The Place of Many Stars
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Koulu

+3
Varjomieli
Kastepisara
Auringonkukka
7 posters

Siirry alas

Koulu Empty Koulu

Viesti  Auringonkukka Su Tammi 08, 2012 7:41 am

Eli mitä ajatuksia sana 'koulu' teissä herättää? Oppimisen intoa? Ärsytystä?

Näin yleisesti pari kysymystä johon voisitte jotain keksiä:
Oletko kouluihminen?
Lempi/inhokkiaineesi?
Onko koulunne enkunopettaja kiva vai kaamea?
Oletko hyvä koulussa?

Itse en ole juuri kouluintoilija mutten sitä vihaakkaan. Inhokkiaineeni: fyke, tekninen 8ope vaikuttaa asiaan). Suosikkiaineet: inarinsaame.
Enkunopettajamme on kaamea!! Mutta sen ansiosta se ei ole mikään tylsä aine se enkku...
Ja oon ihan ookoo koulussa.
Auringonkukka
Auringonkukka
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 92
Join date : 04.01.2012
Ikä : 25
Paikkakunta : Inari

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Kastepisara Su Tammi 08, 2012 7:51 am

en ole koulu ihmisiä en tiedä olenko ihminen lainkaan mutta mun lempi aine on yllätys yllätys kuvis.Inhokkiaine on liikka ja kielet.
Inhokkiopettaja on musiikin opettaja Juri joka on unkarilainen
Kastepisara
Kastepisara
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 75
Join date : 09.02.2011
Ikä : 24
Paikkakunta : Vaasa

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Vieraili Su Tammi 08, 2012 9:07 am

En nyt itseäni kouluihmiseksi voi sanoa, mutta en sitä vihaakkaan.
Ilman sitä meillähän ei olisi kunnollista tulevaisuutta, joka on minulle tärkeä asia.
Lempiaineisiin kuuluu kielet, kuvis ja käsityö. Kielissä opettajamme vaan.. Eh..
Se on puoliksi saksalainen ja puoliksi ranskalainen, eikä sen englanti ole mikään paras,
virheitäkin aika paljon. Saksa onkin eri asia.
Koulussa nyt olen perushyvä, ei tullut ihan ysin keskiarvoa, mutta lähelle.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Varjomieli Ti Tammi 10, 2012 5:33 am

Minä kyllä pidän koulusta, mutta joskus myös tietenkin ärsyttää kun pitää herätä...
Lempiaineeni ovat:fysiikka(olen onneksi hyvä siinä Smile ), biologia ja joskus matikka. Olen mielestäni koulussa keskiverto. Englannin opettaja on ihan kiva ja hän opettaa myös liikkaa.
Musiikki ei ole aina kovinkaan kivaa ja kuoro kuuluu samaan jukkoon.
Varjomieli
Varjomieli
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 75
Join date : 08.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Runningvegetableoil Ti Huhti 17, 2012 9:11 am

Koulu on kyllä tosi kiva paikka! Minun kouluni on vanha ja viihtyisä. Onneksi kouluissa on nykyään semmoinen hieno aine kun terveysoppi! Harmi vain että kouluissa opetetaan myös paljon roskatieteitä, kuten esimerkiksi edellä mainittua terveysoppia tai vaikkapa filosofiaa (vaikka sitä luetaankin vasta toisella asteella).
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Taruuka Ti Huhti 17, 2012 9:14 am

Koulu on ihan ok paikka, olen oikea mallioppilas mutta mieluummin norkoilisin vaan koneella. Välillä ärsyttää herätä superduper aikaisin koulun takia. Oma kouluni on kuitenkin varsin viihtyisä, joten kyllä koulu ihan mukavaa on. Cool
Taruuka
Taruuka
Oppilas
Oppilas

Nainen Viestien lukumäärä : 54
Join date : 12.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Wedge Ti Huhti 24, 2012 8:41 am

Viihdyn koulussa erinomaisesti. Pidän erityisesti ruotsista se on hauskaa ja minulla on vielä mitä parahin opettaja. Muutenkin koulumme opettajat ovat todella hauskoja erityisesti matematiikan opettaja. Liikunta on usein tylsää atleettien painimatsia. tongue
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Runningvegetableoil Ma Huhti 30, 2012 2:38 am

Liikunta on joo tosi tyhmää.

Tein tässä juuri valmiiksi kemian valtaisan projektityön. Aika koomillista siinä on se, että kun piti laittaa jonkin paperituotteen elinkaarijuttuja, niin kirjoitin paperitähdestä. Sitten laitoin siihen, että rikkotähden voi korjata liimalla. Toivottavasti opettaja arvostaa WarriorS henkistä työtapaani.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Mallioppilas

Viesti  Wedge To Toukokuu 03, 2012 4:20 am

Minulla on muuten sellainen eräs ystvani joka on oikea kunnon mallioppilas. Hän aina hiihtää tosi nopeasti ja menee tunneille ensimmäisenä.
Itse en kyllä ole sellainen. cheers
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Runningvegetableoil Pe Toukokuu 04, 2012 4:57 am

Joo nuo mallioppilaat ovat kyllä ihan tuttu juttu. Itse aina kisailen tovereideni kanssa siitä kuka menee luokkaan viimeisenä. Se=hauskaa.

Tänään muuten kotitalouden tunnilla tein tosi hämmentävän havainnon. Kun laitoin kakkutaikinaan kesäkurpitsaa, ananasta ja neilikkaa, se maistui ihan banaanilta ja joulupiparilta. Sitten kun sen kypsensi, se maistui ihan mainiolta maustekakulta. Koulun maailma on kyllä täynnä ihmeitä. cherry
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Wedge Ke Toukokuu 09, 2012 10:29 am

Mielestäni peruskoulussa opetellaan koko ajan samoja asioita uudelleen ja uudelleen. Onhan kertaus todellakin opintojen äiti mutta kyllä kertauksellakin joku raja pitäisi olla. Esimerkiksi nyt matematiikassa opettelemme laskemaan taulukosta montako tiettyä juttua siellä on. Kuten vaikka nyt 3B:n lempiruoat, sitten siinä on semmoinen lista mikä on kenenkin lempiruoka ja sitten sieltä pitää laskea esim. lihapullat. Tuo on kyllä taito jonka opin jo päiväkodissa. Sen jälkeen pitää tehdä haastava posenttilasku joita opeteltiin kolmannella luokalla.

Koulussa tuputetaan aivan liikaa tämmöisiä luonnonpelastamisjuttuja ja maailmanpelastamisjuttuja. Melkein joka aineessa: biologiassa, terveystiedossa, englannissa, ruotsissa, kemiassa. Tuossa on nyt joitakin ainakin. Lisäksi kun noita on opeteltu jo ala-asteellakin niin eivätköhän kaikki jotka aikovat parantaa maailmaa ole jo kääntyneet tekemään sita. Enemmänkin tuollainen ylenmääräinen tyrkyttäminen sytyttää vihaa tuollaisia aatteita kohtaan vaikka hyviähän asioja ne ovatkin.

Terveystieto on mun mielestä vähän turhaa. Siinä opetellaan joko itsestäänselvyyksiä, valheita tai täysin turhaa tietoa. Tai pahimmassa tapauksessa kaikkia yhtä aikaa.

Biologia on muuten ihan hieno aine, mutta se että evoluutiota opetetaan turhan oikeana tietona vaikka se on pelkkä teoria, ja valhetta.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Runningvegetableoil To Toukokuu 24, 2012 4:33 am

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että oikeastaan koko peruskoulun 9. luokka on semmoista humpuukia. Kaikissa aineissa käsitellään ihan samoja juttuja, ja sitten kaikki on semmoista tyhmää valistuspropagandaa, että tehkää näin. Meidän koulussamme esim. vietetään vuosittain kapitalistijuhlaa, jossa oppilaita kehotetaan perustamaan yritys ja yhdessä köyhiä turpaan. En oikein pidä siitä, kun itse olen tämmöinen maltillinen.

No on koulussa toki paljon hauskaakin, sen todistin tänään taas kerran. Ka meillä oli biologian/geologian tunti, ja siinä sitten käytävällä odottelimme koko luokka oven edessä tunnin alkua. Siinä sitten odottelimme, eikä opettaja tullut. Koko luokka istui siinä käytävällä luokan edessä koko tunnin, kun opettajaa ei kuulunut. Hän oli varmaan unohtanut sen tunnin, kosa hän on varsin hajamielinen, mutta kyllä erittäin mukava opettaja. Jotkut kovemmat jätkät jopa menivät 5 minuuttia ennen tunnin loppumista seuraavan tunnin luokan eteen. Itse kyllä odotin kiltisti, vaikken mikään mallioppilas olekaan.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Wedge To Toukokuu 24, 2012 9:28 am

Meidän koulussamme vietetään myös vuotuista kommarijuhlaa. Minut yritettiin jopa lahjoa kommariksi. "Ota tämä lahja, olet tosi hyvä kommunisti", mielestäni tuommoinen on vähän arveluttavaa. Myöskin koulullemme tuli tänä vuonna luennoimaan semmoinen tyyppi joka valehteli meille kaikkea Euroopasta. Esim että Euroopan unionissa on 25 jäsenmaata ja että Euroopassa on kaikilla sama valuutta. Myös kapitalismin tuputtaminen koulussa jo pienestä pitäen on outoa kaikki tämmöiset kapitalismipippalot eivät oikein ole mielestäni hyviä vaikutuksille alttiille 5-vuotiaille.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  neqqu To Toukokuu 24, 2012 9:44 am

Mua harmittaa, kun tämänhetkinen enkun opettaja menee toiseen kouluun. Tilalle tulee joko inhottava ruottin opettaja, tai joku uusi. Enkku on muutenkin niin kivaa, mutta jos tämänhetkinen ruottin ope tulee enkkuun, niin kiinnostus melkein lopahtaa :/
neqqu
neqqu
Soturi
Soturi

Nainen Viestien lukumäärä : 158
Join date : 11.09.2011
Ikä : 25
Paikkakunta : Pirkanmaa

http://morningdewinthefog.blogspot.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Wedge To Toukokuu 24, 2012 10:26 am

Minua on onneksi siunattu hyvällä englannin ja ruottin opettajalla. Sama opettaja molemmissa kielissä. Muistan että hän olisi muutama vuosi sitten ollut paljon äksympi ja vihaisempi. Mutta nykyään ainakin hän on todella mukava. Hän on kyllä välillä aika ankara mutta ainakin kuri pysyy yllä luokassa. Kiinnostus oppiaineisiin kyllä minäkin olen huomannut että se kyllä riippuu paljonkin opettajasta. Esimerkiksi entinen terveystiedon opettajamme oli aivan hirveä. Silloin odotin terveystiedon tunteja kuin vihermätää. Nykyään terveystiedon tunnit ovat ihan meneviä. Opettaja on tosi kiva ja koulun tympeinkin aine eli terveystietokin on tuommoista ihan kivaa että nyt ei enää oikein edes mitenkään odota tunteja ei hyvällä eikä pahalla. Nyt se on semmoista neutraalia. Minulla on kyllä muutenkin tosi hyvät ja asiantuntevat opettajat.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Runningvegetableoil Su Toukokuu 27, 2012 9:43 am

Koulu loppuu kohta! Sitten se taas alkaa kohta! Koulussa on kyllä hienoa tämä pysyvän kierron tunne. Mielestäni koulu demonstroi erittäin hyvin aikakäsitystä eli palloa.

Mitä noihin opettajiin tulee, niin itsellänikin on kautta aikain ollut todella mainioita opettajia. Ainoastaan ala-asteella 2. luokalla minulla oli vähän epäpätevä opettaja. Hän sanoi esim että tee kirjoitetaan engelskaksi tee, ja että koulun pihalla ei lennä mikään muu kuin pallo. Edes toukkaa ei saanut heittää takaisin luontoon. Sitten minulla on aavistukseni, että hän oli joulupukin vankka kannattaja, mikä nyt ei ole kauhean hyvä ominaisuus opettajalla.

Onneksi pätevien opettajieni lista on paljon paljon pitempi, ja sieltä löytyy vaikka ketä. Esim. tässä kuluneena vuonna uskonnon tunnit ovat olleet kerrassaan mainoita tämmöisen uuden mahtisopetusmenetelmän ansiosta. Opettaja on nääs opettanut niin, että hän valehtelee tunnilla käsiteltävistä asioista ja sitten lopuksi arvuutellaan ja korjataan ne valheet. Minusta se on tosi hauskaa, vaikka monet luokaltani ovatkin aika huonoja siinä. Itse kuitenkin taidan sen aika hyvin.
Runningvegetableoil
Runningvegetableoil
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 553
Join date : 13.04.2012
Paikkakunta : Cafe µµ

http://www.morokolli.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Wedge Ke Toukokuu 30, 2012 4:20 am

Tänään meillä koulussa kun on muutenkin semmoiset lopun ajan meiningit niin yhteiskuntaopintunnilla me katsoimme väittelyparin jotka olivat tämmöinen ja tämä. Minusta tuo jälkimmäinen oli paljon parempi. Siinä se harmaaparrakas ja hiuksekas paatsa oli ihan samanääninen kuin minun entinen matematiikanopettajani (nykyinen kimittää vaikka onkin mies). Minusta juuri se jannu oli siinä paljon vakuuttavampi. Hän tiesi jopa kertoa vuorigorillojen määrän suhteessa ihmisten määrään. Se liittyi kyllä paljonkin asiaan nimittäin maailman loppumiseen. Tuo toinen on taas vähän samantyylinen kuin tätini mies. He molemmat näyttävät olevan vähän tyhmiä. Tuon pätkän alkukohtauskin oli tosi hieno. Tuo kohta että kaikki armeijat pitäisi yhdistää ja metsittää sahara, toimikaa Tuo ensimmäinen väittely oli sitten vähän tasottomampi mutta kyllä sitäkin katsoi. Sitten luokassamme oli väittely että kummat ovat paremmat farkut vai collarit. Farkut voittivat. Mielestäni farkut ovat epämukavat housut siksi mäkin käytän aina tämmöisiä.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Wedge To Toukokuu 31, 2012 4:34 am

Tänään oli aika mahtis matematiikan tunti kun olin ottanut varuiksi Kuuriisin salkkuuni ja sitten matematiikantunnilla sai tehdä mitä vain niin luin sitten siinä sotureja. Näytin kuulemma älykkäämmältä kuin eilen matematiikan tunnilla kun en tehnyt muuta kuin istuin. Hän sitten kysyi että mikä kirja tuo on ja vilautin hänelle sitä kantta, niin hän sanoi vain että aivan tuntematon kirja ikinä kuullukkaan, mutta ilmeisesti hyvä kun olet ehtinyt noin pitkälle. Aika sivistymäton jos ei tiedä mitä SKt on mutta viisas hän kyllä on.

Maantiedon tunnilla opettajamme näytti meille kuvia Islannista. Siellä oli joku ihme kallio jossa oli ennen ollut mahtisjoki (opettajamme sanojen mukaan). Sitten siellä oli upea värimaailma ja vauvansinistä vettä. Ihmettelin että minkälaisia vauvoja se on oikein nähnyt.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  neqqu To Toukokuu 31, 2012 10:30 am

Tämänpäiväinen koulu oli hyvin kivaa, enkun tunnilla oli nyyttärit jossa vaan mässäiltiin. Sitten musiikin tunti, soittelin pianoa koko tunnin. Sitten katsottiinkin kahta eri elokuvaa loppupäivä, ja huomenna melkein samaa. Kolme ekaa tuntia pelataan seiskojen välinen pesis ja jalkkis turnaus. Saas nähdä mitä siitäkin tulee Very Happy
neqqu
neqqu
Soturi
Soturi

Nainen Viestien lukumäärä : 158
Join date : 11.09.2011
Ikä : 25
Paikkakunta : Pirkanmaa

http://morningdewinthefog.blogspot.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Wedge Su Kesä 03, 2012 9:49 am

Meh se loppui sitten nyt. Nimittäin koulu. Kuten sanottu sehän kohta taas alkaa, mutta loppuipas nyt. Meillä oli kyllä aikamoisen tympeä kevätjuhla mutta pääsinpäs sentään luokalta Twisted Evil . Juhla oli vähän semmoinen että siellä oli musiikkiesityksiä, 9lk. todistusten jakoa ja stipendien antoa. Se oli vain semmoista että istuttiin ja katseltiin kun samat ihmiset koko ajan noutivat itselleen jotain stipendejä. Musiikkiesitykset olivat semmoisia että mietin että sopivatko ne nyt oikein hyvin kevätjuhlaan. Yhteislauluja sentään oli nimittäin suvivirsi, joka on hyvä ja Käyn ahon laitaa. Se käyn ahon laitaa oli kyllä vähän tyhmästi että siinä oli lavalla semmoinen tyttökööri joka lauloi mikrofoneihin ja heidan äänensä kuului tosi kovaa eikä oikeastaan kauheasti muitten vaikka se oli yhteislaulu... Kun tuota Käyn ahon laitaania kun laulettiin niin kävin ensimmäistä kertaa ajattelemaan että kun meillä se on semmoinen perinne että se aina on kevätjuhlassa, että onko muualla. Kotikuntani on sentään aika lähellä Wattin semmoista niin ajattelin että onko tämä joku paikallinen vitsaus vai onko se ihan yleinen perinne. En tiedä lauletaanko teidän kevätjuhlissa Käyn ahon laitaania?

Päivän piristi ainakin hetkeksi se että kun luokanvalvojamme kysyi viikko ennen koulun loppua että ketkä haluavat jäätelöt viimeisenä päivänä. Meitä oli sitten vain 3 jotka halusivat jätskit, outoa mutta luokkamme on kyllä aika aistiharhainen. Sitten kun juhlan jälkeen kävimme me kolme hakemassa keittiöstä semmoisen boxin jossa jäzkimme oli niin siellä olikin 13 jätskiä kolmen sijaan. Olimme vähän ällistyneitä mutta ajattelimme että ehkä ne menevät. Sitten huomasimme että siellä oli se lappu johon oli kirjoitettu että luokkamme haluaa 3 jätskiä niin siihen ilmeisesti joku keittäjä oli laittanut kolmosen ennen ykkösen ja perään kysymysmerkin niin että siinä luki että 13? Söimme sitten kaksi ja yksi kolmasosajäätelöä mieheen ja jakelimme ylimääräisiä jäätelöjä ihmisille joita näimme. Se oli kyllä kivaa saada ylenmäärin jätskiä.

Koulun jälkeen menin toverilleni ES kanapeelle ja kardemummakahville, mutta sitten jouduin lähtemään siivoamaan huonettani kun siskollani oli yl'oppilasjuhlat. Kaikki olivat vihaisia minulle kun minun olisi ilmeisesti pitänyt tulla heti kotiin. Noh onneksi mitään pahaa ei tapahtunut. Ylioppilasjuhlat olivat omalta osaltani aika kamalat, kun minua väsytti kamalasit koko päivän, viimeiset vieraat lähtivät kahdentoista aikoihin ja pääsin silloin vasta nukkumaan. Muutenkin minulla oli tosi outo olo, minulla ei ollut nälkä oikeastaan koko päivän aikana vaikka en syönyt oikeastaan paljoa mitään. Juhlatkin olivat semmoiset hippijortsut että siellä oli vain jotain salaatteja eikä mitään oikeaa ruokaa. Pidän kyllä salaateista mutta kuitenkin. Sitten kun vielä join jonkin verran kahvia niin se vielä jotenkin pahensi tilannetta, vaikka ei kahvi minuun niin tavallisesti vaikuta. Sitten kun juhlavaatteenikaan eivät ole mitkään maailmaste mukavimmat niin. Tänäänkin minulla on ollut päänsärkyä ja vähän semmoinen outo olo, mutta ei kuitenkaan tunnu kipeältä.
Wedge
Wedge
Klaaninvanhus
Klaaninvanhus

Nainen Viestien lukumäärä : 564
Join date : 10.04.2012
Ikä : 91
Paikkakunta : Coruscant

Takaisin alkuun Siirry alas

Koulu Empty Vs: Koulu

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa