mullistaa elämäsi, ja katsaista jonkun SW-rainan, niin muistathan toki aloittaa siitä alkuperäisestä trilogiasta. SW/Uusi toivo, Imperiumin vastaisku & Jedin paluu. Tarina on se ehta ja aito, ja vanhanaikaiset efektitkin luovat aivan sen oman SW-tunnelmansa. Kirjoina en välttämättä lukisi noita alunperin elokuvia, mutta kyllä ne elokuvien juonta jatkavat kirjat ovat ihan suositeltavaa luettavaa.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Wedge Ke Heinä 18, 2012 6:44 am

Hihhih en itsekään ole katsonut SW -elokuvan, SW -elokuvaa. En kyllä koskisi 10m pitkällä tikullakaan niihin elokuvista kertoviin kirjoihin, toisin kuin ex-ravureihin. Minä ajattelen että ensin alkuteos. Mutta noihin jatkotaruihin pääsee kyllä ihan sisälle vaikkei olisi niitä alkuperäisiä katsellutkaan. Itse vähän epäilen noiden uusien SW -elokuvien laatua, kyllä ne katsoisin jos vaivautuisin joskus sen alkuperäistarinan katsomaan, mutta kun ne on joskus 2000-luvulla tehty. Hmmm.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Runningvegetableoil Ke Heinä 18, 2012 10:43 am

Mielestäni ei niissä uusissa elokuvissa varsinaisesti ole mitään vikaa. Ihan viihdyttävää scifitoimintaa vanhojen ystävien seurassa. Kyse on vain siitä, etteivät ne laadultaan ole lähelläkään niitä alkuperäisiä mestariteoksia, muttei kyllä ole melkein mikään elokuva. Ja sitä paitsi eihän mikään 2000-luvulla tehty elokuva voi olla parempi kuin joku väh 20v aikaisemmin tehty. Tai tämä nyt on tietysti minun mielipiteeni, mutta nykyajan elokuvien riesa on kyllä typerä tietokoneistaminen yms turhuudet. Mutteivät nämä 2000-luvun SWit mitään huonoja ole. Kysehän on vain siitä mihin vertaa. Mutta olisihan se tympeää syödä vaikka koko ikänsä pelkästään suosikkiruokaansa, tajusitteko.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Wedge To Heinä 19, 2012 4:34 am

Gyllä, gyllä. Turha minun on tässä mitään käydä tässä mitään sekoilemaan, kun en ole niitä mitään nähnyt. Se on kyllä totisin tosi että vanhuus on elokuvamaailmass' ehdoton valtti. Harmaasävyisyys vielä valtimpi. En väitä että Harmaasävyiset, tai vanhat elokuvat olisivat kaikki hyviä, tai että kaikki uudet olisivat huonoja, mutta niin se vain usein on. Joo luulen että uudetkin SWt ovat parempia kuin monet muut elokuvat. Sen verran laadukkailta ne kuitenkin vaikuttavat.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Runningvegetableoil Pe Elo 10, 2012 12:09 pm

Tapasinpa taas vaihteeksi vanhat ystäväni, eli siis luin Kevin J. Andersonin kirjoittaman Jediakatemia-trilogian. Näitäkin lukiessa ei voi olla kuulematta John Williamsin elokuvamusiikkeja, tosin minulla on sitä musiikkia levylläkin konduktoinut Bruce Baxter, niin että minun ei tarvitse lukea näitä kuullakseni niitä musiikkeja.

Kuitenkin olivat nämä Jediakatemiat varsin hyvää viihdettä, ja oivaa jatkoa siitä mihin elokuvat jäivät. Kevin ei ehkä aivan tavoita kirjoituksen tasolla Hugo-palkintoa voittanutta Timothy Zahnia, mutteihän se mikään yllätys ole. Hugo totisesti puhuu puolestaan. Juoni on Jediakatemioissa sitä perinteistä SW-menoa. Päähenkilöt riehuvat ympäri galaksia, ja vihulaiset riehuvat ympäri galaksia, ja sitten kaikki yhtäkkiä tulevat yhteen. Ei siis mitään yltiömäisen mullistavaa. Kaikkein mielenkiintoisinta antiahan tässä tietysti ovat nuo uudet jedit, joiden olemassaolon voinee päätellä jo trilogian nimestäkin, joten eipä kai se kenenkään elämää pilaa. Odotan kyllä innolla vielä tätäkin jatkavia näistä uusista jedeistä kertovia kirjoja.

Asia mitä näissä Akatemioissa oli aivan liikaa oli vanhan kertaus ja toisto. Joku tapahtunut asia saatettiin sen tapahtuman omaavassa kirjassakin toistaa useaan kertaan, ja elokuvien hetket tuli kyllä käytyä moneen kertaan tehokkaasti läpi. Mielestäni se on vähän turhaa, mutta kai niitä elokuvajuttuja on pakko siellä viljellä, että elokuvafanien kiinnostus säilyisi. Kutienkin mielestäni on typerää jauhaa ne samat asiat niin moneen kertaan. No aina ei voi voittaa.

Hienoa näissä akatemioissa oli suosikkihahmojeni Wedgen ja Ackbarin suuri esiintyminen päähenkilöidenkin rooleissa. Erityisesti Ackbaria oli miellyttävän paljon, ja calamarijutut olivat tosi mielenkiintoisia. Olen muutenkin suuri calamarien ystävä. Wedgeäkin oli mukavasti, tosin aika epäoletettavissa tilanteissa, hehehhee. Han Solo on muuten perheellistyttyään muuttunut mielestäni vähän tympeäksi hahmoksi. Semmoiseksi muistelevaksi dinosauruuksi. Lempeä perheenisä Han ei ole oikein realistinen. Tai sanotaan, vaikka että hän on eri Han kuin se vanha ystäväni, vähän liiankin eri.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Wedge La Elo 11, 2012 2:55 am

Minäkin olen lukenut Jediakatemiat, oho huomasinkin että jo tämän tovan ekassa viestissä mainostin sitä, olen siis lukenut sen jo kauan sitten. Niin kauan sitten, että tekisi jo mieli lukea lisää SW kirjoja. Silmäilinkin kirjastossa vähän aikaa sitten Jedien lapset kirjaa, kun se kai on seuraava. En silloin sitten lainannut sitä kun minulla oli niin paljon lukemista. No kohta voisi olla sopiva rako SWllekin. Kutkuttaisi kyllä taas kovasti vetäytyä mukaan Jedien seikkailuihin.

Tosiaan Jediakademissa oli tosi hyvä Wedgen esiintymisien taajuus, ja Wedgen esiintymisien teemakin oli mitä loistavin. En olisi Wedgestä uskonut. Ja toki Ackbarkin on lähellä sydäntäni. Ackbar kohdat olivat noissa kirjoissa muistaakseni kiinnostavinta antia.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Amy Cherryclaw La Elo 25, 2012 5:35 am

Pleh, meikä ostais enkunkieliset versiot Thrawn-trilogiasta, RotS-romaanista ja ainakin Kristallitähdestä, jos joku päivä satun Fantasiapelit-liikkeessä käymään. Ja että sattuis vielä rahaakin mukaan. Kaipailen vähän fyysisiä SW-tuotteita hyllyyni.
Amy Cherryclaw
Amy Cherryclaw
Päällikkö
Päällikkö

Nainen Viestien lukumäärä : 171
Join date : 20.10.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Pori

http://ameliette.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Runningvegetableoil Ma Elo 27, 2012 8:57 am

Olisit varmaan viihtynyt Finnconissa. Muistaakseni se scifikirppis siellä oli melkolailla pullollaan engelskan kielisiä SWkirjoja. En nyt Fantasiapeleistä tiedä, että saako sieltä käytettynä, mutta uutena tuommoiset varmaan ovat aika pöyristyttävän hintaisia. Ainakin tämä minun lähi Fantasiapelitini on ihan tympeä paikka, mutta ei siitä enempää.

Onkos täällä muuten ketään niin hurjia SW faneja, että osaisi kertoa jotain omakohtaisia kokemuksia SW sarjakuvista? Niitähän on kaiketi kautta aikain tehty, silloin muinoin, kun ne elokuvat olivat uusi juttu. Ainakin semmoisia vanhan oloisia elokuviin perustuvia olen selaillut, ja ne vaikuttavt kaikkine elokuvista lainattuine repliikkeineen ihan asiallisilta, pitäisi kai joskus tutustua tarkemmin.

Sitten kolikon kääntöpuolena ovat nämä uudet SW sarjakuvat. En tiedä, enkä jaksa ottaa selvää, onko se joku säännöllisesti ilmestyvä julkaisu tai sen pojanpojnapojanpojanpoika tai jotain. Kuitenkin olen kirjastossa selaillut semmoisia kammottavia kiiltäväpintaisia digitaalikuraSWsarjakuvia. Siis karmivalta 2000-luvulta. Ne ovat kyllä jo ulkoasuiltaan niin vastenmielisiä, ettei edes huvita tutustua niihin (ilmeisesti itsenäisiin) juoniin. Yögh. Jotain ellottavia TCW sarjakuviakin taidan olla nähnyt. Kyllä asioiden tola on nykyään huono.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Wedge Ma Elo 27, 2012 9:06 am

Niin... Minä ihailen suuresti erästä toveriani joka on kerran, tai oikeastaan aika monta kertaa sanonut: "Maailma on mennyt koko ajan huonommaksi, paitsi Nooan ajoilla se parani vähän mutta sen jälkeen taas huonontunut kovaa vauhtia!" tms. Se on ihan tosi, että useat sarjakuvat, kirjat ym. oikeastaan kaikki, huononevat kovaa vauhtia. SWillä sen luulisi olevan ihan samanlaista jos ei pahempaakin. Minäkin olen selaillut muovisivuisia SWlehtiä, ja hyvä etten sytyttänyt niistä kokkoa kirjaston käytäville. Vain ajatus kaikesta siitä hälystä, ja kustannuksista yms. sai minut jähmettämään liipaisinsormeni.

Hohoo. Minä en olekaan täällä kertonut kai mitä löysin kesällä kirjaston poistomyynnistä. Hämärän laivueen. Tuo mahtava kirja käsittää koko SW -kirjakokoelmani. Sillä on kyllä vielä erittäin paljonkin tunnearvoa, koska muistaakseni koko SW innostukseni alkoi tuosta kyseisestä kirjasta. Tai sitten se oli jedioppilaat. Mahdotonta muistaa. No kuitenkin se on minulle erittäin tärkeä teos. Olen sen omistamisesta onnellisempi kuin olisin jos omistaisin Thrawnin ensimmäisen, vaikka se nyt olisikin loogillisempaa. Olen taas iloinen kuin kesähevonen. Ja muuten maksoi viisikymmentä senttiä.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Runningvegetableoil To Syys 13, 2012 10:01 am

Noniin. Olen tässä pitkään ihmetellyt, miksi niin viisaan oloinen YPimme hehkuttaa niin paljon TCWiä, jota olen poikkeuksettä pitänyt ihan roskana. No, pidän kyllä vieläkin, se animaatio on aivan kammottavaa vanhojen ystävien halveeraamista, mutta luinpa tässä juuri kun kirjastosta sattui löytymään, semmoisen TCW romaanin. En siis semmoista sinäkertoja 50 erilaista loppua, vaan ihan oikean kunnon romaani. No se oli kyllä romaani, jonka luin muutamassa välitunnisa, muttei puututa pikkuseikkoihin.

Laatu nimittäin korvasi määrän puutteen, eikä se nyt niin hyvä ollut, että sitä olisi mitenkään jäänyt kaipaamaan lisää. Ihan kiva kirja, joka toi mieleeni vähäsen Jedioppilaat ja tehtävät, jotka nyt ovat ihan mahtiita. Tämä TCW kirja oli kirjoitettu ehkä vielä vähän pikkuisemmille lapsosille, mutta olin positiivisesti yllättynyt hauskasta kielestä, ei mitän vihanneskieltä, vaan semmoista ihan hauskaa. Juoni siinä nyt oli semmoinen yli perinteinen SW juoni, mutta mitäpä vikaa siinä olisi. Ahsokakin oli ihan kiva uusi tuttavuus vanhojen ystävien joukkoon, vaikka hänen näkemisensä saakin hiirensappeni kiehumaan.

Tässä TCW kirjassa oli kyllä muutamsisa kohdissa todella hyviä ehkä tahattomiakin vitsejä ja sutkauksia. Tirskuin ihan avoimesti muutamassa kohdassa lukiessani, mikä on aika harvinaista kaltaiselleni samuraille. "Moi.", Obi Wan sanoi hilpeästi. Ja oli siellä kyllä muitakin. Suosittelen kyllä lukemaan tämän, varsinkin jos ihannoi sitä TCW animaatiota.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Wedge Ti Syys 25, 2012 10:52 pm

Niin... Ei tuo TCW "romaani" ollut mikään ihmeellinen. Luin sen nimittäin itsekin. Mutta kyllä sitä lukiessa viihtyi ihan ookoosti. Mutta oli se vähän semmoinen tympeä, ja paikoin tylsä. Ei sillä että toimintaa olisi puuttunut, ehkä pikemminkin päin vastoin. Mutta nyt voin lausua tähän tämmöiset tosi kulutetut ja hauskat sanat jotka aina mainitaan mangasta ja animeista puhuttaessa. Että tämä olisi ehkä toiminut paremmin animaationa. No mutta tuskin se toimii kun siitä animaatiosta on tehty semmoinen kestämättömän ruma, ettei sitä voi krokotiilikaan katsella itkemättä. Surullista. Mutta siinä oli vain semmoisia kohtia että sitten teki sitä ja sitten sitä ja sitten tätä. Esim. jotkut tappelut. Kun se tuntui vähän semmoiselta halvasti tuotetulta oheismateriaalilta, jota se varmaan olikin. Oli annettu jollekin tasottomalle kirjailijalle että katso tämä ja tee tästä kirja. Kun muistaakseni juuri noissa jeditehtävä, -oppilaissa semmoiset tappelukohtaukset jotka tässä olivat tosi tylsiä, tehty paljon paremmin. Muutenkin tämän vertaaminen jeditehtäviin ja -oppilaisiin on aikamoinen pyhäinhäväistys. Että mä kaipaan niitä. En vain viitsi lukea niitä kun niitten lukemisesta on kulunut alle vuosi. NOH. En mitenkään liiemmin suosittele tätä, mutta en kyllä mitenkään suosittele jättämään lukemattakaan. Tämmöinen ihan ok kirja.

Mutta sitten vähän vaikuttavampaan ja parempaan SW aiheeseen. Nimittäin en voinut olla lainaamatta kirjastosta kun näin siellä SW IV The new hope, ääniraidan. Semmoisen kahden CDn kotelon. Molemmat CDt olivat täyttä tavaraa. Toisen kesto oli muistaakseni 50jotain ja toisen 40 jotain. Yhteensä siis yli puolitoista tuntia kuunneltavaa. Sitten kuuntelin sen ja olin erittäin vaikuttunut. Ihanaa musaa. Nyt olen sitten kuunnellut sen noin viisi kertaa. Sen ekan CDn vielä useammin. Joten on korkea aika palauttaa se ettei mene ihan liioittelun puolelle. Nyyhkis nyyh tulee ikävä.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Star Wars  Empty Vs: Star Wars

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa